770's willen niet in SLI Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jelte1234
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik probeer te SLI'en met de volgende setup:

Asus Z87-Plus mobo
8gb corsair vengeance
i7 4770 (lichte overclock)
Seasonic X-1050W PSU

Gainward Phantom GTX 770 4GB (in slot een)
MSI OC GTX 770 2GB (reference achtige koeler) (in slot twee)

Ik heb de SLI brug op beide opties gehad, maar de SLI optie verschijnt helemaal niet in het Nvidia config scherm.. Beide kaarten zijn los getest, en lijken het prima te doen. Zo geven ze ook geen errors, de 2e kaart wordt herkend, en wordt toegewezen als PhysX kaart. Alle beeldschermen zitten op de eerste GPU.

Heeft iemand anders dit ook gehad/ overige suggesties?
Alvast bedankt!
Jelte1234.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:19
Tenzij ik me vergis moet je bij SLI 2 dezelfde kaarten/chips hebben met evenveel VRAM. Clocksnelheid maakt niet uit, dat is mogelijk (een stock GTX770 met b.v. een MSI GTX770 Lightning), maar een 2GB kaart met een 4GB kaart mixen werkt zover ik weet niet. Zie bijvoorbeeld dit topic op het LinusTechTips forum.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• jelte1234
Bedankt voor de reactie, echter heb ik regelmatig dit (en dergelijke) gelezen:

"You can SLI, but the 4 GB one will only use a maximum of 2 GB"

Als dat nu niet werkt is dat best wel zuur :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen idee op welke resolutie je speelt maar 2gb voor je kaarten in SLI is best weinig. Je zal in nieuwere spellen al gauw textures wat lager moeten zetten anders krijg je kleine stutteringen.

Is het geen beter idee om je kaarten te verkopen en gewoon een snellere single gpu te nemen? SLI is niet altijd optimaal en een snelle single gpu zal altijd een beter ervaring geven.
Dit hoeft niet eens nieuw, indien je er veel op vooruit wilt gaan met prestaties ga dan kijken naar een tweedehands R9 290(x), GTX970, GTX780Ti deze presteren ongeveer gelijk. Je zou een 290 al voor +/-200 euro kunnen krijgen.
Als de nieuwe generatie van Nvidia en AMD uitkomen, dan pas zou ik gaan kijken naar een nieuwe kaart.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jelte1234 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:17:
Bedankt voor de reactie, echter heb ik regelmatig dit (en dergelijke) gelezen:

"You can SLI, but the 4 GB one will only use a maximum of 2 GB"

Als dat nu niet werkt is dat best wel zuur :(
Als je googled dan zie je ook reacties in de trend van: "het kon maar is er in recente drivers uitgehaald"

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelte1234
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:28:
Geen idee op welke resolutie je speelt maar 2gb voor je kaarten in SLI is best weinig. Je zal in nieuwere spellen al gauw textures wat lager moeten zetten anders krijg je kleine stutteringen.
Om die reden heb ik als 2e kaart de 4GB gekocht, en probeer ik de andere te verkopen en een 4gig te kopen op den duur.

Ik heb een single gpu uiteraard overwogen, maar voor 250 euro heb ik nog geen 780ti gezien. Ook presteert dit lager dan 2x 770's in de meeste games..

Zou het moeten werken als ik oudere drivers installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

jelte1234 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:17:
[...]

Om die reden heb ik als 2e kaart de 4GB gekocht, en probeer ik de andere te verkopen en een 4gig te kopen op den duur.

Ik heb een single gpu uiteraard overwogen, maar voor 250 euro heb ik nog geen 780ti gezien. Ook presteert dit lager dan 2x 770's in de meeste games..

Zou het moeten werken als ik oudere drivers installeer?
Ik zou sowieso de volgende dingen proberen:
- DDU draaien in veilige modus en dan wellicht oudere of nieuwe drivers
- Bios update doen voor je moederbord

Een 290 is maar 0-10% trager dan een GTX780TI afhankelijk van de resolutie kijk anders maar naar de volgende review en die is goedkoper dan een 780Ti.
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_380X_Strix/23.html

Single kaart is (vaak) gewoon beter, geen gezeur als een profiel dat er geen profiel voor een game beschikbaar is (met name nu Nvidia de focus van Kepler 6xx/7xx naar Maxwell 9xx heeft verlegd) en geen last van microstuttering. Het is niet handig om een midend kaart in SLI te zetten omdat deze vaak weinig geheugen hebben en ook eerder tegen geheugen bandbreedte limieten aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelte1234
Update:
Eerst DDU gerund,
Zelfde probleem met de 255.82 drivers.. (aug. 15)
Mobo loopt op BIOS 2103.

