Toon posts:

HP Officejet K60 extreem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier op het werk en kreeg net een HP Officejet K60 binnengebracht.
de klacht was dat deze extreem traag afdrukt en dan bedoel ik 2 pagina's per 30 min.
hij werkt onder win2k en ik heb de drivers opnieuw geinstald maar hij blijft extreem traag.

graag help

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je de parallele poort wel op de goede mode gezet? ECP/EPP/SPP etc.

Nieuwste firmware van het ding geflased, en nieuwste BIOS voor je PC?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
ok de nieuwste firmware flashen gaat duzz niet door omdat deze duz niet beschikbaar zijn.
hij maakt al gebruik van de nieuwste drivers versie 1.0
weet iemand wat er aan de hand is???

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Zoals "wildhagen" al aangeeft moet je in de bios er voor zorgen dat de parallelle poort op "ECP" staat.

Alleen in ECP-mode wordt gebruik gemaakt van DMA, zodat de gegevens direct van uit het RAM naar de poort worden verstuurd.

Good goan

• baardmans
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 12:55
Verder wordt ECP uitdrukkelijk aangeraden voor printer-scanner combi's (officejets), en dan met name voor de doorvoersnelheid van het scannerdeel (ECP gaat tot 3 MB/s, meer dan USB). EPP is meer geschikt voor bijv. parallele crosslinkkabels.

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb je wel Service pack 1 dat ding word niet eens ondersteund zonder sp1.

In sp1 zijn namelijk bepaalde pp fixes gedaan.

Gebruikt je pp een IRQ (checken in dev man)

In de bios moet je pp op ECP, IRQ 7, I/O 378, DMA 3

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Bepaalde mensen weten jammer genoeg nog steeds niet wat ECP inhoudt....erg jammer.

ECP kan zelfs meer hebben dan 3MB/sec met een IEEE 1284.4 parallel kabel. Een High-Speed USB kabel iets van 12MB/sec kan gebruikt worden maar de verschil tussen die 2 is echt te verwaarlozen.

Print je af via een netwerk?....Loopt het via een server of is er een Novell Client geinstalleerd? Dan heb je ook groot kans dat de signalen naar de OJ worden gererout.

Welke processen draaien er allemaal op deze Win2k op de achtergrond? Sluit ze af en probeer opnieuw af te drukken.

Gebruik je wel de juiste kabel?....IEEE 1284....staat over de gehele lengte van de kabel.

Wordt er gebruik gemaakt van een switch box, dongel of een opslagmedia zoals een zipdrive of een tapestramer op de LPT(x) poort?...Haal dat eraf, sluit de OJ direct op de parallele poort, reboot de PC en probeer opnieuw.

Is tijdens de installatie wel ingelogt als Administrator of heb je Adminstatieve priviliges op deze PC?....Zo niet, raadpleeg dan je systeembeheerder om de HP software opnieuw te installeren.

Is het een merk-PC zoals een Packard-Bell?....Packard-Bell heeft wel eens de neiging om af te wijken van ECP....zet het dan op Bi-Di (Bi-directional) in de BIOS of laat het doen door iemand anders doen (bijv. de systeembeheerder).

Was er tijdens het installeren een antivirus applicatie geactiveerd?....De-activeer deze dan in zijn eigen instellingen tijdelijk zodat het de volgende keer zichzelf niet meer kan laden tijdens het opstarten van Windows en de-activeer het ook in Windows' Services. Raadpleeg hiervoor de systeembeheerder, de fabrikant van de antivirus software maar niet HP zelf...die zullen je alleen maar doorverwijzen omdat de software niet van hun is. Verwijder na het de-activeren de HP software, reboot, geef in de register van Win2k (REGEDT32) bij de mappen van HKEY_CLASSES_ROOT en HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\ENUM aan 'Iedereen' volledig beheer. Open op de HP CD de map UNINSTALL en dubbelklik het bestand FORC_UNI.BAT ....deze zal nog een keer de de-installatie doornemen.

