office 2007 naar office 2016 [outlook]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SanTropez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb een nieuwe pc met windows 10
Nu is het de bedoeling dat ik ga migreren van de oude machine win7 en off2007 naar win 10 en off2016
Met name outlook is lastig omdat alle berichten op de oude computer staan en die moeten mee naar de nieuwe pc.

We willen ook graag de adressen en mappen behouden uit outlook 2007

Als klap op de vuurpijl is alles ook in de franse taal dus dat maakt het iets lastiger

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus een PST maken...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maken waarom ? die files zijn er al

https://support.office.co...d5-42ec-8b7e-b0567426f577

Kwestie van opzoeken welke het zijn in je email instelingen, bewaren, en opnieuw koppelen bij de nieuwe outlook. (ik zou niet weten waarom dit met de nieuwe office niet zo moeten werken)

Iperf

• SanTropez
Dus...?
Ik herinner mij zoiets toen ik van outlook express naar office 2003 ben gegaan.
Dit ging mis! Info en procedure slecht te vinden op internet en ik ben alle email kwijtgeraakt.
Heb je aub iets meer hulp?
Fish schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:05:
[...]

https://support.office.co...d5-42ec-8b7e-b0567426f577

Kwestie van opzoeken welke het zijn in je email instelingen, bewaren, en opnieuw koppelen bij de nieuwe outlook. (ik zou niet weten waarom dit met de nieuwe office niet zo moeten werken)
Let op dat ik ook naar een andere pc moet. oude pc is celeron nu naar i5

[ Voor 61% gewijzigd door SanTropez op 25-02-2016 22:10 ]

• MAX3400

MAX3400

Fish schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:05:
[...]

Niet allemaal, voor zover ik weet. Het is ook redelijk lastig te beoordelen wat voor type accounts de topicstarter al heeft en op welke manier deze wel/niet zijn gecached lokaal.

Verder zijn er scenario's denkbaar (helaas) waarbij zaken als je "AutoComplete" niet meekomt; het handigste is om goed in te lezen of je gebruik kan maken van NK2-bestanden of dat je je autocompletions eerst als Contact moet aanmaken in je oude client en daarna naar (aparte) PST zetten.

Het is lood om oud ijzer maar als er dan toch een big-bang migratie moet plaatsvinden, waarom dan niet een versie/nieuwe PST zonder al te ver te moeten graven in het huidige systeem?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SanTropez schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:06:
[...]

Dus...?
Ik herinner mij zoiets toen ik van outlook express naar office 2003 ben gegaan.
Dit ging mis! Info en procedure slecht te vinden op internet en ik ben alle email kwijtgeraakt.
Heb je aub iets meer hulp?
"Outlook express" is dan ook geen "outlook "
En office 2003 is meer dan outlook, en hoeft geeneens outlook te bevaten afhankelijk van de versie
[...]

Let op dat ik ook naar een andere pc moet. oude pc is celeron nu naar i5
Boeid niet

Iperf

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dus, wat heb je voor email account? Welke provider, welke server etc. Noteer even de login gegevens.
Dan sluit je Outlook, open verkenner naar c:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook (uitgaande van min Vista) en kopieer de PST file naar een USB stick. Die importeer je vervolgens op de nieuwe PC.

[ Voor 65% gewijzigd door wagenveld op 25-02-2016 22:27 ]

• SanTropez
Provider is Orange.fr

POP/SMTP
Adresboek is MAPI

Ik vind op de bestandslocatie de volgende files:
last.sharing.xml.obi 2 kb
extend.dat 1 kb
outlanou@orange.fr-00000002 2,3 Mb
outlook 2,9 Gb
outlook.sharing.xml.obi 2 kb
outlook.xml.kfl 1 kb

Kan ik dit kopieren of moet ik dat exporteren?

