DHL is pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 13.422 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:02
Afgelopen weekend heb ik ruitenwissers besteld bij http://www.autovoordeelshop.nl. Geen thuiswinkelwaarborg, maar wel Bovag lid.
Ze adverteren op diverse plaatsen op de site (waaronder header, sidebar, winkelwagen) dat indien op voorraad en voor 14:00 besteld, de volgende werkdag in huis. Dat vond ik wel zo prettig, want 1 van mijn ruitenwissers is kaduuk.

Ik kreeg dan ook netjes op maandag een mailtje met Track&trace code van DHL. Op dat moment werkte die nog niet, maar ik gokte dat dit kwam doordat de zending nog niet verwerkt was. Dinsdag werkte-ie ook nog niet en woensdag ook niet. Aangezien ik toch graag werkende ruitenwissers op mijn auto heb, maar eens aan de klantenservice van Autovoordeelshop gevraagd hoe het zat. Die kwam erachter dat DHL het pakket "kwijt" geraakt is. :?
DHL is een onderzoek gestart. Via Autovoordeelshop heb ik een dossiernummer gekregen van DHL. Fijn, maar tot nu toe blijft het daarbij. Ik heb gisteren nog geïnformeerd bij DHL, maar daar komt geen reactie op.

Zojuist nog eens contact met Autovoordeelshop gehad. Zij geven aan dat het onderzoek bij DHL 4-5 werkdagen kan duren, en dat er dan pas verdere stappen ondernomen kunnen worden. Dan praten we dus over medio volgende week dat er uitsluitsel is over het pakket en vervolgens zal het nog zeker een werkdag duren voordat ik de ruitenwissers heb.

Nu ben ik de lulligste niet volgens mij, en ik snap ook echt wel dat men even tijd nodig heeft om zoiets uit te zoeken. Maar aan de andere kant denk ik ook: ik heb betaald, Autovoordeelshop moet leveren. Dat hun verzendpartner de boel niet op orde heeft moet niet mijn probleem worden. Volgende week wordt het weer regenachtig weer en ik heb gewoon mijn ruitenwissers nodig.

In de algemene voorwaarden staat:
Artikel 11 - Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

*Levertijd bij normale omstandigheden is 1 werkdag met uitzondering van zondagen en nationale feestdagen.
toon volledige bericht
Daar wordt dus over 30 dagen gesproken, terwijl letterlijk overal op de site staat dat er binnen een werkdag geleverd wordt. Dat vind ik dus al een beetje apart. Ook staat er duidelijk in de voorwaarden (door mij cursief gemaakte stuk) dat het risico van vermissing bij de ondernemer ligt.

Ben ik onredelijk als ik vraag om mij gewoon een nieuwe set ruitenwissers op te sturen en het hun verder met DHL te laten uitvechten? Ik bedoel; als DHL het pakket terugvindt dan kunnen zij dat gewoon terugbrengen naar Autovoordeelshop. En als ze het blijvend kwijt raken zal Autovoordeelshop hoe dan ook toch een factuur daarvoor naar DHL sturen.

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat het mijn probleem wordt in plaats van dat de winkel dat probleem voor zijn rekening neemt.
Of moet ik maar gewoon de 30 dagen gaan afwachten, omdat dit in de algemene voorwaarden staat (ongeacht dat je met die ene werkdag om de oren gesmeten wordt)?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:45:
Ben ik onredelijk als ik vraag om mij gewoon een nieuwe set ruitenwissers op te sturen en het hun verder met DHL te laten uitvechten? Ik bedoel; als DHL het pakket terugvindt dan kunnen zij dat gewoon terugbrengen naar Autovoordeelshop. En als ze het blijvend kwijt raken zal Autovoordeelshop hoe dan ook toch een factuur daarvoor naar DHL sturen.
Nee. Totaal niet. Het zou wel klantvriendelijk zijn om jou hiervan niet de dupe van te laten worden maar blijkbaar willen ze het risico van verzenden in eerste instantie dus wel bij jou neerleggen.

Je zou ze vriendelijk doch dringend kunnen verzoeken de overeenkomst na te komen aangezien dit nog niet heeft plaatgevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 26-02-2016 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:21
Ben ik onredelijk als ik vraag om mij gewoon een nieuwe set ruitenwissers op te sturen en het hun verder met DHL te laten uitvechten?
Absoluut niet onredelijk.Kan je niet gewoon een nieuwe set bestellen bij ze en geld van de 1e terug vragen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zou bij een ander bedrijf een nieuwe set ruitenwissers bestellen en wanneer deze komen gewoon direct terug sturen.
Als je ze iets wilt laten leren moeten ze het in de portemonnaie voelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Order annuleren? Jij hebt tenslotte nog niks ontvangen. (en dan lekker bij de buren opnieuw bestellen)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Joh, het gaat hier om een uitzonderlijke (pech) situatie, dat kan gewoon wat langer duren dan normaal.
Waarschijnlijk wordt 99% binnen 1-2 werkdagen geleverd en nu zit het even tegen en moet uitgezocht worden. Die 30 dagen in de AV is een globale bescherming voor de leverancier om voldoende tijd te hebben om dit uit te zoeken maar over het algemeen gaat dit redelijk snel.

Als het echt allemaal zo ontiegelijk levensbedreigend, wereldschokkend, belangrijk, hieperdepiep voor je is, stap dan als een bikkel in je auto nu het nog droog is en rij even naar een winkel om een paar euro meer te betalen om direct nieuwe wissers te monteren in plaats van een klaagzang op een forum te gaan pennen wat waarschijnlijk langer duurt en waar je niets mee gaat bereiken. Goed dat er fysieke winkels zijn waar je ook terecht kan ipv alleen internet om iets van een paar tientjes te kopen...maar nee ga lekkere bakkeleien hierover op internet wat je rechten zijn....ga dan rechtsbijstand in schakelen en procederen als je zo graag je recht wil gaan halen, dan zal je pas echt merken hoelang het kan/mag duren met "ik heb betaald, Autovoordeelshop moet leveren", dan ga je waarschijnlijk ruim over die 30 dagen heen.

