Je kan altijd gaan wachten op the next big thing.
Maar ja, wat is the next big thing.
De surface phone is slechts een wereld wijd verspreid dorpsroddel met hier en daar een hint van MS.
De 950 ( XL ) is een feit net als dat er nieuwe modellen komen die gelijkwaardig of misschien ergens zelfs beter zijn zoals de nieuwe HP Elite X3 of de Acer Jade Primo.
Je kan daar ook op wachten, of misschien wel op de opvolger daarvan.
En uiteindelijk blijf je gewoon wachten en heb je nog steeds niets.
Er zal toch ooit een moment komen van ....ja dat is hem.....of niet?
Ik en nu spreek ik puur voor mijzelf, ik zie in de huidige generatie nog steeds geen wowfactor.
De toestellen zijn zonder meer goed maar windows 10 zelf nog niet.
Niet in de zin van ik gooi daar even een paar honderd euro tegenaan en zie wel waar het strand.
Nee voor dat geld wil ik een toestel kopen die voor mij in alle opzichten perfect is,
niet alleen hardware maar ook het o.s.
Ik heb een vrij oude 1320 en het klinkt misschien gek,
maar in de 950( xl ) zie ik voor hetgeen waarvoor ik hem zal gaan gebruiken geen enkele upgrade,
behalve dan de camera.
Zolang Win 10 nog steeds niet de stabiliteit geeft zoals ik deze ervaar op 8.1 dan blijf ik in de pauze modus.
Ik wil geen 6 a 700,- kostend apparaat op mijn nachtkastje hebben liggen en een Hema wekker als backup om te voorkomen dat ik mij verslaap omdat de wekkerfunctie het weer eens begeeft of dat het toestel uit zichzelf heeft besloten om zichzelf opnieuw op te starten.
Je kan zoals eerder al is aangegeven overwegen om een lowbudget exemplaar te kopen of een goedkoop tweedehandsje en vandaaruit gaan kijken wat je nu echt wil.
Let wel, het is niet zoals bij Android wel het geval is een race om specs om een goede beleving te krijgen voor wat betreft het o.s.,
een lowbudget toestel geeft je nagenoeg hetzelfde plezier als een exemplaar uit een duurdere prijsklasse.
Onze jongste telg heeft nu al ruim een jaar mijn oude afgeschreven 520 en ondanks een gebarsten scherm draait dat ding als een tierelier ( let wel een 520 is één van de goedkoopste, zo niet de goedkoopste lumia's toendertijd op de markt, menig toestel van de grotere merken en duurdere prijsklasses met dito veel betere specs die dat niet kunnen evenaren ).
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....