Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (WoW, LoL, HotS momenteel, maar wil ook een wat future-proof (~5 jaar) machine).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro, incl. een monitor en verzending.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige machine, 8 jaar oud, wil ik alleen de hardeschijf meenemen, 320gb als dat nog compatible is (link).
Huidige monitor (Samsung 2032BW 20") wil ik als 2e monitor gebruiken voor bijvoorbeeld browser.
Eventueel huidige DVD-brander, al zal een nieuwe weinig extra kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, en losse koeler
Moederbord
Geheugen (min. 8gb)
Videokaart
SSD (OS) & HDD (opslag)
Behuizing met dvd-brander mogelijkheid
Voeding
Monitor (22-24", 1080p)
OS, win10, kan ik gratis verkrijgen, dus is niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Weinig voorkeur voor merken, maar liever een paar euro duurder voor merkbaar meer kwaliteit dan het goedkoopste merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst stil en laag energieverbruik, maar meer voorkeur dan eisen.
PC mag wel een aantal jaar meegaan, minimaal 5, zonder een heel nieuw systeem te moeten kopen.
Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel. Weinig ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?
- Ik ben van plan dit systeem over een maandje of twee te kopen en zou graag willen weten of mijn concept-systeem dat, inmiddels na wat aanpassingen, een goed systeem is dat een paar jaar mee zal gaan en of het allemaal past en compatible is.
- Als er suggesties zijn om X euro meer uit te geven aan component Y, of juist X euro besparen op component Y, zal ik dat waarderen.
- Ook heb ik gehoord dat er van de zomer een nieuwe serie GPU's uitkomt. Is het het waard om hierop te wachten? Mijn huidige GPU is een Nvidia GTS 450.
Edit:
- Ik lees in andere thread dat amd gpu's problemen met WoW hebben? Aangezien dat momenteel mijn spel naar keuze is, kan ik beter voor een GTX970 gaan?
Huidige concept:
Voornamelijk gamen (WoW, LoL, HotS momenteel, maar wil ook een wat future-proof (~5 jaar) machine).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro, incl. een monitor en verzending.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige machine, 8 jaar oud, wil ik alleen de hardeschijf meenemen, 320gb als dat nog compatible is (link).
Huidige monitor (Samsung 2032BW 20") wil ik als 2e monitor gebruiken voor bijvoorbeeld browser.
Eventueel huidige DVD-brander, al zal een nieuwe weinig extra kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, en losse koeler
Moederbord
Geheugen (min. 8gb)
Videokaart
SSD (OS) & HDD (opslag)
Behuizing met dvd-brander mogelijkheid
Voeding
Monitor (22-24", 1080p)
OS, win10, kan ik gratis verkrijgen, dus is niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Weinig voorkeur voor merken, maar liever een paar euro duurder voor merkbaar meer kwaliteit dan het goedkoopste merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst stil en laag energieverbruik, maar meer voorkeur dan eisen.
PC mag wel een aantal jaar meegaan, minimaal 5, zonder een heel nieuw systeem te moeten kopen.
Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel. Weinig ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?
- Ik ben van plan dit systeem over een maandje of twee te kopen en zou graag willen weten of mijn concept-systeem dat, inmiddels na wat aanpassingen, een goed systeem is dat een paar jaar mee zal gaan en of het allemaal past en compatible is.
- Als er suggesties zijn om X euro meer uit te geven aan component Y, of juist X euro besparen op component Y, zal ik dat waarderen.
- Ook heb ik gehoord dat er van de zomer een nieuwe serie GPU's uitkomt. Is het het waard om hierop te wachten? Mijn huidige GPU is een Nvidia GTS 450.
Edit:
- Ik lees in andere thread dat amd gpu's problemen met WoW hebben? Aangezien dat momenteel mijn spel naar keuze is, kan ik beter voor een GTX970 gaan?
Huidige concept:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 251,56 | € 251,56 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | € 133,41 | € 133,41 |
| 1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 338,70 | € 338,70 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 98,- | € 98,- |
| 1 | LG 24MP47HQ Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Cryorig H5 Universal | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Samsung Writemaster SH-224FB Zwart | € 12,34 | € 12,34 |
| 1 | XFX TS 650W 80+ Bronze | € 72,- | € 72,- |