Heel simpel: De winkel moet van de vervoerder even een definitieve bevestiging hebben dat het pakket weg/foetsie is en nooit meer terugkomt om de centjes terug te krijgen van ze, zodra dit is gebeurt, sturen ze je gewoon een nieuwe zending of kan je geld terug krijgen. (of dit netjes/klantvriendelijk is, is een ander verhaal) Als je niet wilt wachtten onderneem dan zelf actie.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjolk
Breezers schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:47:
Joh, het gaat hier om een uitzonderlijke (pech) situatie, dat kan gewoon wat langer duren dan normaal.
Waarschijnlijk wordt 99% binnen 1-2 werkdagen geleverd en nu zit het even tegen en moet uitgezocht worden.
Klopt.
Als het echt allemaal zo ontiegelijk levensbedreigend, wereldschokkend, belangrijk, hieperdepiep voor je is, stap dan als een bikkel in je auto nu het nog droog is en rij even naar een winkel om een paar euro meer te betalen om direct nieuwe wissers te monteren in plaats van een klaagzang op een forum te gaan pennen wat waarschijnlijk langer duurt en waar je niets mee gaat bereiken. Goed dat er fysieke winkels zijn waar je ook terecht kan ipv alleen internet om iets van een paar tientjes te kopen...maar nee ga lekkere bakkeleien hierover op internet wat je rechten zijn....ga dan rechtsbijstand in schakelen en procederen als je zo graag je recht wil gaan halen, dan zal je pas echt merken hoelang het kan/mag duren met "ik heb betaald, Autovoordeelshop moet leveren", dan ga je waarschijnlijk ruim over die 30 dagen heen.
Op zondagavond zijn er weinig winkels open. Op maandagochtend niet veel meer. Daarna moest ik werken (ik heb een baan) en tegen de tijd dat ik uitgewerkt ben zijn de reguliere winkels weer dicht. Dan kan ik wel als een bikkel naar de winkel gaan, als een bikkel mijn auto door de etalage rammen, als een bikkel geld op de toonbank smijten en als een bikkel ruitenwissers uit het schap graaien, maar ik ben naast een bikkel ook een fatsoenlijk mens die dan kiest voor een webshop die 24/7 open is, met het idee dat ik dan de eerstvolgende dag dat ik mijn auto nodig heb weer werkende ruitenwisser heb.

Daarnaast ben ik niet aan het bakkeleien over wat mijn rechten zijn, maar stel ik me redelijk op en verifieer ik even bij anderen hoe zij er tegenaan kijken en of ik redelijkerwijs iets kan vragen. Jij bent de eerste die het heeft over rechten en rechtsbijstand.

Als jij een dergelijke vraag zo wereldschokkend vind, wees dan een bikkel en ga ergens bij de klantenservice van het lokale klooster zitten en val goedwillende mensen niet lastig.
tweakerdennis schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Absoluut niet onredelijk.Kan je niet gewoon een nieuwe set bestellen bij ze en geld van de 1e terug vragen?
Dat kan, en heb ik ook gedaan. Hij wil echter pas het geld terugstorten als het eerste pakket definitief als verloren wordt beschouwd of als dit bij hen terugkomt. Daarmee ga ik niet akkoord, want hij kon mij totaal geen termijn geven. Bij een shop waar ik buiten bovenstaande nog geen ervaring mee heb, ga ik die gok niet wagen eerlijk gezegd.

Ik heb nu afgesproken tot maandag af te wachten. Indien er dan nog geen nieuws is ga ik de koop inderdaad proberen te annuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ger schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:12:

Daarnaast ben ik niet aan het bakkeleien over wat mijn rechten zijn, maar stel ik me redelijk op en verifieer ik even bij anderen hoe zij er tegenaan kijken en of ik redelijkerwijs iets kan vragen. Jij bent de eerste die het heeft over rechten en rechtsbijstand.
Je refereert zelf aan "Geen thuiswinkelwaarborg, maar wel Bovag lid.
Ze adverteren op diverse plaatsen op de site (waaronder header, sidebar, winkelwagen) dat indien op voorraad en voor 14:00 besteld, de volgende werkdag in huis."
vervolgens kom je zelf met de stelling : " ik heb betaald, Autovoordeelshop moet leveren. Dat hun verzendpartner de boel niet op orde heeft moet niet mijn probleem worden". Om vervolgens zelfs de algemene voorwaarden door te spitten en te posten... Als het je niet om je rechten gaat, waarom doe je dan al deze oextra moeite om zaken op te zoeken die duidelijk wijzen op je "recht halen" ?
Ger schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:12:
Als jij een dergelijke vraag zo wereldschokkend vind, wees dan een bikkel en ga ergens bij de klantenservice van het lokale klooster zitten en val goedwillende mensen niet lastig.
Wie valt nu wie lastig ? Jij die het doelbewust nodig vind om een publiek forum op te zoeken , welke door Google wordt geïndexeerd, en voor een paar honderdduizend lezers zichtbaar is met een flauwekul verhaal op te hangen en een willekeurig bedrijf met naam en website opzettelijk te schande staat te zetten ("name and shame" noem je dat en van een een goedwillend mens kan je dan al helemaal nooit spreken) om een paar ruitenwissers die je in de afgelopen 5 dagen bij elke pompstation, garage, winkel met koopavond had kunnen ophalen maar niet hebt gedaan, of ik die je confronteert met je eigen bekrompenheid.

