mini - ITX GAME PC voor +/- 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 01:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik een gafe casemod maken! Met deze pc moet naast huiswerk ook gegamed worden. Games zoals GTA V of Just cause 3. (De betere games dus)

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag ongeveer 600 euro kosten. Iets er boven is niet erg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case ga ik zelf maken dus die hoeft er niet bij. Er zijn wel een aantal dingen waar van aan moet voldoen:
- Moet een mini-ITX moederbord hebben
- Een mooie kleine en lage koeler op de CPU
- Een GPU die ongeveer even lang is als het moederbord
- Er moet goed gegamed op kunnen worden

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje wat ik in mijn hoofd heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 123,-€ 123,-
1MSI A68HI€ 70,95€ 70,95
1Asus GTX960-MOC-4GD5€ 228,12€ 228,12
1Raijintek Zelos€ 17,-€ 17,-
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm€ 23,50€ 23,50
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 36,95€ 36,95
1Corsair CX430M€ 50,95€ 50,95
1Adata Premier SP550 120GB€ 41,50€ 41,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 591,97

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar echt geen skeer merk is waar ik nog nooit van heb gehoord. MSI of corsair zit altijd goed volgens mij.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
In eerste instantie ben ik dit niet van plan. Alleen als de PC iets niet meer aan kan zal ik de CPU misschien iets gaan overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen vragen of dit een goede PC is waar ik dus op kan gamen en die ook nog een aantal jaartjes mee kan.
Ook vraag ik mij af of de CPU die ik heb gekozen wel slim is omdat er in de CPU ook al een GPU die ik niet ga gebruiken. Maar omdat een mini-ITX moederbord weinig variatie bied in soorten CPU's kwam ik toch echt op deze uit.
Over de voeding heb ik ook nog een vraagje. Op de voeding zit namelijk naast de 24 pin ook een 8 pin voor op het moederbord. Maar als ik naar het moederbord kijk dan zit er alleen een 24 pin en een 4 pin op het moederbord. Is dit een probleem of moet ik zoeken naar een andere voeding?
Verdere opmerkingen zijn altijd welkom.

Verwijderd

Het heeft vrij weinig zin om voor een APU te gaan als je een losse videokaart erbij neemt. Dan betaal je dus al zo'n 40-50 euro voor niets. Neem een pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed. Dit is een A10 7850k, maar dan zonder Geïntegreerde GPU. Ook de voeding is niet echt denderend. Dit is een betere optie: pricewatch: Cooler Master GM G450M

Verwijderd

Een Intel is sneller, zuiniger en toekomstgerichter. pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed op een pricewatch: MSI H110I Pro met pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213.

Voor een processorkoeler geldt in het algemeen dat hoe kleiner de fan hoe meer geluid. pricewatch: DeepCool Gamer Storm Gabriel en pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile zijn betaalbare en goede presterende koelers die weinig geluid maken.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Waarom ga je niet voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked, deze is goedkoper en sneller.

Met die 20-25 euro die je daarmee bespaart zou je naar een wat grotere ssd kunnen kijken, 120 is heel erg snel vol. De BX200 is op dit moment erg laag geprijsd. pricewatch: Crucial BX200 240GB

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 01:24
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:21:
Het heeft vrij weinig zin om voor een APU te gaan als je een losse videokaart erbij neemt. Dan betaal je dus al zo'n 40-50 euro voor niets. Neem een pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed. Dit is een A10 7850k, maar dan zonder Geïntegreerde GPU. Ook de voeding is niet echt denderend. Dit is een betere optie: pricewatch: Cooler Master GM G450M
Ik denk dat dit zeker een betere CPU is omdat je niet voor de GPU betaalt. Er dus geen GPU in de CPU maar heeft wel een FM+ socket. Op het moederbord zitten wel gewoon een VGA of andere monitor poorten. Hoe kunnen deze dan gewoon niet gebruikt worden?
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:02:
Een Intel is sneller, zuiniger en toekomstgerichter. pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed op een pricewatch: MSI H110I Pro met pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213.

Voor een processorkoeler geldt in het algemeen dat hoe kleiner de fan hoe meer geluid. pricewatch: DeepCool Gamer Storm Gabriel en pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile zijn betaalbare en goede presterende koelers die weinig geluid maken.
Ik denk dat de prestaties van de AMD Athlon X4 860K Boxed toch beter zijn dan de I3 die u voorstelde. De I3 heeft namelijk maar twee cores en de AMD Athlon X4 860K Boxed heeft er 4.
Over de koeling, er zit een aanzienlijk verschil tussen de 12cm en 9cm. En omdat ik het moederbord toch nog wel een beetje wil zien denk ik dat een Raijintek Zelos toch wel gewoon mooi is. qua geluid maakt het me niet heel erg uit.
n0isH schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:55:
Waarom ga je niet voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked, deze is goedkoper en sneller.

Met die 20-25 euro die je daarmee bespaart zou je naar een wat grotere ssd kunnen kijken, 120 is heel erg snel vol. De BX200 is op dit moment erg laag geprijsd. pricewatch: Crucial BX200 240GB
Mijn mening is dat 4GB beter is dan 2GB omdat je de settings dan hoger kan zetten. Games zoals GTA V vragen al stel 3,5 GB aan VRAM. Ik bespaar al geld door de een AMD Athlon X4 860K te kopen. En ga dan idd wel een grotere SSD kopen.

Ik heb me design voor me behuizing herzien. Hierdoor is een standaard ATX voeding te groot. Deze voeding is een stuk kleiner en past wel in de case. Ik vraag me alleen wel af of 400W genoeg is voor deze samenstelling. Deze voeding heeft ook gewoon maar 1 4pin voor op het moederbord in plaats van een 8 pin op het moederbord zodat het denk ik wel goed komt.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Over de prestaties van de i3 tov de athlon zit je toch wel mis. De i3 maakt eigenlijk gehakt van de athlon. Het is dan wel een dual core, maar wel een hele krachtige en door z'n hyperthreading wordt ie gezien als een quad core waardoor alle games speelbaar zijn met deze CPU. Je kunt er de benchmarks op nakijken.

Een voorbeeldje van een CPU intensieve game als fallout 4 :

http://pclab.pl/art66856-16.html

Kijk ff waar de athlon staat en waar de i3 staat.
En zo gaat het in de meeste games.

Je wil de PC een aantal jaren gebruiken. Je kunt de i3 altijd upgraden naar i5/i7 indien nodig en de i3 kan ook zwaardere kaarten trekken dan de athlon.

zoiets als dit zou toch kunnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 122,40€ 122,40
1ASRock H110M-ITX€ 74,92€ 74,92
1Gigabyte GV-N960OC-4GD€ 205,95€ 205,95
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm€ 23,50€ 23,50
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 38,95€ 38,95
1Crucial BX100 250GB€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,67

Is maar een opzetje natuurlijk. Je moet er nog een voeding aan toevoegen en eventueel een koeler, hoewel de boxed koeler al prima is voor deze build.

De gigabyte videokaart is maar 1 cm langer dan die je in je openingspost hebt staan en veel stiller.

Een 300 watt voeding zou al genoeg zijn voor deze build maar dan gaat het upgraden naar een krachtigere kaart niet lukken.

Het lijstje is natuurlijk maar een indicatie van wat er kan. Je kunt natuurlijk kunt nog spelen met de samenstelling van de componenten om het cosmetisch fraaier te laten ogen :)
Het blauw van de videokaart kun je natuurlijk makkelijk met rood plastic beplakken. Als je dan toch aan het modden bent :)

Blijven allemaal suggesties natuurlijk :)
Pagina: 1