Gesloten systeem (waterkoeling)

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:17
Mij pomp (vtech 800 l p/u) het net iets te weinig vermogen. Dit wil ik een gesloten systeem maken. Ik denk dat de pomp het water bter rond krijgt, er zit dan immers geen opvoerhoogte meer in.

Is dit zo????

if broken it is, fix it you should

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Ik denk dat dat op zich niet zoveel uit moet maken..

Maar wat is het probleem nu dan? Te weinig waterstroming? want als hij echt 800l/u haalt moet dat meer als voldoende zijn!

• elgringo
dat haalt hij dus niet.
en als je een gesloten systeem heb, drukt de pomp het verpompte water weer door de pomp, dus om de stroming op gang te houden heb je minder drukt nodig. Toch? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Tja, die redenatie lijkt misschien wel logies, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt..

Wat je namelijk nu hebt is de weerstand die het water ondervind door de slangen en het koelblok. Daardoor pompt hij zo langzaam.. En door de pomp als inline te gebruiken, dus een gesloten circuit, haal je die weerstand niet weg..

Zitten er nergens knikken o.i.d. in je slangen, of verstoppingen in je koelblok?

• elgringo
nee

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je gewoon je pompje onderwater hebt staan (wat natuurlijk errug logisch is) en je uitlaat buis ook onder water hebt zodat daar geen lucht binnen kan komen, dan gaat het goed. Het reservoir mag dan wel gewoon open staan, dat maakt niet uit.
Maar zorg ervoor dat er geen lucht in je buizen kan komen en je pompje werkt het beste

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Volgens mij maakt gesloten of open niet uit, zolang de uitlaat in het reservoir hangt. Ik heb nu een gesloten systeem, maar ik kan dus nu ook niet meer controleren wat de watersnelheid heeft gedaan. Temp meting heb ik al een tijd niet gedaan (te lui om proggie te installeren, heb toch een verse install nodig.)
Pagina: 1