[ Voor 120% gewijzigd door SanTropez op 25-02-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je de vele Outlook-migratie howto's al bekeken? ;) En waar loop je op vast?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die outlook 2,9 Gb file moet genoeg zijn voor je mail, kopieren is prima.
Voor je adresboek moet je even nakijken of die bij het importeren op de nieuwe machine meekomt, anders even apart op de oude exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Maar je hebt de oude en de nieuwe pc beide werkend? Dan is er natuurlijk de nodige ruimte om wat te experimenteren met maken van backups en de verschillende opties. Zolang je maar zorgt dat je de gegevens op de oude niet kapot maakt.

Volgens mij zijn er op internet vele sites te vinden waarop dit soort migraties beschreven worden. Welke heb je al bekeken en waar loop je vast? We verwachten wel een beetje eigen inzet hier op GoT!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 10:25
Rupie schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:02:
Maar je hebt de oude en de nieuwe pc beide werkend? Dan is er natuurlijk de nodige ruimte om wat te experimenteren met maken van backups en de verschillende opties. Zolang je maar zorgt dat je de gegevens op de oude niet kapot maakt.

Volgens mij zijn er op internet vele sites te vinden waarop dit soort migraties beschreven worden. Welke heb je al bekeken en waar loop je vast? We verwachten wel een beetje eigen inzet hier op GoT!
Ik wou net zeggen. Als je de oude PC gewoon nog hebt, dan kun je gewoon kijken wat het beste gaat.
Volgens mij moet op de onderstaande link wel zo'n beetje alles staan.
https://support.office.co...75-4e9b-be4e-ff9ef1068f91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 16:52
Mijn ervaring is dat als je de originele PST gewoon kopieert dat dan de adressen en agenda niet meekomen. Dus je zult in Outlook even een export moeten maken van je mails. Als je dit handmatig doet, dan komen de mails, adressen en agenda netjes in dat aangemaakte PST bestand te staan. Op de nieuwe pc stel je je e-mail in en daarna importeer je het zojuist gemaakte PST bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
Waar loop ik op vast?

Binnen 2007 de exportfunctie gedaan naar PST file
Deze met import naar nieuwe Outlook in OFF 365.
Nu blijken niet alle gegevens te zijn meegenomen in de PST file
Gebeld met microsoft in Amsterdam. Hier willen ze geen ondersteuning geven op franstalige software 8)7
Nog een keer gebeld en nu de tip gekregen alle mapjes afzonderlijk te vergelijken met de nieuwe computer en dan de ontbrekenden opnieuw te exporteren van oud naar import op nieuwe pc.

Ik zit nu midden in dit vergelijkings proces maar kopieren gaat heeeeeeel erg traag, file en mapjes komen niet mee.
Microsoft geeft een "waarschijnlijke" grens van PST files = 1.8 Gb.
Grotere PST files en kleinere PST files komen niet mee bij import.
Op de oude machine is de PST file inmiddels 3Gb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 17:27
SanTropez schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:21:
Waar loop ik op vast?

Binnen 2007 de exportfunctie gedaan naar PST file
Deze met import naar nieuwe Outlook in OFF 365.
Nu blijken niet alle gegevens te zijn meegenomen in de PST file
Gebeld met microsoft in Amsterdam. Hier willen ze geen ondersteuning geven op franstalige software 8)7
Nog een keer gebeld en nu de tip gekregen alle mapjes afzonderlijk te vergelijken met de nieuwe computer en dan de ontbrekenden opnieuw te exporteren van oud naar import op nieuwe pc.

Ik zit nu midden in dit vergelijkings proces maar kopieren gaat heeeeeeel erg traag, file en mapjes komen niet mee.
en waarom kopieer je niet gewoon die 3gb file naar je nieuwe pc ipv eerst te gaan exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SanTropez schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:21:
BS dus; als op de oude machine de file al 2.9GB is, dan is de grens dus geen 1.8GB. Sterker nog, als je gewoon op Google kijkt, zou de limiet voor jouw oude machine 20GB zijn. Waarom moet een file 1.8GB zijn en komen "dus" grotere of kleinere files niet mee?

