Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nodig voor nieuwe router/AP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xCake
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10-2022
De WiFi van de standaard Ziggo router is afschuwelijk slecht. In dezelfde kamer heb ik nog maar 15 Mbit/s (terwijl ik 250 Mbit/s door de kabel krijg). ik wil dus graag een nieuwe router of access point aanschaffen, maar ik heb hier niet veel verstand van.

Vraag: ik heb slecht Wifi in mijn huis, en wil dus een AP of nieuwe router kopen zodat ik overal in het huis goed WiFi heb.
...

Het is een relatief klein huisje waar ik in woon, geen betonnen muren of iets. Maar boven heb ik 0 WiFi bereik terwijl de router, zo goed als, onderaan de trap staat.
...

Ik heb wat Tweakers reviews gelezen, de twee verschillende apparaten die ik tot nu toe gevonden heb:
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
en
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Het WiFi zal gebruikt worden voor laptops in het huis, de Chromecast op de TV, iPad en telefoons.
...

Ik hoop advies van jullie te krijgen.

Alle reacties

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:38
Geen expert, maar al ruim 2 jaar tevreden gebruiker van de onderstaande router.

pricewatch: Asus RT-N66U
of de witte (goedkoopste €85,-)
pricewatch: Asus RT-N66W

binnenshuis ruim voldoende bereik, maar wel een stukje duurder dan de twee apparaten die je zelf gevonden hebt. Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met de TP-Link TL-WR1043ND (let op v1) ondanks zijn vele lovende reviews.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

FreakNL

Well do ya punk?

Lostrekken.

1) Router in de meterkast en ziggo in bridge (of ziggo modem/ router laten zijn)
2) kabels trekken naar strategische punten en daar APs neerzetten

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Zelfs ziggo router hebben geen afschuwelijk slechte wifi.

Wat afschuwelijk slecht is is je bereik en dat heeft meestal weinig met je router maar voornamelijk met de plaatsing ervan te maken.
De meterkast is meestal een heel slechte plek voor een wifi device.

Koop er een accesspoint bij, sluit die aan via een kabel en zet hem op een strategisch goede plek.
Je hebt dan twee wifi acesspoint en dus potentieel meer dekking.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Volgensmij is de "WiFi Punt" van Ziggo beter dan die andere TP-Link, de eerstgenoemde heeft o.a. ook 802.11ac waarbij de TP-Link dit niet heeft