Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik een gafe casemod maken! Met deze pc moet naast huiswerk ook gegamed worden. Games zoals GTA V of Just cause 3. (De betere games dus)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag ongeveer 600 euro kosten. Iets er boven is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case ga ik zelf maken dus die hoeft er niet bij. Er zijn wel een aantal dingen waar van aan moet voldoen:
- Moet een mini-ITX moederbord hebben
- Een mooie kleine en lage koeler op de CPU
- Een GPU die ongeveer even lang is als het moederbord
- Er moet goed gegamed op kunnen worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje wat ik in mijn hoofd heb:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar echt geen skeer merk is waar ik nog nooit van heb gehoord. MSI of corsair zit altijd goed volgens mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
In eerste instantie ben ik dit niet van plan. Alleen als de PC iets niet meer aan kan zal ik de CPU misschien iets gaan overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen vragen of dit een goede PC is waar ik dus op kan gamen en die ook nog een aantal jaartjes mee kan.
Ook vraag ik mij af of de CPU die ik heb gekozen wel slim is omdat er in de CPU ook al een GPU die ik niet ga gebruiken. Maar omdat een mini-ITX moederbord weinig variatie bied in soorten CPU's kwam ik toch echt op deze uit.
Over de voeding heb ik ook nog een vraagje. Op de voeding zit namelijk naast de 24 pin ook een 8 pin voor op het moederbord. Maar als ik naar het moederbord kijk dan zit er alleen een 24 pin en een 4 pin op het moederbord. Is dit een probleem of moet ik zoeken naar een andere voeding?
Verdere opmerkingen zijn altijd welkom.
Met dit systeem wil ik een gafe casemod maken! Met deze pc moet naast huiswerk ook gegamed worden. Games zoals GTA V of Just cause 3. (De betere games dus)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag ongeveer 600 euro kosten. Iets er boven is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case ga ik zelf maken dus die hoeft er niet bij. Er zijn wel een aantal dingen waar van aan moet voldoen:
- Moet een mini-ITX moederbord hebben
- Een mooie kleine en lage koeler op de CPU
- Een GPU die ongeveer even lang is als het moederbord
- Er moet goed gegamed op kunnen worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje wat ik in mijn hoofd heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-6800K Boxed | € 123,- | € 123,- |
| 1 | MSI A68HI | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Asus GTX960-MOC-4GD5 | € 228,12 | € 228,12 |
| 1 | Raijintek Zelos | € 17,- | € 17,- |
| 1 | Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Corsair CX430M | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Adata Premier SP550 120GB | € 41,50 | € 41,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 591,97 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar echt geen skeer merk is waar ik nog nooit van heb gehoord. MSI of corsair zit altijd goed volgens mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
In eerste instantie ben ik dit niet van plan. Alleen als de PC iets niet meer aan kan zal ik de CPU misschien iets gaan overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen vragen of dit een goede PC is waar ik dus op kan gamen en die ook nog een aantal jaartjes mee kan.
Ook vraag ik mij af of de CPU die ik heb gekozen wel slim is omdat er in de CPU ook al een GPU die ik niet ga gebruiken. Maar omdat een mini-ITX moederbord weinig variatie bied in soorten CPU's kwam ik toch echt op deze uit.
Over de voeding heb ik ook nog een vraagje. Op de voeding zit namelijk naast de 24 pin ook een 8 pin voor op het moederbord. Maar als ik naar het moederbord kijk dan zit er alleen een 24 pin en een 4 pin op het moederbord. Is dit een probleem of moet ik zoeken naar een andere voeding?
Verdere opmerkingen zijn altijd welkom.