Mijn vraag
Ik zoek een pc met een budget van 500 tot 600 euro voor mijn ouders. Ik heb twee setups gevonden op het forum. Ik heb hem lichtjes aangepast omdat ik al een aantal zaken al had en op de functie die ik al anders ingevuld heb.
Eén punt is wel belangrijk en dat is betrouwbaarheid en de kast hoeft niet mooi te zijn (hij staat verstopt). Een belangrijk punt is wel frontpanel moet hebben in verband het gemak van aansluiten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Meest basale dingen, 95% is merendeel internetten en office een klein beetje photoshoppen (zeggen ze moet het eerst nog wel zien...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 á 600 euro. Bij voorkeur €550 (politiek beter te verkopen..)
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD
Kast
Processor
voeding
Videokaart
koeler
Koelpasta
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren, wel betrouwbaarheid
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Betrouwbaarheid, voor de rest geen eisen.
Ik heb twee systemen waar ik het op gebaseerd heb:
Ik moet dus nog een aantal euro's eraf snoepen, dat kan in de videokaart en de processor (maakt de grootste winst).
Volgens Internet kan ik hem naar Pentium zetten of I3. Maar ik heb liever een iets sterkere processor op dit moment dat hij langer "snel" blijft dan een iets goedkopere. Bij de voorgaande PC's heeft hij ook meer dan 8 jaar vol gehouden.
Ik hoor graag op of aanmerkingen en/of ik wat vergeten ben (ben namelijk een volledige leek op HW gebied).
Ik zoek een pc met een budget van 500 tot 600 euro voor mijn ouders. Ik heb twee setups gevonden op het forum. Ik heb hem lichtjes aangepast omdat ik al een aantal zaken al had en op de functie die ik al anders ingevuld heb.
Eén punt is wel belangrijk en dat is betrouwbaarheid en de kast hoeft niet mooi te zijn (hij staat verstopt). Een belangrijk punt is wel frontpanel moet hebben in verband het gemak van aansluiten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Meest basale dingen, 95% is merendeel internetten en office een klein beetje photoshoppen (zeggen ze moet het eerst nog wel zien...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 á 600 euro. Bij voorkeur €550 (politiek beter te verkopen..)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor LEDMedium MD20830
- HDD 640 Gigabyte Merk Unknown
- "Acer" muis
- Acer toetsenbord
SSD
Kast
Processor
voeding
Videokaart
koeler
Koelpasta
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren, wel betrouwbaarheid
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Betrouwbaarheid, voor de rest geen eisen.
Ik heb twee systemen waar ik het op gebaseerd heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4440 Boxed | € 181,- | € 181,- |
| 1 | MSI H110M PRO-D | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | VTX3D Radeon R9 380 4GB | € 195,50 | € 195,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 60,95 | € 60,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,80 | |
Ik moet dus nog een aantal euro's eraf snoepen, dat kan in de videokaart en de processor (maakt de grootste winst).
Volgens Internet kan ik hem naar Pentium zetten of I3. Maar ik heb liever een iets sterkere processor op dit moment dat hij langer "snel" blijft dan een iets goedkopere. Bij de voorgaande PC's heeft hij ook meer dan 8 jaar vol gehouden.
Ik hoor graag op of aanmerkingen en/of ik wat vergeten ben (ben namelijk een volledige leek op HW gebied).