Dat je nu een "vergelijkingproces" doet en op de een of andere manier zaken kopieert/verplaatst, snap ik niet waarom het zoooo langzaam gaat. Zelfs als ik een volledige PST moet maken van een mailbox vanuit Office365 (en ik dus afhankelijk ben van de downloadsnelheid via het internet), kan ik meer dan 15GB/uur aan mappen/mails binnentrekken. Een on-prem Exchange-machine heeft een best-practice doorvoer van ongeveer 8GB/uur.

Je hebt het nu ook over Office365 terwijl je startpost over Office2016 gaat. Ik ben even kwijt wat je nu precies hebt, wat je nu precies aan het doen bent en waarom bepaalde zaken, zoals eerder aangegeven in dit topic Fish in "office 2007 naar office 2016 [outlook]" niet lijken te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 27-02-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
@MAX3400
excuseer mij dat ik off 2016 heb gebruikt.
Dit is namelijk wat we in de winkel wilden kopen.
De verkoper heeft echter gezegd dat we 1 maand gratis kunnen experimenteren met of zonder outlook en dan besluiten welke versie aan te schaffen.
Nu blijkt er dus Off 365 op de nieuwe machine te staan (terwijl alle iconen 2016 laten zien)
Echter bestand > account geeft Office 365; versie 16.0.6568.2025
Ik heb ook de link van @Tadream bekeken en het lint ziet er als 2016 uit !!!

Wat de oude machine mankeert kan ik niet precies achterhalen. Ik deed export naar usb stick dat werd door de oude machine gestaakt als of het een time out was.
Dus export naar bureaublad en deze pst kopiëren naar USB dit gaat tergend langzaam soms maar met 8kb
Uiteindelijk deze kopie aan win10 en geprobeerd een import te doen. Nu is de PST file corrupt en mag ik het nog eens proberen.

Wat betreft de file grootte van 1,8 Gb is dit een advies van Microsoft Amsterdam, omdat het met grotere files weleens niet goed gaat bij export.
De controle vraag die ik stelde: Waarom?? gaf als antwoord "Dat is onze ervaring..."
Dus luister ik naar een ervaringsdeskundige.

Ik heb 2 machines:
1 Win 7 met off2007 en outlook ingesteld als POP
2 Win 10 met Off365 en outlook ingesteld als IMAP (om geen mail te verliezen, want er blijft een kopie op server achter) Ook dit op advies van microsoft

Bij 1 heb ik export naar PST gedaan en deze op 2 geïmporteerd
Op 2 blijken niet alle mappen, mail, agenda punten en adressen te staan.
Bellen met microsoft en op hun advies individuele submappen exporteren als pst. Deze weer importeren met het vinkje zonder dubbele.

Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe export van het pst bestand.
Dit proces verloopt erg traag en stopt soms met de melding dat outlook niet reageert.
Kan dit komen doordat de oude machine slechts 2Gb aan RAM heeft?
Ik heb ook jullie aanbevelingen gelezen en lees dat het allemaal vlotjes moet verlopen.
Straks import ook volgens jullie aanbevelingen.

Vragen:
Is het (on)mogelijk van POP naar IMAP te gaan
Kan ik straks na de proefperiode van OFF365 naar OFF2016 door slechts de gekochte activeringscode te gebruiken?
Of moet ik NU alles terugdraaien en eerst OFF2016 installeren?
Is er ook een alternatief voor Outlook zonder de oude email te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Office 2016 is de (huidige) offline-versie van wat online Office365 heet.
Met andere woorden: op de oude machine heb je zowel Office 2007 als Office365 beschikbaar... en op de nieuwe Office365 en Office 2016.
Dan moet je niet gaan klooien met USB-sticks, maar gewoon Office365 gebruiken. En NU overgaan van POP naar IMAP. PST koppelen aan Outlook online, waar je je mail in het vervolg via IMAP op instelt. Mail in de juiste mappen sleuren... IMAP doet de rest.

Open vervolgens op je Windows10 machine Outlook2016 (met IMAP)... et voila...

