Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een ftp-server die na een (succesvolle) upload de bestanden hernoemt van een tijdelijke naam naar de oorspronkelijke naam, liefst draaiend onder Windows.

Dus:
- klant gaat 'bestand.pdf' uploaden
- bestand komt bij ons binnen als 'bestand.pdf.tmp' (tijdens de upload)
- bestand wordt na (succesvolle) upload hernoemd naar 'bestand.pdf'

Het geval is dat files naar ons worden geüpload in een hotfolder (deze reageert op bestanden met .pdf als extensie). Gevolg: bestanden worden terwijl ze nog geüpload worden in de hotfolder opgepikt, wat uiteraard tot problemen leidt.

Ik heb al verschillende ftp-servers voor Windows bekeken, zoals BulletProof, Filezilla, maar deze hebben deze functie volgens mij niet.

Onder unix / linux is er wel zoiets: proftpd (HiddenStores), maar dat wordt met vrij omslachtig conf-files geconfigureerd.
We gebruiken nu Bulletproof en dat heeft een simpele, duidelijke gui. Een dergelijke stukje software zoek ik

Houdoe

Beste antwoord (via Witte op 04-03-2016 01:57)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gene6 is al jaren zo dood als een pier.
Maar als je een FTP server zoekt die nog wel ondersteund is en dus aan te schaffen, en ook automation ondersteunt: Serv-U misschien?
http://www.serv-u.com/ftp-server

Of Bulletproof FTP server?
http://bpftpserver.com/
Bevat een 'Event Manager for external scripts/programs', c.q. jouw .bat bestandje zou er ook wel mee moeten kunnen werken. Kortom, tijd voor een upgrade ofzo? Misschien dat je nu een oudere versie hebt die het niet kan?

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 01-03-2016 23:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Upload naar een andere folder en draai een script elke 10min oid die de pdf's kopieert? Dat proces zou open bestanden moeten overslaan, mogelijk even de fout meldingen op stil zetten.

• Witte
Dat zou kunnen, er zijn ftp-servers die scripting ondersteunen (gene6). Ga ik uitproberen!

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De FTP-server zelf hoeft geen scripts te ondersteunen, dat kan je toch "gewoon" met een los serverside script doen? Inderdaad wel even nadenken over hoe om te gaan met de vele verwachte en de incidenteel onverwachte foutmeldingen.
Witte schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:06:
We gebruiken nu Bulletproof en dat heeft een simpele, duidelijke gui. Een dergelijke stukje software zoek ik
Die GUI lijkt me ook minder belangrijk: als het eenmaal draait dan zal je de beheer-GUI niet zoveel meer zien, me dunkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou ken ik hotfolder niet, maar kan die niet pas wat gaan doen als een bestand x-tijd oud is?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Witte
Ik heb met gene6 opgelost: die kan ná een upload bijvoorbeeld een .bat-file uitvoeren. In de .bat file staat een copy-commando die het bewuste bestand vanuit een tmp-map kopieert naar de definitieve map.

Houdoe

• Witte
Volgende probleem... De website van g6ftpsever is nog online, maar online een licentie kopen gaat niet. Ze reageren niet op mail. De resellers in Nederland en Belgie kennen het product niet of bestaan ook al niet meer.
Op zich zou ik best zonder licentie kunnen leven, maar het stukje software is een 30-dagen trial. Wie weet waar ik een licentie kan kopen.

Houdoe

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gene6 is al jaren zo dood als een pier.
Maar als je een FTP server zoekt die nog wel ondersteund is en dus aan te schaffen, en ook automation ondersteunt: Serv-U misschien?
http://www.serv-u.com/ftp-server

Of Bulletproof FTP server?
http://bpftpserver.com/
Bevat een 'Event Manager for external scripts/programs', c.q. jouw .bat bestandje zou er ook wel mee moeten kunnen werken. Kortom, tijd voor een upgrade ofzo? Misschien dat je nu een oudere versie hebt die het niet kan?

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 01-03-2016 23:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Witte
Heb nu onderdaad de nieuwste bulletproof aangeschaft (in de trial werken de events niet) en inderdaad werkt mijn .bat bestandje prima. Echter, bulletproof is zo instabiel als de ziekte op windows 2003r2 server, terwijl de 2010-versie retestabiel was en zijn naam eer aan deed.

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het niet meer ondersteunde 2003r2, op een aan internet verbonden server? Onveilig en m.i. onverstandig...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1