HP T620 geschikt voor officewerkzaamheden remote desktop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hallo tweakers,

Ik overweeg de aanschaf van een HP T620 thin client. Ik wil deze gebruiken om in te kunnen loggen met een remote desktop op een windows 7 laptop die zich binnen het WLAN netwerk bevindt. Het doel is voornamelijk mails beantwoorden en andere office werkzaamheden. Ik wil de thin client bedraad aansluiten op de router en kunnen aansluiten op het HDMI scherm. Ook wil ik de werkbestanden kunnen benaderen vanuit een NAS.

Zou de T620 hiervoor geschikt zijn? Met welke dingen moet ik rekening houden bij mijn opstelling?

Graag jullie advies.

Groet,

J-K.

Alle reacties

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Thin clients zijn juist geschikt voor het opzetten van rdp en/of citrix sessies.
Waar mogelijk hebben we in ons bedrijf voornamelijk Thin clients staan die een rdp sessie opzetten. Weliswaar naar een win2012 rds server. Maar naar win7 is het principe hetzelfde.
Die win7 machine doet in principe alles.
De T620 zijn redelijk krachtige Thin clients met voor thin client begrippen goede videokaart.
We zijn er alleen achter gekomen dat ze niet geschikt zijn voor fabrieksomgevingen met zware machines. De SSD schijven waren binnen no time stuk. Van de 16 die we in verschillende fabrieksomgevingen plaatsen waren ze alle 16 dus stuk.
Maar voor kantooromgeving of thuis uitstekend.