Help! Huawei HG655D

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 741465

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Huawei HG655D Home Gateway, maar telkens als ik mijn LAN kabel erin stop geeft hij geen internet.
Ik heb alles al geprobeerd, van herstarten tot fabrieks instellingen.
Kan iemand mij misschien helpen die hier verstand van heeft?
Ik raak namelijk vreselijk geïrriteerd door het feit dat ik alles aansluit en niks werkt.
Mijn ingevoerde IP voor mijn router is 192.168.1.63 (standaard gateway dus)
de DHCP staat uit, omdat die al via de modem gegeven wordt.
Iemand verder nog suggesties?
In het overzicht als ik inlog in de gateway staat er dat internet niet verbonden is, het lampje van internet op de gateway zelf brand ook niet.
Help alsjeblieft, ik ben ten einde raad:(

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is die HG655D niet gewoon een ADSL modem ? Je kan volgens mij niet zomaar deze als router only gebruiken aangezien de enige line in een DSL port is ?

http://huawei-info.nl/ima...ateway_hg655_modem_nl.pdf

[ Voor 78% gewijzigd door Breezers op 25-02-2016 19:26 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Topicstarter
Er staat Home Gateway op de achterkant...
Hij heeft inderdaad wel ADSL opties en voor telefoon etc.
Maar er is ook een lampje met Internet en die brand nooit, het werkt ook nooit.
Ik kan wel een wifi netwerk instellen, die staat ook in de lijst met beschikbare netwerken, maar dan kan hij niet verbinden, geeft ie aan dat ie t IP adres niet kan verkrijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Anoniem: 741465 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:24:
Er staat Home Gateway op de achterkant...
Hij heeft inderdaad wel ADSL opties en voor telefoon etc.
Maar er is ook een lampje met Internet en die brand nooit, het werkt ook nooit.
Ik kan wel een wifi netwerk instellen, die staat ook in de lijst met beschikbare netwerken, maar dan kan hij niet verbinden, geeft ie aan dat ie t IP adres niet kan verkrijgen
al staat er een roze olifant op de behuizing.... Waar lees jij in de handleiding of productbeschrijving dat je deze, zo te lezen ADSL modem/router, achter een andere router kan zetten ?

Zo te zien is het alleen LAN out en niet LAN in ondersteuning.....

Topicstarter
oh shit... ik ben helemaal nieuw hiermee misschien ligt het daaraan haha.
Maar ik kan hem dus niet instellen als router?

• Breezers
Begin eerst eens te vertellen wat je voor apparatuur van je provider hebt gekregen om te gebruiken.

Je geeft in je openingspost aan dat je modem DHCP uitdeelt, dit is helaas niet mogelijk aangezien een router DHCP uitdeelt voor je interne netwerk. Een losse modem zal 1 extern IP doorgeven, welke dus niet begint met 192.168.x.x

Je hebt het daarna over een router met een gateway van 192.168.1.63, wat op zich wel mogelijk is maar vaak iets van 192.168.1.1 (als dit al de juiste range zou zijn) Over wat voor router hebben we het hier eigenlijk ?

Topicstarter
Oke sorry dat was misschien onduidelijk inderdaad.
Beneden hebben wij een UPC Horizon box, die is aangesloten op een Sitecom router.
Mijn kabel is naar boven doorgetrokken (gewoon een ethernet kabel) en die komt dus op mijn kamer uit.
Ik heb toevallig deze router (Huawei HG655D) goedkoop over kunnen nemen, en had gehoopt dat ik dan mijn eigen router op de kamer kon installeren.
Als ik de kabel in LAN 1 stop en automatisch IP laat ophalen, dan krijg ik gewoon de router van beneden in beeld (gatewat 192.168.1.1) en die van mijn Huawei heb ik dus veranderd naar 192.168.1.63, dit is handmatig gebeurd.

Als ik mijn kabel in LAN 1 stop, en dan een kabel van mijn laptop in LAN 2 dan haalt hij wel automatisch IP adressen op, maar die haalt ie dan van beneden van de Sitecom router, ik probeer eigenlijk min of meer de Huawei zelf als een router in te stellen om goed te kunnen gamen op mijn kamer en mijn eigen Wi-Fi boven te hebben, of heb ik hier dan een DSL lijn voor nodig?

