Geluidsboxen voor TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 719125

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar weken terug een TV gekregen, alleen vind ik het geluid van de TV een beetje vervelend. Dat komt omdat als er harde stukken zijn in een film bijvoorbeeld, zoals actie, staat het geluid te hard, dus moet ik hem zachter zetten. Maar op het moment dat de harde geluiden voorbij zijn, staat het geluid weer te zacht, dus kan ik hem weer harder zetten. Het geluid is ook niet helemaal helder, soms is het lastig om het te verstaan.

Dit is mijn TV: (Omdat ik hem heb gekregen weet ik het niet precies, maar deze lijkt toch echt in mijn huiskamer te staan)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung UE50H6200AW Zwart€ 619,05€ 619,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 619,05

Vandaar mijn vraag, hebben jullie misschien advies wat voor geluidsboxen ik zou moeten nemen?
Ik ben op zoek naar twee boxen, die ik naast mijn TV zet, en dat ik dan helder, en goed geluid heb. Ik hoef geen luxe opties, en ik gebruik de boxen alleen voor de TV, niet voor muziek of wat dan ook. Ook hoeft de TV voor mij niet hard te staan.

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben, bedankt!

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Soundbar een optie? Budget? Heb je al iets aan audio/hifi apparatuur staan?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Bij losse speakers is de center speaker volgens velen onmisbaar en naast de twee stereospeakers de belangrijkste aanvulling. Wil je voor losse speakers gaan, dan loont het waarschijnlijk ook een center te nemen. Deze is hoofdzakelijk gericht op spraak.

Topicstarter
wagenveld schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:00:
Soundbar een optie? Budget? Heb je al iets aan audio/hifi apparatuur staan?
Ik geloof niet dat ik een Soundbar wil, tenzij het echt een must have is. Het mag wel €200,- gaan kosten, ik zelf denk dat, dat een vrij hoog bedrag is voor mijn eisen, maar het mag. Ik heb niks kwa Audio en Hifi apparatuur staan, ik ben er ook totaal onbekend mee.
LA-384 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:16:
Bij losse speakers is de center speaker volgens velen onmisbaar en naast de twee stereospeakers de belangrijkste aanvulling. Wil je voor losse speakers gaan, dan loont het waarschijnlijk ook een center te nemen. Deze is hoofdzakelijk gericht op spraak.
Voor mij is het geen probleem om een center te nemen. Ik neem aan dat, dat gewoon een kastje is waarbij je hem harder/zachter aan/uit kan zetten? :P Ik ben namelijk niet op zoek naar een Bass.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:12

BoltYes

This is the Way

Heb hetzelfde gehad met een stereo opstelling met aparte speakers. Deze pakken al het geluid, hoog (stemmen) en laag (effecten en actie). Dit wil je splitsen en dan is een receiver waar je een centerspeaker op aan kan sluiten een must.

Heb nu een 5.1 opstelling. Twee grote speakers naast de tv, twee achter de bank en een subwoofer. Hier kan je natuurlijk een 3.0 opstelling van maken; 2 speakers naast de tv en een center onder je tv voor de dialogen. Dan is je probleem opgelost. Voor minder dan €500 is dat ook wel te realiseren, maar dan heb je budget spul wat redelijk klinkt (los van dat het vele malen beter zal klinken vs TV geluid).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:16

DjVe

Hatsaflats!

Als je €200 tot je beschikking hebt, dan zou ik toch maar eens kijken naar een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 06:21
Anoniem: 719125 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:12:

Ik geloof niet dat ik een Soundbar wil, tenzij het echt een must have is.
Boeiende zin :+

Het mag wel €200,- gaan kosten, ik zelf denk dat, dat een vrij hoog bedrag is voor mijn eisen, maar het mag. Ik heb niks kwa Audio en Hifi apparatuur staan, ik ben er ook totaal onbekend mee.
Je zult je verbazen, 200,- euro ben je in 'audio-land' zo kwijt. Sommige mensen geven het al uit aan één kabel ;)

Voor dat budget heb je twee opties:
  • Soundbar - Spreekt voor zich. Je koopt een soundbar, hangt hem onder je tv en sluit hem aan. Het geluid is een stuk beter dan het geluid dat standaard uit een tv komt.
  • Stereo opstelling - Twee boxen, één links en één rechts van je tv die samen zorgen voor stereo geluid (je tv geeft ook stereo geluid). Om die boxen aan te sturen (lees: geluid te laten produceren) hebben ze een receiver nodig, die moet dus ook aangeschaft worden.
De laatste optie zal je waarschijnlijk een beter geluid geven dan de soundbar. De laatste opties zal waarschijnlijk ook duurder zijn en de laatste optie gaat je blootstellen aan een gevaarlijke audio 'verslaving' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 18:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Ik geloof niet dat ik een Soundbar wil, tenzij het echt een must have is. Het mag wel €200,- gaan kosten, ik zelf denk dat, dat een vrij hoog bedrag is voor mijn eisen, maar het mag. Ik heb niks kwa Audio en Hifi apparatuur staan, ik ben er ook totaal onbekend mee.

