PC herkent geen Ethernet kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Angry__Bear
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-05 21:31
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd en alles doet het behalve het internet.
Ik heb een kabel getrokken vorig jaar naar mijn ps4 die heeft gewoon goed internet nu en alles werkt. Nu wilde ik mijn kabel in mijn pc stoppen maar dan herkent hij niet eens dat hij er in zit ( gaat wel een lampje branden ). Ik heb later mijn laptop die ik nog had aangesloten op die kabel en werkt ook niet. Beneden bij een andere kabel werkt de ps4 en de laptop ( pc nog niet getest). Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Kan namelijk niks opzoeken op mijn PC.

Mr_Angry__Bear

Beste antwoord (via Mr_Angry__Bear op 26-02-2016 11:16)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Als LED gaat branden wordt de kabel wel degelijk herkend. Het probleem is waarschijnlijk dat je geen drivers voor je netwerkadapter geinstalleerd hebt.

Je geeft verder totaal geen info over je PC (bijvoorbeeld over waar je Ethernetaansluiting zit), dus blijft ieder advies glazen bol kijken tip: ALTIJD alle relevante info geven in je topicstart, maar anno 2016 zit het 9 van de 10 keer op het moederbord. Ga even naar de site van je moederbordfabrikant, zoek naar drivers voor de Ethernetadapter, download en installeer die en waarschijnlijk is je probleem opgelost.

Zo niet hebben we VEEL meer info nodig, zoals dus wat voor Ethernetadapter je hebt, welk besturingssysteem je draait, of je in je netwerkoverzicht de adapter in kwestie ziet staan (en zo ja met welke status) en of er in apparaatbeheer uitroeptekens of onbekende apparaten staan.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Even een paar basisstappen die je kan ondernemen:

Computertotaal: Oplossingen voor veelvoorkomende netwerkproblemen

Een aanrader aangezien ik lees dat je net de computer hebt gebouwd, dan zou ik het probleem in de installatie van je netwerkkaart zoeken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Als LED gaat branden wordt de kabel wel degelijk herkend. Het probleem is waarschijnlijk dat je geen drivers voor je netwerkadapter geinstalleerd hebt.

Je geeft verder totaal geen info over je PC (bijvoorbeeld over waar je Ethernetaansluiting zit), dus blijft ieder advies glazen bol kijken tip: ALTIJD alle relevante info geven in je topicstart, maar anno 2016 zit het 9 van de 10 keer op het moederbord. Ga even naar de site van je moederbordfabrikant, zoek naar drivers voor de Ethernetadapter, download en installeer die en waarschijnlijk is je probleem opgelost.

Zo niet hebben we VEEL meer info nodig, zoals dus wat voor Ethernetadapter je hebt, welk besturingssysteem je draait, of je in je netwerkoverzicht de adapter in kwestie ziet staan (en zo ja met welke status) en of er in apparaatbeheer uitroeptekens of onbekende apparaten staan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Angry__Bear
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-05 21:31
Bedankt voor de snelle reacties ik heb de Drivers nu geinstalleerd en alles werkt nu! ik type dit zelfs vanaf mijn pc :)