imapd timeouts? (IMAP4rev1 v12.264 from pine4.21)

Pagina: 1
Acties:

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:19
Hi all,

sinds enige tijd heb een nieuwe installatie van Slackware gedaan (was 4.0, nu 7.1, kernel 2.2.19) en besloot gebruik te maken van de meegeleverde imapd (IMAP4rev1 v12.264 from pine4.21)

Erg fijn, imap, maar ik heb een probleempje hiermee. Het gebeurt regelmatig dat Outlook Express :r na 60 seconden nog geen reactie heeft gekregen. Wel 'connected', maar krijgt kennelijk geen data binnen. Als ik tegelijkertijd met top kijk of er iets spannends gebeurt dan zie ik dat imapd uit zijn neus zit te eten...

Heeft iemand een idee waar ik zou moeten zoeken? Ik kan totaal _geen_ documentatie vinden over deze imap deamon :(

edit:
typo's

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

is geen oplossing voor, lopen wel meer mensen over te zeuren. probeer eens een andere imap daemon (courier bijv.)

• pistole
hmm.... dat wordt dan wel ff ombouwen :'(

Ik frut, dus ik epibreer

• pistole
niemand met een gouden of zilveren tip?

Ik frut, dus ik epibreer

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op een server hetzelfde probleem, alleen treed het op die machine @ random op.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[topic=172001]

• pistole
sorrie voor het omhoog gooien van een (heel) oud topic, maar ik wilde toch nog even het probleem / de oplossing vermelden.

Na wat pakketjes sniffen bleek dat ie probeerde mijn hostname (van de server) te resolven via DNS - dat lukte niet. Waarom ie er dan zo lang over doet weet ik echter ook niet.

Een betere indeling van mijn hosts file loste het probleem op...

Ik frut, dus ik epibreer

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Heel erg bedankt voor het posten van "de oplossing"!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Me_dusa

Pagina: 1