Beste Tweakers,
Sinds enige tijd ervaar ik problemen met de WiFi op mijn desktop (ongeveer een maand). De signaalsterkte schommelt continue, waardoor ik lang op webpagina's moet wachten en tijdens het gamen met regelmaat gedisconnect word. Als ik kijk naar het WiFi symbool rechts onderin naast de klok, staan hier ook continue een verschillend aantal streepjes (als hij uberhaupt al verder komt dan alleen het bolletje).
Zelf heb ik het idee dat het is begonnen toen ik Windows 10 er op heb gezet. Ik weet echter niet of het gelijk is begonnen toen Windows 10 erop stond. ik weet alleen dat ik het daarvoor met Windows 8 niet had.
Provider is KPN en er staat hier zo'n mooie witte Experia box V8 in de kamer.
De overige apparaten zoals Iphone en laptop (HP Pavilion G9 met Windows8 ) en digitale televisie werken overigens gewoon prima.
Het moederbord dat ik gebruik heeft een ingebouwde WiFi ontvanger. Zou het kunnen zijn dat deze niet goed meer is?
Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het graag.
Vast bedankt voor de reacties.
Hieronder mijn systeem:
Sinds enige tijd ervaar ik problemen met de WiFi op mijn desktop (ongeveer een maand). De signaalsterkte schommelt continue, waardoor ik lang op webpagina's moet wachten en tijdens het gamen met regelmaat gedisconnect word. Als ik kijk naar het WiFi symbool rechts onderin naast de klok, staan hier ook continue een verschillend aantal streepjes (als hij uberhaupt al verder komt dan alleen het bolletje).
Zelf heb ik het idee dat het is begonnen toen ik Windows 10 er op heb gezet. Ik weet echter niet of het gelijk is begonnen toen Windows 10 erop stond. ik weet alleen dat ik het daarvoor met Windows 8 niet had.
Provider is KPN en er staat hier zo'n mooie witte Experia box V8 in de kamer.
De overige apparaten zoals Iphone en laptop (HP Pavilion G9 met Windows8 ) en digitale televisie werken overigens gewoon prima.
Het moederbord dat ik gebruik heeft een ingebouwde WiFi ontvanger. Zou het kunnen zijn dat deze niet goed meer is?
Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het graag.
Vast bedankt voor de reacties.
Hieronder mijn systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
1 | ASRock H97M-ITX/ac | € 95,- | € 95,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, New Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 78,95 | € 78,95 |
1 | Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart | € 206,80 | € 206,80 |
1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 0,- | € 0,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,90 | € 27,90 |
1 | Cherry STRAIT Corded Keyboard (QWERTY) | € 34,- | € 34,- |