Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenVPN Server

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

Vraag

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 14:13
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Raspberry Pi met daarop een OpenVPN server. Het configureren was een leuke uitdaging en tot mijn verbazing haal ik hiermee een nette snelheid wanneer ik met de server verbonden ben met een open WiFi netwerk.

Ik lees nu op steeds meer plekken dat de film industrie boetes wil gaan uitdelen aan illegale downloaders. Nou download ik niet veel, ik heb Netflix en ondanks het slechte aanbod kan ik me tot nu toe nog vermaken met de series die hierop staan. Toch is er 1 serie die ik of zelf binnenhaal/stream via de beschikbare websites.

Mijn vraag is nu of mijn OpenVPN server genoeg is om eventuele boetes te omzeilen? Het is me het niet waard om hiervoor op de vingers getikt te worden door een organisatie of de overheid en zelfs een boete van €150,- te ontvangen.
Ik gebruik de server nu alleen wanneer ik op mijn telefoon of tablet verbonden ben met een onbeveiligd WiFi netwerk, als dit ook uitkomst zou bieden aan het bovenstaande probleem zou dat voor mij perfect zijn.

Zero.

Beste antwoord (via ZeroTwo op 25-02-2016 22:04)

Verwijderd

Die VPN loopt dus gewoon bij jou thuis? Dus je gaat dan, hetzij via een VPN, via je eigen internetverbinding naar buiten? Dan doet het niets voor je "veiligheid" in de door jou genoemde context.

Het nut van VPN providers op dat vlak ligt bij grote VPN boeren omdat je traffic naar die tunnelboer dan versleuteld is en de verbinding er voor de buitenwereld uit ziet alsof het vanaf die tunnelboer komt.
Je verdwijnt dan in een massa als het ware.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 22:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Die VPN loopt dus gewoon bij jou thuis? Dus je gaat dan, hetzij via een VPN, via je eigen internetverbinding naar buiten? Dan doet het niets voor je "veiligheid" in de door jou genoemde context.

Het nut van VPN providers op dat vlak ligt bij grote VPN boeren omdat je traffic naar die tunnelboer dan versleuteld is en de verbinding er voor de buitenwereld uit ziet alsof het vanaf die tunnelboer komt.
Je verdwijnt dan in een massa als het ware.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 22:04 ]

• ZeroTwo
Klopt, het is dus de bedoeling dat je een externe provider neemt die ervoor zorgt dat je IP gemaskeerd wordt? De encryptie die mijn server met zich meebrengt doet niets?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je weet dat vragen naar omwegen voor niet-legale doeleinden nogal not done is hier op GoT?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

ZeroTwo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:01:
Klopt, het is dus de bedoeling dat je een externe provider neemt die ervoor zorgt dat je IP gemaskeerd wordt? De encryptie die mijn server met zich meebrengt doet niets?
Nee, al is zo'n privé VPN natuurlijk wel nuttig.
Je kan bijvoorbeeld op die manier zelfverzekerd via open access points (trein, cafe) werken zonder bang te hoeven zijn dat iemand onversleutelde data uit de lucht pakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 22:13 ]

• ZeroTwo
MAX3400 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:02:
Je weet dat vragen naar omwegen voor niet-legale doeleinden nogal not done is hier op GoT?
Naar mijn inziens gaat de vraag over de functionaliteiten van de vpn server en wat deze doet, niet zo zeer wat ik kan doen om iets illegaals te bereiken. Ik ben me aan verdiepen in het netwerk aspect en de informatie gegeven door Alpha Bootis geeft mij een beter beeld over de functionaliteiten van een vpn server.
Maar als de moderators hier anders over denken ;w

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ZeroTwo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:09:
[...]

Naar mijn inziens gaat de vraag over de functionaliteiten van de vpn server en wat deze doet, niet zo zeer wat ik kan doen om iets illegaals te bereiken.
+
ZeroTwo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:56:
Hallo,
Mijn vraag is nu of mijn OpenVPN server genoeg is om eventuele boetes te omzeilen?
Het lijkt me toch duidelijk dat als je een boete probeert te ontwijken, dat je bezig bent buiten de grenzen van de wet? Of begrijp ik je echt verkeerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ZeroTwo
Ik probeerde informatie te vergaren over wat mijn vpn server doet om de eventuele boete te vermijden en vraag niet welke omwegen er verder beschikbaar zijn om dit te vermijden.
Dit doe ik misschien wel in een volgende reactie maar ook deze vraag ( en het antwoord van Alpha Bootis ) gaan over de werking van een vpn en niet over de omwegen die beschikbaar zijn om boetes te vermijden.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Buiten de discussie om over wel/niet legaal gebruik:
ik heb toevallig zelf ook een Pi 1 als OpenVPN server geinstalleerd.
Welke performance haal je?
Als ik elders ben, dan via OpenVPN op mijn Android toestel verbinding maak, en dan een Speedtest.net doe, haal ik max. 1,2Mbps. Het wifi netwerk op die locatie geeft me toch 20Mbps. Mijn verbinding thuis is 120/12 Mbps.
Kan me voorstellen dat een RPI2 sneller is.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• ZeroTwo
Ik heb de RPI2 en haal via speedtest 20 Mbps wat klopt met het abonnement (200/20) dat ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door ZeroTwo op 25-02-2016 22:40 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

ZeroTwo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:39:
Ik heb de RPI2 en haal via speedtest 20 Mbps wat klopt met het abonnement (200/20) dat ik heb.
Dan denk ik dat de snelheid van de rpi 1 de beperking is idd..
Ik gebruik de vpn om veiliger mail te kunnen checken, telebankieren en beheer van servers thuis te kunnen doen. Is in principe voldoende snel..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ZeroTwo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:22:
Ik probeerde informatie te vergaren over wat mijn vpn server doet om de eventuele boete te vermijden en vraag niet welke omwegen er verder beschikbaar zijn om dit te vermijden.
Nou, daar kunnen we heel kort over zijn. Niets. Jouw VPN server staat immers nog altijd bij jou thuis. Dus alle verkeer verloopt nog altijd over jouw IP adres.

Jouw oplossing is perfect om te gebruiken wanneer je over een onbekend netwerk het Internet op gaat. Door de end-to-end versleuteling tussen je client en jouw VPN server thuis kan je verkeer over het onbekende netwerk niet afgeluisterd worden.

Maar goed, je vraagt toch om te worden geholpen met illegale dan wel minder legale praktijken en daar doen wij niet aan mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.