Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jacovisscher
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 11:16
Met de groei van het aantal devices in huize Visscher is de noodzaak tot consolidatie op het gebied van inputdevices snel toegenomen. Ik heb 2 laptops (werk/privé), een telefoon, binnenkort een tablet en nog wat home-media-meuk. Voor de laptops gebruik ik een wirwar aan inputdevices (een bekabeld toetsenbord, een draadloos toetsenbord, een bedrade muis en een afstandsbediening) en mijn telefoon heeft nog niets (ook niet als ik via Miracast bezig ben). Niet praktisch, verwarrend, chaos. Dat kan beter.

Als toetsenbord heb ik een voorlopige keuze gemaakt voor de Logitech K380. Dit vanwege de goede reviews op het web (met name deze) en de mogelijkheid om slim en snel te schakelen tussen meerdere devices (Logitech noemt dat Easy-Switch).

Het probleem zit hem in de keuze voor een muis. Het liefst wil ik een goedkope muis waarmee ik simpel tussen minimaal 3 devices kan schakelen. Draadloos is een eis, Bluetooth is een grote wens (i.v.m. gebruik met telefoon of tablet). Comfort is van belang (ik heb gemiddelde handen en waardeer een gemiddeld muisgewicht) en gebruik op verschillende soorten oppervlakten zal voorkomen (bureau, bank, bed, vloer) dus een goede sensor is een voordeel. Nu snap ik dat ik op sommige terreinen concessies zal moeten doen, maar de keus blijft lastig.

De voorlopige kandidaten die ik heb zijn de Logitech M705, de MX Anywhere 2, de MX Master, de Microsoft Mobile Mouse 3600 en de Logitech Ultrathin T630. Alle muizen hebben echter belangrijke nadelen.

De M705 heeft geen Easy Switch en geen Bluetooth, dus is niet bruikbaar met mijn telefoon en vereist een moeilijke setup als ik hem voor 2 laptops wil gebruiken. Voordelen zijn de positieve reviews en de relatief lage prijs.
De MX Anywhere 2 heeft Easy Switch (helaas onderop de muis, dus alsnog moeite bij switchen) en Bluetooth. Helaas zijn reviews gemengd over deze muis (comfort schijnt niet geweldig te zijn) en lijkt hij mij een beetje aan de kleine kant.
De MX Master lijkt aan bijna al mijn eisen te voldoen (Helaas zit Easy-Switch hier ook aan de onderkant), maar is stevig aan de prijs (100 euro voor een muis terwijl er goede alternatieven van 30-50 euro zijn is lastig te verantwoorden).
De Microsoft 3600 is wat klein en simpel, maar krijgt goede reviews en is niet duur. Helaas geen makkelijke manier om te switchen tussen devices.
Als laatste de Ultrathin T630. Ziet er in mijn ogen mooi gestyled uit, maar ik vraag me af of hij comfortabel is in het gebruik. Heeft Easy-Switch, maar is radicaal anders in gebruik dan een gewone muis.

Idealiter wil ik een M705 met Bluetooth en Easy-Switch (niet aan de onderkant). Maar ja, die bestaat bij mijn weten nog niet. Dus vandaar dit topic.

De vragen die ik heb:
Mis ik muizen? Kennen jullie andere muizen die voldoen aan mijn eisen en wensen?
Is Easy-Switch de moeite waard? Hoeveel extra werk is het pairen met een nieuwe device t.o.v. zo'n oplossing?
Welke afweging zouden jullie maken? Wat is op de lange termijn het belangrijkst bij de keuze voor een goede muis?

Alle reacties

• admin666
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-05 11:02
Logitech M720

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ook begin vorig jaar hoorden aankoopadviesvragen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) na anderhalf jaar zal TS waarschinlijk al iets bedacht hebben. Dicht.

Sowieso is iets meer onderbouwing dan alleen een typenr gewenst...

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True