Als je niet tegen commentaar kan, ga dan niet "huilen"op een publiekelijk forum en al helemaal met deze doorzichtige insteek.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tjolk
Ik val niemand lastig. Jij kom hier het topic binnenvallen en commentaar leveren zonder het doel te hebben de TS (ikzeidegek) te helpen.
Blijkbaar niets beter te doen? Prima.
/ignore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ger schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:51:
Ik val niemand lastig. Jij kom hier het topic binnenvallen en commentaar leveren zonder het doel te hebben de TS (ikzeidegek) te helpen.
Blijkbaar niets beter te doen? Prima.
/ignore.
Neem eens contact op en vraag of er wat mogelijk is.

je kunt wel vragen hier wat je recht is, maar alsof ze dan wel ineens luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05 13:22
Ik ben het helemaal met Breezers eens. Er zijn genoeg alternatieven om indien echt nodig alsnog binnen een dag aan ruitenwissers te komen. Veel pompstations langs een snelweg zijn dag en nacht open en verkopen ruitenwissers. Wellicht duurder dan bij de webshop. Ik snap ook je punt dat dit niet netjes wordt afgehandeld. Wat je ook kan doen is het volgende. Aan Autovoordeelshop duidelijk maken dat je een vervangende set hebt gekocht bij een andere winkel en de extra gemaakte kosten eventueel vergoed wilt zien indien het huidige probleem niet binnen de termijn wordt afgehandeld.

Maar de keuze voor paar tientjes extra en je eigen veiligheid zou voor mij makkelijk zat zijn. Je bent zelf direct voorzien van ruitenwissers en kan het probleem later afhandelen met de webshop en DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 10:12
Tussen recht hebben en recht krijgen zit nogal een groot verschil. Ik dénk namelijk dat je wel degelijk recht hebt op een ander exemplaar, maar helaas ben je toch afhankelijk van de welwillendheid van de webwinkel. Als deze niet mee wil werken aan een snelle oplossing kun je gewoon een slechte review ergens achterlaten, da's het risico dat de winkel hiermee neemt.

Aan de andere kant: probeer je ook in te leven in de winkeleigenaar. Aangezien er tegenwoordig een moordende concurrentie is met internetprijzen mogen ze blij zijn als ze 3-4% op een product pakken. Als ze voor dat geld ook nog eens allerlei aftersales capriolen uit moeten halen, dan wordt het verdienen van geld erg moeilijk voor ze.

Moeilijke keuze, maar zelf zou ik hem gewoon even de tijd gunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Heren, ik vind het wat kinderachtig om posts te moeten gaan knippen. Laten we dan nu ook gewoon ontopic en op een volwassen manier met elkaar omgaan. Als we niet normaal met elkaar kunnen omgaan dan ga ik of knippen en in het ergste geval gewoon het topic sluiten. Dus kom op mensen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Is wat ze doen de meest klantvriendelijk oplossing? nee
Is deze acceptabel, zeker wel.

Mocht je echt haast hebben kun je gewoon naar de gamma/karwei, die zijn meestal tot 20:00-21:00 open en hebben de meeste standaard wissers wel

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
brid schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:25:
Is wat ze doen de meest klantvriendelijk oplossing? nee
Is deze acceptabel, zeker wel.

Mocht je echt haast hebben kun je gewoon naar de gamma/karwei, die zijn meestal tot 20:00-21:00 open en hebben de meeste standaard wissers wel
Op zich mee eens. Alleen de site van die winkel zet het wel pontificaal op de site dat ze de volgende dag leveren indien voor 14.00 besteld. De * bij de claim wordt nergens verduidelijkt op de frontpage.

Sterker nog; op hun DHL-pagina geven ze zelfs de garantie dat je het de volgende dag in huis hebt;
Door de expertise van DHL en het uitgebreide logistieke netwerk van DHL in Nederland kunnen wij u garanderen dat indien het product op voorraad het is en u het voor 14:00 uur bestelt u het de volgende dag al in huis heeft.
:o

Derhalve vind ik dat de shop niet moeilijk moet doen en alvast een nieuwe set moet opsturen. Belofte maakt schuld.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 26-02-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Voor de grap maar ff op de site gekeken er staat:

Voor 14:00u besteld, morgen in huis*

Helaas specificeren ze nergens wat de * inhoud, maar ga er vanuit dat het betekend dat dit het geval is onder normale omstandigheden. Gelukkig is het kwijtraken van een pakket een uitzondering en wordt dat niet gered

[ Voor 47% gewijzigd door brid op 26-02-2016 15:51 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
brid schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:43:
Voor de grap maar ff op de site gekeken er staat:

Voor 14:00u besteld, morgen in huis*
komt nog een aanvulling
Klopt. Normaal verwacht je die onderaan de pagina. Ik kon hem nergens vinden. Maar hun garantie op hun DHL-pagina zou dat direct ontkrachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 12:44
Ongeacht of ze je juridisch een maand mogen laten wachten, zou het van goede service getuigen dat ze je direct een vervangend paar hadden opgestuurd en zelf het ongemak en risiconemen van wel of niet de eerste set wissers terugkrijgen of door DHL vergoed krijgen.Het ongemak voor jou (geen ruitenwissers hebben) is groter dan voor de winkel (4 weken wachten op pakket of geld retour t.w.v. ca. 20 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 12:44
Anderzijds was het wel netjes van jou geweest om niet meteen de naam van de shop te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Helaas heb ik hetzelfde mee gemaakt met een iPhone 6... uiteindelijk 2 maanden geduurd en toen kreeg ik eindelijk het goede nieuws dat ik een nieuwe kreeg en ja dag daarna binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 641336 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:18:
Helaas heb ik hetzelfde mee gemaakt met een iPhone 6... uiteindelijk 2 maanden geduurd en toen kreeg ik eindelijk het goede nieuws dat ik een nieuwe kreeg en ja dag daarna binnen :)
Je laat je toch niet twee maanden in de wacht zetten omdat een bedrijf verzaakt? Dat zou ik echt niet accepteren zeker niet als het om zo'n duur product gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Kitano schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:13:
Anderzijds was het wel netjes van jou geweest om niet meteen de naam van de shop te noemen.
Eerlijk is eerlijk: hier twijfelde ik over. Maar aangezien ik niets anders dan feiten noem (geen smaad, geen gescheld) en het een stuk gemakkelijker praat als ik de link wel geef én anderen dan misschien specifieke informatie kunnen geven, heb ik ervoor gekozen volledig openheid van zaken te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35

DvE

ORA-00000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, die "bestel voor x:xx, dan heb je het morgen in huis" is altijd meer een verwachting dan iets waar je echt rechten aan kan ontlenen. Wettelijk gezien mag een webshop er gewoon een maand over doen om jouw pakketje te leveren. Niet [alleen] omdat dat in de AV zo staat, maar, zo is het ook bij de wet geregeld.