Offtopic:
Mijn punt was niet dat een 290 trager is dan een 780ti, maar dat een 780ti trager is dan 2x 770's als er wel een profile is. (meestal is dat er wel tegen de tijd dat ik een game speel)

Veel anderen adviseren juist om voor SLI de een na hoogste kaart te nemen, vanwege de betere prijs-prestatie verhouding met de topkaart.
Mensen vragen dan ook geregeld nog voor een 780 even veel als voor een 970...

(verder heb ik altijd prima ervaringen gehad met Nvidia, en had nog niet zo'n zin om over te stappen naar radeons. Dit is echter niet op veel gebaseerd, maar daar gaat het topic ook niet over..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat was mijn punt ook niet uiteindelijk :p, het ging er mij om dat die 50 euro goedkoper is.

Verder is het vaak niet slim om een midrange gpu in SLI/Crossfire te zetten omdat die eerder tegen geheugen bandbreedte en te weinig geheugen aanlopen. De GTX670/GTX680/GTX770 zijn niet "echte" highend kaarten, dat was de GTX780(Ti) terwijl aan de AMD kant de HD79(5/7)0 wel highend kaarten waren en dat is ook terug te zien in hedendaagse spellen (en goede drivers) waar een 280x haast vergelijkbaar presteerd met een non ti GTX780 en de GTX770 voorbij blaast.
AMD had pas met de 290 een antwoord op de GTX780.

Maar goed, dat gaat wat te ver offtopic en jij hebt nog steeds je SLI niet werkend.
Heb je al iets simpels geprobeert zoals de kaarten omwiselen?
Heb je je bios al eens bekeken of er geen Auto OC dingen in zitten die je gpu oced, indien die aanstaan probeer die dan eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelte1234
Bedankt voor de input!
Ik heb nog niet geprobeerd de GPU's om te wisselen, dat zal ik zometeen even doen.
In de bios zitten geen functies om de GPU te oc'en, maar ik zal mijn cpu ook even naar stock terugzetten voor de zekerheid. Wel heb ik afterburner lopen, voor de fancontrols. Zal ik zo ook uitzetten.

Edit:
Kaarten omgewisseld, toen werd alleen nog de MSI (2gb, met de beeldschermen, in slot 1) herkend.
Nu alleen de Gainward er in, alles draait keurig. (Furmark 18 fps, niet raar heet, crasht niet, geen artifacts, oid)
Eventjes zitten overclocken in afterburner: Ik krijg hem omhoog tot 1280mhz, dan is ie stabiel totdat ik taakbeheer start. (Furmark 1080p stresstest, min. 5 minuten)

Offtopic:
Ik ben mij bewust van de 2gb limiet, en wil dan ook op relatief korte termijn toe naar 2x 4GB 770's. Ik ben het helemaal met je eens dat dit geen top of the line kaart is, maar hij is gewoon een stuk betaalbaarder dan die anderen. (115 en 150 resp.)
Ik had daar in theorie ook 1 780 van kunnen kopen, of heeel misschien een 970.
Feit is echter dat 770's in SLI eerder op lijn zijn met een 980. (http://www.game-debate.co...li-vs-geforce-gtx-980-4gb)
En die heb ik nog niet onder de 380 zien gaan..

Op de lange termijn zal ik denk ik als die een jaar oid oud is (dus over een goede 2 jaar) een "1070" kopen, maar ik denk niet dat ik binnen afzienbare tijd voor de highest end kaarten ga, omdat de eennabeste van de volgende generatie al snel goedkoper te krijgen is op de gebruiktmarkt.

[ Voor 13% gewijzigd door jelte1234 op 26-02-2016 16:11 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelte1234
Bump: helaas enkele dagen geen reactie gekregen, heeft er nog iemand suggesties? Het probleem speelt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is buiten de SLI specificatie. Sparen voor een tweede 4GB is de enige gegarandeerde oplossing.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 23:00
Volgens nVidia gaat het niet werken.
Helaas is SLI een stuk minder flexible dan CF.

FAQ "Will these two cards work in SLI?" SLI: What works with what?

- All GPUs must have the same amount of VRAM and an identical Bus Width
-- You cannot use a "2GB" version with a "4GB" version or "3GB" version with a "6GB" version in SLI or a 1GB 192 bit bus with a 1GB 256 bit bus Etc.
Note: It used to be possible to enable SLI on cards with differing VRAM but this is no longer available.
Note: In SLI the amount of usable VRAM does not stack. It works like a RAID1 hard disk array where data is mirrored between each GPU. For example, having 3 GPUs with 4GB VRAM means you will only have 4GB available, not 12GB.
Pagina: 1