• Breezers
Er is eigenlijk maar 1 default gateway en die zou je ook niet moeten veranderen, dus zou ik die instellen op 192.168.1.1 (default gateway moet je zien als de standaard route naar het internet)

Als jij de kabel in een LAN poort steekt en een ander kabel in je computer, dan zou je kunnen testen of je verbinding kan krijgen. Lukt dit niet, dan ondersteund mogelijk die router geen Access Point modus en moet je toch op zoek naar een AP of router die dit ondersteund

[ Voor 41% gewijzigd door Breezers op 25-02-2016 19:53 ]

Topicstarter
Ja dat klopt, de default gateway naar de Sitecom router beneden is inderdaad 192.168.1.1, maar ik probeerde eigenlijk mijn Xbox One achter een DMZ host te krijgen, of te port forwarden via de Huawei en dan moest ie naar deze gateway verwezen worden, maar dat gaat dus nooit werken?

• Breezers
Het is volgens mij al niet helemaal lekker dat die Sitecom de default gateway is achter de Horizon ivm verschillende subnets in 1 netwerk (dubbele NAT) en zou heel goedd verklaren waarom je wellicht problemen hebt met je Xbox.

Apparatuur in DMZ zetten is alleen om te testen of je bereikbaar bent rechtstreeks op het internet maar heel dom om zo te te laten staan aangezien de hele wereld je apparatuur in kan komen zonder dat je maar iets aan bescherming hebt.

Welke IP range heeft de horizon ?

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 25-02-2016 19:58 ]

Topicstarter
hmm... ja ik heb geprobeerd via de Sitecom router de NAT op open te krijgen, maar dat lukte niet wat ik ook probeerde. Moet ik dat instellen in de Horizon Box?
Of hoe kan ik instellen dat mijn kabel de gateway van de Horizon box pakt?

• Breezers
Anoniem: 741465 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:59:
hmm... ja ik heb geprobeerd via de Sitecom router de NAT op open te krijgen, maar dat lukte niet wat ik ook probeerde. Moet ik dat instellen in de Horizon Box?
Of hoe kan ik instellen dat mijn kabel de gateway van de Horizon box pakt?
De Sitecom mag geen DHCP zelf uitdelen, dit moet de Horizon doen, alles wat er achter die Horizon hangt moet alleen een doorgeefluik zijn en zo min mogelijk willen regelen/aanpassen om allerlei problemen met o.a NAT te voorkomen. (Uiteraard moet wel de kabel van de Horizon op een LAN port van die Sitecom staan en niet de WLAN/internet port)

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 25-02-2016 20:06 ]

Topicstarter
ah dan zit daar de fout dus waarschijnlijk in....
Dus ik moet in de Sitecom router de DHCP uit zetten, in de modem staat dat automatisch aan?

• Breezers
Anoniem: 741465 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:05:
ah dan zit daar de fout dus waarschijnlijk in....
Dus ik moet in de Sitecom router de DHCP uit zetten, in de modem staat dat automatisch aan?
Klopt, DHCP uit op Sitecom, kabel in juiste LAN port, de Horizon geeft standaard DHCP.

Welke modem ?

Topicstarter
De Horizon Box is in principe ook onze modem die bedoelde ik daarmee, haha sorry.
Oke dan zal ik dat morgen even proberen, en anders moet ik dus de NAT instellingen in de Horizon Box veranderen als dan de NAT nog niet open staan?

• Breezers
Anoniem: 741465 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:09:
De Horizon Box is in principe ook onze modem die bedoelde ik daarmee, haha sorry.
Oke dan zal ik dat morgen even proberen, en anders moet ik dus de NAT instellingen in de Horizon Box veranderen als dan de NAT nog niet open staan?
Meestal hoef je niet meer aan te passen hierna maar er zijn diverse topics met instellingen/problemen die specifiek NAT issues behandelen icm X-box. Als je na het omzetten nog NAT problemen hebt daarmee, moet je in die topics even lezen/posten zodat men je daar verder kan helpen.

Topicstarter
Okee, hartstikke bedankt voor je hulp!
Pagina: 1