Dat je misschien een week moet wachten is vervelend, maar nog lang binnen de termijn van een maand. Natuurlijk zou het heel vriendelijk zijn als jij nog een setje wissers toegestuurd krijgt, echter, veel van die onderdelenshops zijn nog het niveau dozenschuiver, die gaan zoiets niet zomaar doen.

Eigenlijk heb je gewoon pech gehad, en moet je wachten. Of nog een setje bestellen, en het al bestelde setje weer retourneren. Al kun je dan waarschijnlijk de retourkosten betalen, als de shop heel klantonvriendelijk is althans.

Overigens vind ik de winkel noemen niet echt nodig. Dit is gewoon een standaardprobleem die je bij iedere shop kan krijgen, en de AV zullen op dit punt bij eigenlijk geen enkele shop anders zijn dan wat de wet zegt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dat verhaal over je track and trace code vind ik interessant.
Ik heb zelf een logistieke achtergrond en hoogstwaarschijnlijk is het pakket nooit opgehaald bij de webshop.
Want als het opgehaald zou zijn... zou het ook gescant moeten zijn. Door de DHL chauffeur dus dat is vreemd je al een barcode hebt, maar zonder zogenaamde "pickup" date.
Het pakket is mijn inziens dus nooit in het distributiekanaal terecht gekomen en is de webshop verantwoordelijk! Sowieso.... annuleren die handel en geen zaken meer mee doen.

Niet te vertrouwen die handel! En wellicht probeert die webshop dus ook zo geld te verdien over jou rug door DHL op te lichten ;)
Breezers schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Je refereert zelf aan "Geen thuiswinkelwaarborg, maar wel Bovag lid.
Ze adverteren op diverse plaatsen op de site (waaronder header, sidebar, winkelwagen) dat indien op voorraad en voor 14:00 besteld, de volgende werkdag in huis."
vervolgens kom je zelf met de stelling : " ik heb betaald, Autovoordeelshop moet leveren. Dat hun verzendpartner de boel niet op orde heeft moet niet mijn probleem worden".
Ook weer iets te kort door de bocht van mij maar vind het van breezer ook niet netjes gelijk z'n conclusie klaar te hebben staan dat autovoordeelshop in deze zomaar vrijuit kan gaan.

Niet veel woorden meer aan vuil maken en idd....

Elders nieuwe halen en deze laten cancelen.....

[ Voor 39% gewijzigd door lSltAlKeR op 26-02-2016 20:52 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:27
Ik had precies hetzelfde geval met een rugzak die ik online bestelde. Alleen bleef mijn pakket op status "aangekomen in sorteercentrum" voor 1 week staan. Nadat ik de webwinkel had gemailed hebben ze mij meteen een nieuwe gestuurd, die wel na een aantal dagen aankwam.

De webwinkel zei dat ze DHL hebben benaderd en dat ze een onderzoek zijn gestart.

3 weken later kwam het vertraagde pakketje bij mij thuis aan, die ik vervolgens heb teruggestuurd naar de webwinkel.

Je hebt zeker recht op een nieuwe verzending gezien dit niet jouw probleem is maar die van de verkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Sneu dat de roep om zelfcensuur weer zo groot is. Er is helemaal niets mis met het noemen van de webshop als je puur de feiten benoemt. TS verwoordt het correct en zit ook niet te schelden of te capslocken.

Het is jammer en slecht dat de shop, maar vooral DHL zo verzaakt. Hopen dat het allemaal niet te lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Friespeuk schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:29:
Derhalve vind ik dat de shop niet moeilijk moet doen en alvast een nieuwe set moet opsturen. Belofte maakt schuld.
Met deze expliciete pretenties van de betreffende shop heb je zeker een punt, wél iets toezeggen maar het vervolgens instant niet nakomen maakt geen vrienden voor het leven.
Dit is ronduit zuigend gedrag.

Daarnaast ben ik benieuwd in wat voor verpakking (of juist niet) de ruitenwissers zijn verstuurd.
Als de standaard bezorger met een identieke maar uitgewoonde bestelbus(??) ineens met nieuwe wissers rondrijdt dan weet je genoeg. :+

Zo kreeg ik deze week voor €300,- aan nieuwe Li-ion accu's binnen via Amazon.de.
Achterop het pakket een enorme yellow sticker met een waarschuwing voor de gevaarlijke inhoud, dat kon dus niet missen.

De zijkanten van het pakket bleken bij aankomst buitengewoon eenvoudig naar buiten te flappen, zodat de inhoud zonder overduidelijk molest eenvoudig ontvreemd had kunnen worden.
Dat dat desondanks niet is gebeurd leek mij meer geluk dan wijsheid, maar het maakt wel duidelijk dat de wijze van verpakking alles kan uitmaken of je pakket gaat aankomen, of juist niet. ;)
Domokun schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 03:19:
Het is jammer en slecht dat de shop, maar vooral DHL zo verzaakt. Hopen dat het allemaal niet te lang duurt.
In dit geval is DHL geen partij voor de TS en dat moet vooral zo blijven. ;)

De ontvanger van een pakket is immers geen enkele relatie aangegaan met DHL en zij zullen dan terecht ook niet ingaan op jouw wens daarover een communicatie aan te gaan mbt vergoedingen.
Het is de shop die een wettelijke verplichting tot veilige levering heeft en zij zullen dit netjes met hun gedupeerde klant moeten oplossen. ;)
Of de shop het geld al dan niet van DHL vergoed gaat krijgen doet er in het geheel niet toe, 'leveren' moeten zij sowieso, of overgaan tot een volledige refund.
Hoe klantvriendelijker en sneller zij dit regelen hoe meer dat voor ze pleit.