Zoek en verwijder na een 2de reboot alle HPO*07.* of HPO*.* bestanden via ZOEKEN -> ZOEKEN NAAR BESTANDEN OF MAPPEN.
Zoek in Program Files naar de folder van 'Hewlett-Packard' en verwijder deze ook (indien geen andere apparaten van HP op deze PC geinstalleerd zijn).
Ook doe je er verstandig aan om alle TEMP folders te legen. In sommige gevallen van Win2k zijn dit er soms wel 3:
C:\TEMP
C:\WINNT\TEMP
C:\Documents and Settings\Administrator (of jouw eigen naam) \Local Settings\TEMP

Zoek en verwijder in de Windows Registry onder de map van Hewlett-Packard de folder 'San Diego Shared'

Schrijf eventueel andere printers die geinstalleerd zijn naar BESTAND (FILE)...dit kan je vinden onder de tab van 'Poorten' (in de eigenschappen van de printer) om een printerconflict te vermijden.

Installeer opnieuw (nu met minimale geladen applicaties op de achtergrond om een conflict te vermijden).

Blijft het probleem zich voordoen, neem dan de bovenstaande stappen nog eens door maar installeer de OJ software dit keer niet! Installeer deze keer de Deskjet 855C of de 550C (standaard mini-drivers in Windows) en probeer dan opnieuw af te drukken.
Gaat het met deze drivers wel goed dan moet men serieus een kijkje nemen naar de installatie van de HP software....probeer alles weer volgens de bovenste stappen te deinstalleren (deinstalleer ook de Deskjet), start de PC op in Windows 2000 Veilige Modus (F8) en probeer dan weer opnieuw te installeren.

Is het probleem dan WEER NIET verholpen dan rust er maar 1 mogelijkheid om er zeker van te zijn waar het precies aan ligt....en dat is dan de Officejet te installeren op een andere PC met een andere IEEE 1284 kabel van ongeveer 2 meter. Zo komt men pas te weten of er op de parallel poort van de eerste PC een 'poort contentie' optreedt.

Succes! *D

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op woensdag 26 september 2001 01:06 schreef Runaway_Arrow het volgende:
Bepaalde mensen weten jammer genoeg nog steeds niet wat ECP inhoudt....erg jammer.
Nou, stoer dat jij het wel weet. Toch geen reden om mensen die niet alwetend zijn meteen 'jammer' te noemen? Ieder draagt zijn steentje bij en sommige mensen weten over bepaalde dingen meer dan andere.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Hey,

Het is inderdaad belangrijk de printer poort op ECP te zetten (in het BIOS). Nog belangrijker, en dat weet ik toevallig want ik heb zelf een OfficeJet K60 is om in het Apparaatbeheer bij ECP-printerpoort de optie "Elke interupt gebruiken die aan de poort wordt toegewezen" aan te vinken." Op sommige computers is deze instelling niet noodzakelijk, maar bij mij en misschien ook bij jouw wél. 8-)

Tweede: probleem dat ik zelf nog steeds heb. In de OfficeJet K60 heb je rechtsonderd zo'n afbeeldingkje van je printer, dat betekend dat ie geladen is (logisch natuurlijk). Nadat ik Norton Internet Security 2001 heb geinstalleerd, laad ie dat niet meer en staat de CPU op 100% voor 10 minuten lang. Ik heb alle updates die er zijn, maar hielp niets. Ook her-installeren en formateren zelfs losten het probleem niet op. Zit toch iets fout in HP en Win2000 |:( Als iemand mij hierbij kan helpen graag! Overigens ik heb nou IS2002 besteld, misschien dat die het probleem niet heeft...

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 09:51 schreef Boss het volgende:

[..]

Nou, stoer dat jij het wel weet. Toch geen reden om mensen die niet alwetend zijn meteen 'jammer' te noemen? Ieder draagt zijn steentje bij en sommige mensen weten over bepaalde dingen meer dan andere.
Als je de handleidingsboek goed hebt doorgenomen, beste kerel mag jij jezelf ook 'stoer' noemen hoor.
Pagina: 1