[...]

Voor mij is het geen probleem om een center te nemen. Ik neem aan dat, dat gewoon een kastje is waarbij je hem harder/zachter aan/uit kan zetten? :P Ik ben namelijk niet op zoek naar een Bass.
Een center is een speaker die de meeste spraak en het geluid dat recht van voren komt voor zijn rekening neemt. Je kunt ervoor kiezen om inderdaad alleen twee stereo-luidsprekers neer te zetten, maar de meeste mensen vinden het absoluut een zeer fijne toevoeging om voor een 3e (de center) speaker neer te zetten.

Met een goede soundbar zou je alle 3 de speakers kunnen ondervangen. Veel mensen vinden losse speakers (van vergelijkbare of betere kwaliteit) echter nog fijner klinken.

Wat flans zegt, is ook heel belangrijk: voor losse speakers zul je waarschijnlijk ook een receiver moeten kopen. Het voordeel daarvan is dat je ook een eventuele spelcomputer of mediaplayer erop aan kunt sluiten en dat geluid ook via de luidsprekers hoort.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2016 09:08 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
Ik krijg het idee dat de TS gewoon opzoek is naar een eenvoudig systeem die het geluid van zijn TV kan vervangen. Niet naar een compleet Hi-Fi systeem met receiver en 5.1 speaker set.

Uiteraard kan dat ook niet voor een bedrag van 200 euro.

Hangt de Tv aan de muur of staat deze op een TV meubel??

Indien hij aan de muur hangt zou ik kijken naar een vlakke soundbar die je netjes onder de tv hangt. Meestal zit er een draadloze subwoofer bij die je netjes ergens kunt verstoppen. Dit komt omdat er weinig laag (Bass) geproduceerd kan worden uit een dunne/vlakke soundbar Het geluid zal aanmerkelijk beter worden dan de speakers van de tv.

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Philips HTL3160B

Eventueel kun je ook zoeken naar een Samsung, vaak koppelt dit wel mooi als je hetzelfde merk gebruikt.

Mocht de tv op een TV meubel staan kun je ook kijken naar een soundplate, dit is een wat diepere luidspreker waar je de tv bovenop zet. Deze gebruiken vaak geen losse subwoofer want de speaker kast is groter waardoor er meer laag geproduceerd kan worden en er zitten vaak ingebouwde bass speakers in. Echter het zal nooit een subwoofer kunnen evenaren.

bijvoorbeeld:
pricewatch: Sony HT-XT1

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 26-02-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankzij NL_Scratch ga ik aankomende zondag deze halen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony HT-XT1€ 238,-€ 238,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,-

Als het niks is, kan die altijd nog terug, en zoek ik weer verder.
Bedankt voor de reacties allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
Hier een review van wat soundplates

http://nl.hardware.info/r...uid-onder-de-tv-conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Of een setje actieve stereospeakers. Die kun je direct op de tv aansluiten. Is easy en misschien daarom wel wat je zoekt.

Kijk maar eens bij hifiklubben.nl naar de argon actieve speaker (geen idee of het lekker klinkt, maar beter dan je tv :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ik maak gebruik van Bose companion 2 series 2 speakers. Geeft uitstekend geluid. Inmiddels is er een series 3 verkrijgbaar voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 20:11

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 719125 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:45:
Dankzij NL_Scratch ga ik aankomende zondag deze halen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony HT-XT1€ 238,-€ 238,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,-

Als het niks is, kan die altijd nog terug, en zoek ik weer verder.
Bedankt voor de reacties allen!
Hoe is dit afgelopen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 19:54
Ook benieuwd. Zo heb ik op mp een philips hts 6100 gescoord om te kijken hoe vaak ik t gebruik enz.
Wat een geluid zit daar in zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Je hebt het over geluidsboxen, maar het hangt af van je specifieke eigen wensen; wat voor eisen stel je precies? Aan de hand hiervan kun je beslissen of je met boxen met een geïntegreerde versterker wilt of dat je apparte boxen en een versterker nodig hebt:)
Pagina: 1