Natuurlijk kan het zijn dat de shop het pakket nogmaals meteen verstuurt en dat de klant het eerdere "zoekgeraakte" pakket alsnog vertraagd binnenkrijgt.
In dat geval is er via track & trace bewijs voor die ontvangst en zal de shop de tweede levering conform terug claimen zo de ontvanger dat al niet meteen zelf heeft gedaan middels een pakketweigering aan de voordeur.
Dat laatste bespaart je meteen de gang naar het postagentschap en het printen van retourlabels. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-02-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat "recht op nieuwe verzending" wat ik enkelen zie zeggen, niet perse in die woorden, waar staat dat?

Webshops hebben wettelijk gezien 30 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat jij je pakketje hebt. Het zou heel lief zijn van de winkel als ze nogmaals sturen, maar het hoeft nu nog niet.

Risico van op internet winkelen. Het zal 1000x goed gaan, maar soms gaat er iets mis, en dan moet je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

RobinHood schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:19:
Dat "recht op nieuwe verzending" wat ik enkelen zie zeggen, niet perse in die woorden, waar staat dat?
Webshops hebben wettelijk gezien 30 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat jij je pakketje hebt. Het zou heel lief zijn van de winkel als ze nogmaals sturen, maar het hoeft nu nog niet.
De wetgever is zo wijs geweest om shops uit coulance een 'window' van 30 dagen te gunnen om hun zaakjes op orde te brengen.
Dat is nadrukkelijk niet hetzelfde als dat shops ineens de volle 30 dagen de tijd mogen nemen om een no-brainer probleem tergend de volle mop op te rekken en dat zelfs hondsbrutaal als een recht durven te communiceren.
Zo is het niet bedoeld.

Ik vermoed dat als dit slechte gedrag "goed gebruik" gaat worden en men de overduidelijke geest van deze maatregel maar niet wil begrijpen, dat diezelfde wetgever dan nogmaals corrigerend in zal grijpen en alsnog een passender tijdvak in gaat stellen.

Daar vragen zij dan om en mijn zegen heeft het alvast.
Als shops de huidige wetgeving alsnog denken te kunnen uitbenen voor eigen gewin, dan hebben zij het medelijden niet verdiend.

Voor een klantvriendelijke shop maakt dit allemaal niets uit, bij goed gedrag hoeft niemand iets te vrezen. ;)
Zelfregulering en commercie, het blijft een immer terugkerend en moeizaam issue, zij roepen zo het corrigerende overheidsoptreden over zichzelf af. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RobinHood schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:19:
Gewoon op hun eigen website? Als er staat dat ze garanderen dat het binnen een dag aankomt dan hebben ze die verplichting ook, dat komt natuurlijk gewoon bovenop de wettelijk minimale verplichtingen. Dan maakt een wel of niet vindbaar sterretje die die stelling nuanceert het verschil. Dat zou mooi zijn, allerlei dingen op de website zetten die achteraf toch niet gelden en er dan bijzeggen "in de wet staat niet dat we dat hoeven te doen". "Het staat ook in de algemene voorwaarden", leuk, maar als er overal tegensprekende dingen gezegd worden dan helpt dat niet echt, er zijn al twee plekken genoemd waar het kennelijk zonder die nuance staat.

Beetje mosterd na de maaltijd nu maar ik zou gevraagd hebben of ze die garantie inderdaad nog na kunnen komen en zo niet, annuleren. Een nieuwe bestelling komt waarschijnlijk sneller aan dan deze...

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 28-02-2016 09:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439180

*knip* troll

Ik denk dat Ger groot gelijk heeft met zijn stelling dat de leverancier gewoon moet leveren. Is dat niet gebeurd, jammer dan voor de leverancier maar deze moet gewoon weer de producten leveren en de koper niet de dupe laten worden van de tijd die het uitzoeken waar het pakketje gebleven kan zijn kost. Daar kan de koper immers helemaal niets mee doen!!

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 28-02-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439180

En dan nog iets beste Ger, jij geeft aan dat de leverancier BOVAG lid is. Daar kun je dus gewoon een klacht indienen om jouw gelijk te halen. Maar ja, dat kan dan ook weer eeuwen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Uiteindelijk komt dit gewoon neer op een stukje klantenservice van de webshop. Veel winkels zouden iets nieuws opsturen, maar van een winkel die onder occasionverkoper Vaartland valt hoef je natuurlijk weinig service te verwachten.

Als je iets echt snel moet hebben dan is het gewoon belangrijk net even verder te kijken dan de laagste prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Anoniem: 439180 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:09:
En dan nog iets beste Ger, jij geeft aan dat de leverancier BOVAG lid is. Daar kun je dus gewoon een klacht indienen om jouw gelijk te halen. Maar ja, dat kan dan ook weer eeuwen duren.
Klacht? Omdat ze niet klantvriendelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

bwerg schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Gewoon op hun eigen website? Als er staat dat ze garanderen dat het binnen een dag aankomt dan hebben ze die verplichting ook, dat komt natuurlijk gewoon bovenop de wettelijk minimale verplichtingen.
Heb je jurispredentie die dat zegt?

Alles wat ik hierover kan lezen zegt dat dat soort dingen niet bindend zijn, hooguit dat je je op misleiding kan beroepen als je kan bewijzen dat het stelselmatig gebeurd, maar ik heb nog nooit gelezen dat "voor 22:00 besteld, morgen in huis!" betekend dat ze verplicht zijn om morgen te leveren.

Het is ook niet alsof het systematisch gebeurd dat webshops er een volle twee weken over doen om een "nu besteld, morgen in huis" levering te voldoen, of dat pakketjes bij de vleet zoekraken.

Zoals ik al zei: het zou heel vriendelijk, en goede reclame, zijn als een webshop in dit geval direct een nieuw iets verstuurt, maar, dit hoeven ze niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Eerlijk is eerlijk, je hebt een product nodig. Zij schetsen de verwachting bij de klant : Voor 14:00 besteld, morgen in huis. Ook de hele reden dat je daar besteld, anders had je gekeken naar andere website.

