• Bartmans123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-06-2021
Hallo
mijn moeder krijgt een smartphone. Ze kan wel een beetje met de computer overweg, beetje internet enzo. Met een digitaal fototoestel kan ze filmpjes maken en foto's.
Momenteel heet ze een mobiele telefoon. Met groot lettertype zodat ze zonder bril kan lezen.

Zelf heb ik een Samsung Galaxy fame. Simpel Samsung toesteletje met simyo maandelijks 100 minuten of sms'jes (€4,- p/m) dat whats app heeft, filmpjes/foto's kan maken. Internet alleen met wifi.

Zelf ben ik niet zo van de telefoons. Ook voor mijn moeder is dat niet zo belangrijk. Zij moet kunnen:
* groot lettertype instellen
* appen
* foto's maken
* filmpjes maken

Een nieuw toestel hoeft het niet te zijn. Samsung heeft mijn voorkeur omdat ik de eerste hulp zal moeten kunnen leveren.
Kun je de lettergrootte makkelijk aanpassen? Zal wel, maar ik heb er nog niet naar gekeken.

Ik dacht zelf een Samsung S4 of kan het wel met een S3?

Ik hoor graag de gedachtegang van enkele experts! Al vast bedankt

groeten

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zelf heb ik mijn vaders, iets jonger, maar niet veel, mijn S4 gegeven.

Hij kan daar zeer goed mee overweg. Eerst dacht hij: wat een groot scherm, maar nu is dat wel erg fijn. Natuurlijk maakt hij lang niet van alle functies gebruikt, maar zijn NOS, nu.nl, NPO, Whatsapp en camera werken goed en daar kan hij alles mee. Dan is de telefoon natuurlijk wel wat overkill, maar zorgt er ook voor dat deze nog wel even meegaat. Ik zou de S3, die nu toch wel al een tijdje EOL is afraden.

Wat je ziet bij oudere telefoons en goedkopere telefoons is dat na een jaar de apps niet meer werken, de updates niet meer op de telefoon passen en er allerlei problemen optreden. De S4 houdt het nog wel even vol, al zal deze ook geen Android 6 meer krijgen als ik het goed heb.