Verjaardagen van contacten synchroniseren niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 21:16
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met de synchronisatie van verjaardagen van contacten tussen Outlook.com, Galaxy S6 (Microsoft Exchange Server) en iPad mini (ingelogd via account toevoegen > outlook).
Zo zijn er meerdere contacten waarvan ik 3 verjaardagen in mijn telefoon heb staan: 2 geïmporteerd uit de verjaardagskalender (op dezelfde datum) en 1 geïmporteerd uit ? (die dan 1 dag eerder staat), terwijl het contact zelf maar 1x in mijn telefoon staat.

Het toevoegen van nieuwe contacten levert ook problemen op met de verjaardagen. Het is het gemakkelijkste om het probleem uit te leggen door onderstaande:
  1. Tester-Outlook toegevoegd op Outlook.com. Perfecte synchronisatie naar iPad en S6. Verjaardag wordt netjes weergegeven in de agenda. Op Outlook.com is de verjaardag echter afwezig uit de agenda.
  2. Tester-Android toegevoegd op mijn telefoon. Perfecte synchronisatie naar iPad en Outlook. Verjaardag wordt weergegeven in de agenda van mijn iPad, niet op Outlook.com.
  3. Tester-iOs toegevoegd op mijn iPad. Perfecte synchronisatie naar S6. Verjaardag wordt weergegeven op mijn telefoon, maar niet op mijn iPad en ook niet op Outlook. Nog erger; het contact wordt prima gesynchroniseerd in outlook, maar de verjaardagsdatum staat 1 dag eerder (niet 28 feb maar 27 febr). Omdat dit nu niet overgenomen wordt door mijn telefoon/ipad is dit niet heel erg, maar eerder was dit dus wel het geval (zie 1e alinea)
NB: met perfecte synchronisatie bedoel ik dat alle gegevens in de contacten overgenomen worden, dwz: de verjaardag staat wel in de contacten.

Kortom: Nieuwe contacten worden niet toegevoegd aan de verjaardagskalender van outlook, wat denk ik de basis van het probleem is. Nu is dat eenbekend probleem van outlook. Toch vind ik dit vreemd, want het contact toegevoegd op mijn ipad wordt wel als verjaardag in de agenda van mijn telefoon weergegeven.

Nu mijn vraag: hoe kan ik dit het gemakkelijkste oplossen, of beter gezegd, waar zit het probleem? In bovenstaande link wordt wel een macro beschreven welke je kan uitvoeren in outlook, maar dit lijkt me niet de meest makkelijke oplossing (en Microsoft Outlook (het programma) synchroniseert mijn agenda niet, maar dat is een ander probleem).

Ik zou al mijn contacten bijvoorbeeld kunnen exporteren naar mijn gmail, daar ook mijn agenda gaan voeren, en die gmail-agenda vervolgens laten synchroniseren met outlook (dwz: gmail agenda in outlook weergeven). Of registreert gmail geimporteerde verjaardagen ook niet als verjaardagen? Heeft iemand tips?

Het liefst wil ik 1 account voor mail, contacten en agenda (mijn live.nl account), maar op deze manier schiet dat niet zo op.