Dat is dus ook je houvast, dat DHL iets kwijtraakt is het probleem van de webshop. En als die een beetje klantvriendelijk zijn, dan sturen ze niewe op en vechten hun het uit met DHL. Ze doen enkel zaken met hun, dus ze zullen er vast wel uitkomen. Zijn ook geen erg hoge kosten, misschien €30 max?

Ik zou het niet meer dan redelijk vinden dat de webshop het product opnieuw leverd en het uitzoekt met DHL wat er gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Jij hebt werkelijk niets te maken met hun overeenkomst met DHL. Jij hebt een overeenkomst met de verkoper die vervolgens de wettelijke verplichting heeft te leveren en dat betekent in het geval een consumentenkoop aflevering aan de deur.

Ik kan me nog een zaak herinneren op Iusmentis over annuleren van koop voor de levering heeft plaatsgevonden. Ideaal in dit geval. Nu toch gevonden :) : http://blog.iusmentis.com...k-voordat-geleverd-wordt/ Alleen ik weet niet wat er gewijzigd is in de wet sinds 2014 waardoor deze rechterlijke uitspraken dus mogelijk anders moeten worden geïnterpreteerd.
De kantonrechter in Arnhem erkent dat er een overeenkomst is maar staat toe deze te ontbinden ook voor levering:

"Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak te koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak."
Ik zie niet hoe deze redenering anders zou moeten worden geïnterpreteerd onder de vernieuwde wetgeving. Ik ben dan echter ook niet gespecialiseerd in consumentenrecht.

Ik zie ook niet hoe die 30 dagen termijn redelijk kan zijn. De kosten die het meebrengt voor het verzenden van het tweede product lijkt me typisch iets wat bij het ondernemer zijn hoort. Een klant 2 weken of zelfs een maand laten wachten omdat de verkoper een geschil heeft met zijn vervoeder zie ik een rechter niet snel goedpraten. Zeker niet als de verkoper zo nadrukkelijk adverteert met snelle levering.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 29-02-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bedankt allemaal voor de input.

Inmiddels weer contact gehad met AutovoordeelShop. Het pakket is inmiddels teruggevonden. Om onverklaarbare reden is het pakket weer bij hun teruggekomen, zonder duidelijke opgaaf van redenen. Ik vermoed dus dat lSltAlKeR gelijk heeft en het pakket nooit is opgehaald door DHL. Wat ik uit het verleden weet (ook in e-Commerce gewerkt met DHL) is dat er best sprake kan zijn van een adresfout o.i.d., maar dan zou DHL dit gemeld hebben. Zonder opgaaf van redenen komt mij vreemd over.

Maar goed, hoe het ook zij: ze hebben beloofd het nogmaals naar me op te sturen. Ik zou het morgen in huis moeten hebben. Fingers crossed...
(ik heb nog geen tracking code overigens, maar die zou ik op de mail krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ze lieten jou wachten omdat ze wilden afwachten wat er met het pakket was gebeurd. Ik zou ze geen omzet gunnen omwille van hun belabberde klantvriendelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik lees hier dat veel mensen aangeven dat "30-dagen" gunnen bij niet leveren niks verkeerd mee is. Maar ik vind daar van alles mee mis. Wanneer een site zegt "voor 22:00 besteld morgen in huis" of iets in die strekking dan hebben ze er maar voor te zorgen dat dat zo is.

Dat hun vervoerder steken laat vallen is geen excuus, ze kunnen makkelijk zelf het onderzoek afwachten en via een koerier het product alsnog leveren. Willen ze dat niet, dan moeten ze maar op de site zeggen "Voor 22:00 besteld, binnen 5 dagen in huis". Maar tja, dat gaat klanten kosten. Ondertussen worden wij gelokt met dit soort gekheid en worden eerlijke shops overgeslagen door de consumenten.

Zo lang wij maar als zielige angstige schoothondjes in de hoek worden geschopt door de leveranciers/shops gaat het nooit wat worden. Moet je als shop in de USA maar eens wat beloven en niet waarmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Wim-Bart op 29-02-2016 17:41 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Brothers_3
  • Laatst online: 09-05 15:29
Ik had een smartphone besteld die uit China kwam, normaal zou het pakketje deze week geleverd moeten zijn maar nu zie ik via de tracking dat dit al afgeleverd is en ondertekent is. Het is alleen nooit thuis aangekomen en er staat dat het in Takeley UK is afgeleverd (ben van België) en de handtekening is gewoon een krabbel. Heb klacht ingediend en hoop daar ook zo snel mogelijk iets van te horen.
Lijkt precies wel een veelvoorkomend probleem met DHL precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wim-Bart schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:39:
Zo lang wij maar als zielige angstige schoothondjes in de hoek worden geschopt door de leveranciers/shops gaat het nooit wat worden. Moet je als shop in de USA maar eens wat beloven en niet waarmaken.
Leuk verhaal, maar wat stel je hier nu helemaal voor? Aanklagen en doorprocederen tot aan de hoge raad?

Zoals ik al eerder zei, in een kapitalistische maatschappij stem je met je centen.
Dus gewoon hetzelfde product bij een andere webshop bestellen en als de initiele bestelling komt gewoon direct terugsturen onder WKOA.

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 29-02-2016 20:07 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kunnen de prive-meningen svp achterwege gelaten worden? Die zijn gewoon off-topic, net als frustraties met DHL, webwinkels etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wim-Bart schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:39:
Ik lees hier dat veel mensen aangeven dat "30-dagen" gunnen bij niet leveren niks verkeerd mee is. Maar ik vind daar van alles mee mis. Wanneer een site zegt "voor 22:00 besteld morgen in huis" of iets in die strekking dan hebben ze er maar voor te zorgen dat dat zo is.

