Instabiele WiFi verbinding

Pagina: 1
Acties:

• JLWE
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd ervaar ik problemen met de WiFi op mijn desktop (ongeveer een maand). De signaalsterkte schommelt continue, waardoor ik lang op webpagina's moet wachten en tijdens het gamen met regelmaat gedisconnect word. Als ik kijk naar het WiFi symbool rechts onderin naast de klok, staan hier ook continue een verschillend aantal streepjes (als hij uberhaupt al verder komt dan alleen het bolletje).

Zelf heb ik het idee dat het is begonnen toen ik Windows 10 er op heb gezet. Ik weet echter niet of het gelijk is begonnen toen Windows 10 erop stond. ik weet alleen dat ik het daarvoor met Windows 8 niet had.

Provider is KPN en er staat hier zo'n mooie witte Experia box V8 in de kamer.

De overige apparaten zoals Iphone en laptop (HP Pavilion G9 met Windows8 ) en digitale televisie werken overigens gewoon prima.

Het moederbord dat ik gebruik heeft een ingebouwde WiFi ontvanger. Zou het kunnen zijn dat deze niet goed meer is?

Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Vast bedankt voor de reacties.

Hieronder mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1ASRock H97M-ITX/ac€ 95,-€ 95,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, New Edition€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 78,95€ 78,95
1Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart€ 206,80€ 206,80
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Cherry STRAIT Corded Keyboard (QWERTY)€ 34,-€ 34,-
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 35,95€ 35,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 88,-€ 88,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 794,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Folkie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-07 14:47
Om te beginnen hebben we iets meer informatie nodig, je hebt al heel wat gegeven maar ik mis nog wat dingen.

- Wat is de afstand tussen jouw PC en de xperiabox?
- Staan er apparaten als koelkasten, wasmachines, magnetrons etc tussen?
- Welke snelheid geeft speedtest.net vanaf jouw PC aan?
- Indien de andere apparaten die je noemt op dezelfde plek staan als jouw PC, hebben ze dan wel goed bereik/beter dan jouw pc? Welke snelheid halen die apparaten? (speedtest.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 10:52
Zoek even naar "netwerk problemen met Windows 10" Volgens mij ben je niet de eerste die dit probleem heeft.

Je hebt vast en zeker al iets geprobeerd om het op te lossen?
Je hebt in ieder geval al je drivers vervangen...?

Meteen roepen dat je wifi ontvanger niet meer goed is na het installeren van een ander OS, is niet echt probleem oplossend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
Beide bedankt voor jullie reactie.

@_folkie: De afstand tussen mijn pc en de xperiabox is ongeveer 3 meter zonder muren o.i.d. er tussen. Er staat wel een magnetron en koelkast in dezelfde kamer, maar die hebben nooit eerder voor problemen gezorgd. En doen dit ook niet bij mijn laptop.

Ik heb de speedtest op mijn laptop en op mijn pc gedaan, met dezelfde afstand richting de xperiabox. De resultaten:

PC: Ping 15, Download 3.81, Upload 3.29
Laptop: Ping 15, Download 19.28, Upload 3.46

@Gadgeteer: Ik heb op internet rond gestruind om te zoeken naar een oplossing, maar tot nu toe tevergeefs. Ik zal de zoekterm die jij adviseert ook eens gebruiken. Dit was bij mij meestal "onstabiele WiFi met Windows 10" o.i.d. Heb al een paar keer mijn modem gereset, helaas zonder resultaat. Ook heb ik de servicetool van KPN op mijn PC gezet. Dit heeft ook niet geholpen. Deze servicetool wisselde af en toe van WiFi kanaal, maar dit hielp nooit echt lang.

Alle updates die ik tot nu toe heb uitgevoerd waren middels Windows update. Ik zal nog eens specifiek naar nieuwe drivers zoeken van mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 12:41
Scan met deze gratis app op welke wifi kanaal je zit.

http://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html

Als er veel wifi netwerken in jou omgeving zitten is dat met deze programma zichtbaar en kan je een wifi kanaal instellen die het minste gebruikt word in jou omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
Opgelost. Had toch de verkeerde drivers op mijn computer staan. Bedankt allemaal voor de moeite.
Pagina: 1