Vraag

Anoniem: 741573

Topicstarter
Wie kan mij helpen, ik koop regelmatig iets op aliexpress, en ik was gewend bij mijn oude smartphone dat bij betaling via ideal de ING app automatisch opent en ik kon betalen. Bij mijn nieuwe huawei p8 krijg ik niet de vraag "wilt u de ING app openen" ik krijg alleen de optie om te kiezen tussen twee browsers. Met als.gevolg dat ik wordt doorgestuurd naar de ING website en dus een tan code nodig heb. Weet iemand of dit een instelling is in de telefoon? Volgens de ING moet iedere smartphone bij betaling de vraag stellen "ing app" of "website". Anyone ?
...

Beste antwoord (via rens-br op 30-12-2019 21:20)

Anoniem: 1315316

Jeeeeeeee ik heb de oplossing. Ik maak iedereen blij voor 2020

Ing app als standaard app instellen om te openen vanaf betaalsites
stap 1 ga naar instellingen
stap 2 ga naar verbinding en delen
stap 3 klik op tikken en betalen
stap 4 pijltje rechts op standaard betaal app om de standaard app op bankieren te zetten
stap 5 pijltje rechts op standaard gebruiken om altijd de standaard app te gebruiken
stap 6 misschien moet je ook de stappen hieronder volgen, maar dat weet ik niet zeker meer. maar om DigiD te koppelen moet je die sowieso volgen.

dan ook maar gelijk digiD, want die wordt ook niet gelinkt vanuit je ziektekostenverzekering etc.
stap 2 ga naar apps
stap 3 ga naar apps beheren
stap 4 ga naar Browser
stap 5 bovenaan staat auto start en die staat uit bij mij
stap 6 scroll helemaal naar beneden
stap 7 pijltje naar rechts om standaardwaarden te verwijderen, want vermoedelijk staat hier dat dit de app is waarmee de browser standaard wordt geopend.

En klaar is klara.

Als ik een euro krijg van iedereen die wat heeft aan deze info, dan word ik eindelijk rijk.

Grtjs Anita

Alle reacties

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
hier meer informatie voor developers:
http://developer.android.com/training/app-links/index.html

in principe werkt het zo dat als de website de juiste code bevat, je telefoon dit op moet pikken en je de juiste app optie(s) moet voorschotelen.

Heb je het alleen bij aliexpress of bij alle ideal betalingen? (aangezien je naar een pagina van de ING wordt geleid lijkt me dat dat niet uit moet maken.. maar toch.)

Je zou de app opnieuw kunnen installeren, misshien is er iets fout gegaan door een update of iets dergelijks. Je OS moet namelijk wel weten welke apps welke links willen afvangen.

Strava

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:51
Had je toevallig een iPhone hiervoor? Bij mij werkt het op geen 1 Android systeem, wel op mijn iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Op mijn nexus 5 werkt het prima bij elke android versie die erop heeft gestaan...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ja ik had idd een iphone hiervoor, maar een vriendin zat met haar samsung precies hetzelfde te doen en bij haar opent de ing app wel. Ik heb deze huawei net en toevalligerwijs was bij aliexpress mn eerste betaling en vooralsnog de laatste geweest waarbij de app automatisch geopend zou moeten worden. Stel je dan voor beide apps opnieuw te installeren of alleen ali? Bij her installeren van de ING app moet ik al die stappen weer doorlopen natuurlijk.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Hmm.. Ligt het niet aan het feit dat de ali app (ging er vanuit dat je se site gebruikte) de link intern afhandelt? Misschien werkt het alleen als je vanuit je browser naar de ING site gelinked wordt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet alleen dat op mijn iphone dit gewoon werkte. App van ali was blijkbaar gekoppeld aan de ING app. Werkt dit bij Android anders? Ik zoek me suf in de instellingen maar zie niks waar ik dit tegen kom. Nu heb ik nog een ander probleem. Vanuit m'n e-mail op m'n smartphone krijg ik een docx document toegestuurd. Ik druk hierop en dan zegt ie dat hij geen app heeft voor dit bestand. Ik heb er word op staan en weer wordt er geen link gelegd van de ene naar de ander app. Überhaupt het aan klikken van
Hyperlinks werkt niet en wordt er niks geopend. In de mail dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rygar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb dezelfde problemen met mn P9000 op Android 6. Ook na app-voorkeuren reset.