Dat hun vervoerder steken laat vallen is geen excuus, ze kunnen makkelijk zelf het onderzoek afwachten en via een koerier het product alsnog leveren. Willen ze dat niet, dan moeten ze maar op de site zeggen "Voor 22:00 besteld, binnen 5 dagen in huis". Maar tja, dat gaat klanten kosten. Ondertussen worden wij gelokt met dit soort gekheid en worden eerlijke shops overgeslagen door de consumenten.

In 99% van de gevallen lukt dit ook gewoon, maar alle webshops hebben in hun voorwaarden staan dat uitzonderlijke omstandigheden de levering kunnen vertragen en ook die in de VS.

Als het systematisch het geval is heb je een punt, maar het is echt incidenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
lSltAlKeR schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:39:
Dat verhaal over je track and trace code vind ik interessant.
Ik heb zelf een logistieke achtergrond en hoogstwaarschijnlijk is het pakket nooit opgehaald bij de webshop.
Want als het opgehaald zou zijn... zou het ook gescant moeten zijn. Door de DHL chauffeur dus dat is vreemd je al een barcode hebt, maar zonder zogenaamde "pickup" date.
Het pakket is mijn inziens dus nooit in het distributiekanaal terecht gekomen en is de webshop verantwoordelijk! Sowieso.... annuleren die handel en geen zaken meer mee doen.
[...]
Ik vind het verhaal van de webwinkel wel plausibel. Ik verstuur zelf honderden pakketten per maand met PostNL en had vorige maand toevallig een pakketje dat ook kwijt is geraakt. Binnen Nederland is PostNL goed te vertrouwen, maar de betrouwbaarheid van buitenlandse zendingen laat te wensen over. Heel even gaf de tracking informatie aan dat het pakketje ontvangen was door PostNL, maar al snel werd het "pakket niet gevonden". Op het moment dat er iets mis gaat en het pakketje gerelabeld moet worden(waarvoor PostNL mij ook nog eens een factuur stuurt :'( ), dan stopt de oude tracking met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

exelletor schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Ik vind het verhaal van de webwinkel wel plausibel. Ik verstuur zelf honderden pakketten per maand met PostNL en had vorige maand toevallig een pakketje dat ook kwijt is geraakt. Binnen Nederland is PostNL goed te vertrouwen, maar de betrouwbaarheid van buitenlandse zendingen laat te wensen over. Heel even gaf de tracking informatie aan dat het pakketje ontvangen was door PostNL, maar al snel werd het "pakket niet gevonden". Op het moment dat er iets mis gaat en het pakketje gerelabeld moet worden(waarvoor PostNL mij ook nog eens een factuur stuurt :'( ), dan stopt de oude tracking met werken.
Veelal heeft zo'n winkel een contract met een vervoerder. In deze DHL en DHL besteed dit hoogst waarschijnlijk ook uit. Maar die partij heeft wel een handheld welke alle pakketten die opgehaald worden zou moeten scannen! Dat is klaarblijkelijk in deze niet gebeurd. De chauffeur die de pakketten ophaald krijgt een handtekening van de klant (in deze www.autovoordeelshop.nl). Dan is vanaf dat moment de klant niet verantwoordelijk meer en zit het in pijpleiding (distribuntiekanaal) naar het distrubutiecentrum naar DHL toe. Daarbij wordt het pakket ook gelijk in het systeem bij DHL opgenomen en kan je het desbetreffende pakket al online volgen en traceren. Dat lijkt hier allemaal al niet eens gebeurd te zijn. Dus hou ik alsnog de klant en niet de vervoerder verantwoordelijk! Ookal is de klant (lees autovoordeelshop.nl) verantwoordelijk.... DHL valt hier lijkt mij weinig te verwijten.... of de chauffeur had toevallig een lege handheld scanner of niet bij hem ofzo Wat ook nog wel eens gebeurd ja of bij een grote hoeveelheid losse collies idd niet eens gescant word omdat deze chauffeurs zoveel pick ups moeten doen het er gewoon bij in schiet. Na ja.... allerlei oorzaken die plausibel zijn dan is DHL wel verantwoordelijk... hoe het exact gegaan is weet ik dus ook niet :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
lSltAlKeR schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:38:
Maar die partij heeft wel een handheld welke alle pakketten die opgehaald worden zou moeten scannen! Dat is klaarblijkelijk in deze niet gebeurd.
[...]
of de chauffeur had toevallig een lege handheld scanner of niet bij hem ofzo Wat ook nog wel eens gebeurd ja of bij een grote hoeveelheid losse collies idd niet eens gescant word omdat deze chauffeurs zoveel pick ups moeten doen het er gewoon bij in schiet. Na ja.... allerlei oorzaken die plausibel zijn dan is DHL wel verantwoordelijk... hoe het exact gegaan is weet ik dus ook niet :)
Mja, volgens mij gaat dat ook niet altijd op hoor.

In het verleden (tot ongeveer een jaar terug) heb ik voor een B2C partij gewerkt waar gedurende enkele maanden per jaar één of meerdere complete trailers van DPD (en later DHL) werden volgeladen. Al die pakketjes werden niet handmatig gescand, dat is onbegonnen werk.
We hadden een range met tracking codes beschikbaar waarmee wij gewoon zelf de labels konden genereren uit ons eigen systeem. Enkele keren per dag werd de verzendinformatie doorgezet naar DPD.

Letterlijk in mijn laatste werkweek zijn ze overgestapt naar DHL. Hoe dat exact ging weet ik niet meer, maar ik meen dat we daarvoor niet eens meer de verzendinformatie voor hoefden door te sturen. Alle informatie werd op het label geprint en vervolgens nogmaals in een pdf-417 barcode. Pas op het depot van DHL werd dit bij hun in het systeem ingelezen middels die barcode.

Hoe het ook zij: ik heb inmiddels een tracking code die werkt bij DHL. Als het goed is moet-ie vandaag aankomen...

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 01-03-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Anoniem: 699209 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:18:
[...]
In 99% van de gevallen lukt dit ook gewoon, maar alle webshops hebben in hun voorwaarden staan dat uitzonderlijke omstandigheden de levering kunnen vertragen en ook die in de VS.