[ Voor 31% gewijzigd door Jester-NL op 27-02-2016 14:40 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ts
Je hebt een trial pakket .. gefeliciteert
kijk ook eens wat de pakketten in het echt kosten als je het langer dan een maand wil gebruiken.
En overweeg of je 2007 niet gewoon naar je andere machine wil verhuizen
Jester-NL schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:37:
Office 2016 is de (huidige) offline-versie van wat online Office365 heet.
Met andere woorden: op de oude machine heb je zowel Office 2007 als Office365 beschikbaar... en op de nieuwe Office365 en Office 2016.
Dan moet je niet gaan klooien met USB-sticks, maar gewoon Office365 gebruiken. En NU overgaan van POP naar IMAP. PST koppelen aan Outlook online, waar je je mail in het vervolg via IMAP op instelt. Mail in de juiste mappen sleuren... IMAP doet de rest.

Open vervolgens op je Windows10 machine Outlook2016 (met IMAP)... et voila...
Imap ? ik zou exchange doen

[ Voor 83% gewijzigd door Fish op 27-02-2016 15:07 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
Wat gebeurt er als ik outlook van mijn nieuwe pc verwijder?
Blijven dan de outlook gegevens via de oude pc benaderbaar?

Inmiddels zegt outlook op de nieuwe machine dat een mapje met gegevens een error veroorzaakt in outlook en dus zal sluiten.
Kortom Outlook laat mij nu ook in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"een mapje.", "een error" ....

Wat gebeurt er als je de nieuwe pc uitzet, zijn je gegevens dan nog steeds benaderbaar op je oude ?
Is er niets verandert op de oude pc kwa configuratie ?

Vul dit in en beantwoord daarmee je eigen vraag

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 27-02-2016 16:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
@fish
Mapje is de franse vertaling van bestand

Op de oude machine nu 2x de melding dat exportfile niet meer te vinden is; logisch want dat is op mijn stick
Dus als ik dat kan wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen idee, ik zeg nog , zo kopieer gewoon die pst. Daar kun je toch helemaal niets kapot mee maken. Ik hoop voor je dat ze nog op je usb staan dan. Maak een kopie naar je hd en probeer die maar te openen of te linken als het lukt. Of mischien dat iemand anders hier een beter idee heeft

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
@fish

Dat is ook wat ik gedaan heb

@jester
Het zijn juist de oude gegevens die we willen behouden
Deze zijn met POP op de oude machine bewaard.
Dan zijn er afspraken in de agenda gemaakt, contactpersonen en verschillende documenten zoals word aan de email gehangen.
Dit is het geheugen van mijn schoonmoeder die dit niet kwijt kan.
Dus om dit van de ene pc naar de andere te krijgen heb ik op de nieuwe IMAP "geplaatst"
Volgens Microsoft blijft dan een kopie achter bij de mailserver.
Nu is het zaak om de oude gegevens naar de nieuwe machine te krijgen.
Maar hoe?
Er lijkt namelijk niets echt te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
1) Inmiddels via Microsoft USA support hebben we Outlook gerepareerd
2) Pst file oude pc is met hulp gerepareerd
3) Gerepareerde file kopie naar de juiste plek op nieuwe pc in outlook folder
4) Nu toevoegen van de datafile in outlook als tweede inbox
5) dik 1 uur met MS support in USA gebeld

6) testen en update naar tweakers sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanTropez
Nu een week verder.
Allen vriendelijk bedankt voor de goede aanwijzingen en hulp.

Omdat ik fysiek niet bij de andere machine kan (deze staat in een doos) moet ik wachten voor de volgende probleempjes:

Alles in de franse taal op POP en nu met IMAP heeft Outlook een aantal nieuwe mappen aangemaakt, waaronder sent items en spam box.
Om berichten nu te bewaren moeten deze handmatig versleept worden naar de franstalige mapjes.
Ook moet ik proberen om het adresboek terug te halen (uit de kopie van de schijf die ik hier heb)
Iemand daarvoor een idee?
Pagina: 1