Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology VPN server bereikbaar via foon, niet via PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janamsterdam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05-2021
Hi all,

heb een VPN server draaien. Werkt prima, want met mijn telefoon kan ik er naartoe connecten. Ik kan ook op de VPN server zien(die overigens op een Synology Nas draait) dat er een connectie actief is. We kunnen er dus vanuit gaan dat de server/router/firewall instellingen goed staan.

Het probleem begint eigenlijk zodra ik het met windows wil doen, ik krijg dan deze foutmelding...

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1602/147373/ENnrlRdj.jpg

Ik denk dat het probleem ergens op windows niveau ligt, maar ik heb echt geen flauw idee waar.

Daarnaast, heb ik via SSH root acces op die NAS, maar ik ben geen linux goeroe, verre van zelfs.

Weet iemand met welke command lines, ik live kan meekijken naar het L2TP/IPSEC phase1/phase 2 process?

Bedankt alvast voor alle hulp.

P.S: ik ben hier nu al drie dagen mee aan het kutten and it drives me madddd, help!

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen verdergaande foutmeldingen in de logboeken op client of server? Wat zijn de precieze instellingen op server, router bij server, router bij client, client?

Gokje: zowel de server als de client staan achter NAT. Dat werkt niet altijd goed. Dat suggereert je screenshot ook.

Suggestie: gebruik de OpenVPN-optie van de Synology VPN-server. Die gaat beter om met 2x NAT.

offtopic:
"VPN server flipt em." als titel lijkt me onjuist, pas ik aan.

Overigens zou ik liever zien dat de foutmelding als tekst werd weergegeven. Voor jou geen moeite, die melding heb je toch al integraal door Google gegooid, voor anderen erg handig als ze willen helpen meezoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2016 10:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Je moet iets in windows aanpassen voor l2tp/ipsec als je het achter NAT wil gebruiken.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/926179

• janamsterdam
Thanks mannen.
@FJK, ik hoorde meerdere mensen dat roepen inderdaad.

Waar gaat het precies fout dan achter NAT? (Jip en Janneke taal:-))

ik probeer overigens niet te connecten vanuit hetzelfde interne netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door janamsterdam op 26-02-2016 10:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

NAT: Wikipedia: Network address translation
Kort gezegd: achter een router.

Je zult de voor server een portmapping gemaakt hebben maar dat is niet altijd genoeg. De IP-pakketjes terug kunnen de weg naar je client niet vinden als je ook achter een router zit. Dan snapt OpenVPN beter, in mijn ervaring.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• janamsterdam
Thanks gents! ik kan verder!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

F_J_K schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:21:
NAT: Wikipedia: Network address translation
Kort gezegd: achter een router.

Je zult de voor server een portmapping gemaakt hebben maar dat is niet altijd genoeg. De IP-pakketjes terug kunnen de weg naar je client niet vinden als je ook achter een router zit. Dan snapt OpenVPN beter, in mijn ervaring.
Helaas is OpenVPN op Windows geen leuke ervaring.

Ik gebruik SSTP voor Windows. Dat heeft wel het nadeel dat het TCP in TCP is, terwijl OpenVPN TCP in UDP is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

Snake schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:40:
Helaas is OpenVPN op Windows geen leuke ervaring.
Daar zou ik wel graag wat meer details over horen.

Ik heb gisteren, in een aanval van paniek vanwege een gecrashte server thuis, terwijl ik in Denemarken zit, in grofweg 10 minuten tijd OpenVPN op mijn router en mijn Windows laptop aan de gang gekregen zonder enige problemen. Ik kan de uitspraak "geen leuke ervaring" dan ook niet bevestigen, noch staven.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00
Wellicht het feit dat synology's openvpn geen goede configs maakt voor bijvoorbeeld Android. En er geen goede tutorials te vinden zijn voor synology en openvpn?
Pagina: 1