• eddyeal
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik heb alle Standaard-Waarden gewist (instellingen>Apps) van zowel de ING app als van Chrome.
Nu vraagt hij wel weer om de ING app als je wilt betalen bij Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960413

nu mis ik de hulpvaardige reacties van de ing in dit bericht echt. ik ben overgestapt van samsing s6 naar s8 eerder werkte het goed. ik heb alle zaken zoals eerder besproken uitgevoerd. incl totale reset. heb de android versie van oude en nieuwe foon vergeleken en zelfs op de oude phone werkt het goed....waarna op de nieuwe phone vervolgens weer niets werkt zonder inlogcode die niet te vinden is op de site. nee het werkt niet en ontvang ook zeker niet de hulp van een ing bank om het te laten werken. tot zover de digitale vooruitgang? gewoon boerenverstand om te helpen mis ik....ook bij 20ct/pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Ik kom hier, omdat ik ineens ook last van dit fenomeen heb. En dan op de website van Coolblue. Bij AliExpress werkte het gisteren nog gewoon goed.(ik gebruik niet de Ali app, maar gewoon de website)
Ik heb de app instellingen van ING app en Chrome beide gereset, telefoon opnieuw gestart en de cache van beide apps verwijderd. Zonder resultaat.

Nu valt me de volgende instelling bij de ING app op. Zie screenshot hieronder. Coolblue verwijst echter door naar ideal.ing.nl . Dus zonder 'bankieren' er voor. Mogelijk dat het daar mee te maken heeft. Het is niet mogelijk URLs toe te voegen aan dit lijstje van 3...

Ing app supported links

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1315316

Jeeeeeeee ik heb de oplossing. Ik maak iedereen blij voor 2020

Ing app als standaard app instellen om te openen vanaf betaalsites
stap 2 ga naar verbinding en delen
stap 3 klik op tikken en betalen
stap 4 pijltje rechts op standaard betaal app om de standaard app op bankieren te zetten
stap 5 pijltje rechts op standaard gebruiken om altijd de standaard app te gebruiken
stap 6 misschien moet je ook de stappen hieronder volgen, maar dat weet ik niet zeker meer. maar om DigiD te koppelen moet je die sowieso volgen.

dan ook maar gelijk digiD, want die wordt ook niet gelinkt vanuit je ziektekostenverzekering etc.
stap 2 ga naar apps
stap 3 ga naar apps beheren
stap 4 ga naar Browser
stap 5 bovenaan staat auto start en die staat uit bij mij
stap 6 scroll helemaal naar beneden
stap 7 pijltje naar rechts om standaardwaarden te verwijderen, want vermoedelijk staat hier dat dit de app is waarmee de browser standaard wordt geopend.

En klaar is klara.

Als ik een euro krijg van iedereen die wat heeft aan deze info, dan word ik eindelijk rijk.

Grtjs Anita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisje80
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-08-2020
Beste Anita, zijn deze instellingen voor de iPhone? Ik heb het op mijn Android nog steeds niet werkend...

Groetjes, Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisje80
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-08-2020
Inmiddels werkend op mijn Huawei P9 lite😊
Het lukte (bij mij) niet om het via die instellingen werkend te krijgen.

Bij mijn telefoon het volgende gedaan;

Ga naar instellingen> apps> Bankieren
Selecteer onder toestemmingen (of app machtigingen) zowel "camera" als "telefoon"

Voor mij werkt het weer na ruim een jaar.
Hoop dat ik er nog iemand mee heb kunnen helpen. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddyspijker
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-08-2020
Alles geprobeerd. Uiteindelijk ing.nl geopend en daar bij de instellingen staat de optie om niet de browser (Samsung internet) te gebruiken Maar de app. Gvd hoe komen ze eropuit ING? Stelletje sufferds. Ik hoop dat anderen er iets aan hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youssef81
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-04-2024
ANDROID: Standaard internet app veranderen (van Samsung internet) naar Chrome. Zojuist toegepast op Samsung Android telefoon. Alle eerder genoemde oplossingen werken niet.
Pagina: 1