Laptop voor developwerk thuis, max 1k

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
Om thuis te experimenteren met software development en hiervoor niet verplicht boven op zolder te hoeven zitten overweeg ik een laptop aan te schaffen.

Wat ga je met je laptop doen?
Developen: Visual Studio, WebStorm, database draaien om tegenaan te ontwikkelen, NodeJs... Mogelijk ook eens een VM draaien om dingen op een ander OS te testen. En browsen op de bank :) . Heel misschien eens een keertje Civilization of Sim City spelen (hoewel beter van niet).

Wat is je budget?
Met 1k wordt het wel aardig wat.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  • Hij moet een goed toetsenbord hebben! Naar wat ik kan vinden is Lenovo een merk dat dat goed doet.
  • Qua maat vind ik verder de Dell E6530 (is 15.6" naar wat ik vind) van de zaak te groot. De 11" Vaio ultrabook van mijn vrouw wordt wellicht wat al te klein.
  • SSD. Geen gezeur met draaiende schrijven.
  • Minimaal full HD. En goede kleurweergave is toch wel fijn.
  • Goede bouwkwaliteit ook.
  • De mogelijkheid er 16GB RAM in te stoppen is wel prettig.
  • Een pro-licentie van Windows 10 zou wel leuk zijn ;) .
Modellen die ik momenteel in mijn vergelijklijst heb staan doen allemaal op 1 of meerdere punten consessies:
pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007KMH
pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH
pricewatch: Lenovo ThinkPad L540 20AV0070MH
pricewatch: Lenovo ThinkPad Helix N4C5AMH

De eerste uit het lijstje wil ik eens in het echt gaan bekijken/betypen. Dat heeft alleen naar wat ik erover kan vinden niet zo'n goed scherm. Overigens is Lenovo geen plicht, andere merken mogen ook prima. Onder de aanname dat ze goed typen heb ik hier eerst eens binnen gezocht :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️