Als het systematisch het geval is heb je een punt, maar het is echt incidenteel.
Incidenteel. Iedere keer wanneer ik besluit om eens wat via Internet te bestellen valt het weer tegen. Daarom bestel ik ook alleen nog maar als het echt niet in de winkel te halen is. Laatste 7 bestellingen uit voorraad in Nederland met belofte volgende dag binnen was er 100% score. 100% niet binnen verwachtte tijd (volgende dag) binnen. Er is nog nooit iets op tijd geleverd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wim-Bart schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Incidenteel. Iedere keer wanneer ik besluit om eens wat via Internet te bestellen valt het weer tegen. Daarom bestel ik ook alleen nog maar als het echt niet in de winkel te halen is. Laatste 7 bestellingen uit voorraad in Nederland met belofte volgende dag binnen was er 100% score. 100% niet binnen verwachtte tijd (volgende dag) binnen. Er is nog nooit iets op tijd geleverd.
Bij mij komt vrijwel alles op tijd aan. Denk dat ik 1 a 2 keer per jaar heb dat iets vertraagd is en dat is altijd rond Kerst en Sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Veel meer kon ik niet doen helaas..
Friespeuk schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:28:
[...]

Je laat je toch niet twee maanden in de wacht zetten omdat een bedrijf verzaakt? Dat zou ik echt niet accepteren zeker niet als het om zo'n duur product gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ter info: het pakket is inmiddels binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 12:42
Mooi dat pakket binnen is. Binnen 14 maanden zijn 3 door mij via DHL verzonden pakketten 'kwijtgeraakt', waaronder 1 spiksplinternieuwe iMac. Gezien de hoeveelheid pakketjes die ik verstuur (veel, maar laten het over de genoemde periode eens 100 zijn) tart het aantal vermiste pakketten elke statistiek. DHL moet echt een serieus probleem hebben en het verbaast me dat ik er nog niet via de media over gehoord heb. Als je overigens het Klachtenkompas erop na ziet (onderdeel van de Consumentenbond) dan zal het aantal vermissingen bij DHL je verbazen. Maar goed, daar kwam ik ook pas achter na mijn derde vermssing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

knokki schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:17:
Mooi dat pakket binnen is. Binnen 14 maanden zijn 3 door mij via DHL verzonden pakketten 'kwijtgeraakt', waaronder 1 spiksplinternieuwe iMac. Gezien de hoeveelheid pakketjes die ik verstuur (veel, maar laten het over de genoemde periode eens 100 zijn) tart het aantal vermiste pakketten elke statistiek. DHL moet echt een serieus probleem hebben en het verbaast me dat ik er nog niet via de media over gehoord heb. Als ze overigens het Klachtenkompas erop na ziet (onderdeel van de Consumentenbond) dan zal het aantal vermissingen bij DHL je verbazen. Maar goed, daar kwam ik ook pas achter na mijn derde vermssing.
Wat dacht je, bump dit na 2 jaar nog even :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
Is weg ook echt weg? Bij mij 2 x gebeurd, elke keer kwam het pakket wel weer boven water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
@Hackus
Ja, daar kan je idd over twisten, maar gezien het aantal vermissingen op het totaal van door mij verstuurde pakketten (3 op minder dan100) en de tijdspanne (14 maanden) is dit toch echt iets waarvoor gewaarschuwd moet worden, zo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
@pennywiser
De derde keer is nog wat vers, maar igv de eerste 2 pakketten is DHL tot betaling over gegaan, neerkomende op een bedrag van zo'n 30 euro voor een spliksplinternieuwe iMac twv 1280 euro (tweede vermissing). Als je niet extra verzekert e.d. rekenen ze een kiloprijs van zo'n 3 euro per kilo. Je bent gewaarschuwd!
Bij de eerste vermssing werd wel goed gecompenseerd. Betrof internationale zending, maar afhandeling duurde op de kop af 4 maanden. Waarom die wel werd vergoed is mij overigens onduidelijk, ik verstuur nl altijd voor laagste tarief.

[ Voor 29% gewijzigd door knokki op 10-01-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

knokki schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:36:
@pennywiser
De derde keer is nog wat vers, maar igv de eerste 2 pakketten is DHL tot betaling over gegaan, neerkomende op een bedrag van zo'n 30 euro voor een spliksplinternieuwe iMac twv 1280 euro (tweede vermissing). Als je niet extra verzekert e.d. rekenen ze een kiloprijs van zo'n 3 euro per kilo. Je bent gewaarschuwd!
Bij de eerste vermssing werd wel goed gecompenseerd. Betrof internationale zending, maar afhandeling duurde op de kop af 4 maanden. Waarom die wel werd vergoed is mij overigens onduidelijk, ik verstuur nl altijd voor laagste tarief.
Ik geloof niet dat alle ook echt vermist zijn. Je ziet vaak opzet in het spel van welke kant ook. je 2e vermissing niet laten verzekeren bij een product twv 1300 ? zeker als 2e vermissing had ik het wel (extra) verzekerd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
Ik heb voldoende redenen om aan te nemen dat de eerste twee pakketten gestolen zijn omdat in alle 3 de gevallen het pakketje na inlevering bij het officiële DHL-punt (dus geen Parcel-shop o,i,d,) het eerste afgiftepunt (distributiecentrum) niet bereikt heeft, waardoor het aantal betrokkenen mijns inziens beperkt blijft tot de eerste chauffeur en/of de persoon die het pakketje bij het distributiepunt in ontvangst moet nemen. Daarnaast suggereerden medewerkers van DHL de persoon die verantwoordelijk was voor de vermissingen (!) te kennen, maar dat het hoofdkantoor nooit de moeite wilde nemen de camerabeelden (!) op te vragen. Maar ja, maak er vervolgens maar eens werk van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic kicken, na bijna 2 jaar, met alleen een eigen ervaring is niet de bedoeling. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.