Leeftijdsdiscriminatie

Pagina: 1
Acties:

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Beste moderator,

Ik heb besloten dit gesprek toch maar graag te willen melden, ik heb geprobeerd gezien ik met deadlines voor klanten werk een deal te sluiten op relatief kort termijn met deze tweaker.

Echter konden we niet over de prijs uitkomen waarna reacties verstuurd werden van zijn kant die ik echt niet vind kunnen, echter kon ik dat nog wel slikken tot hij begon met dingen als "wat kinderachtig zeg, maar je bent ook nog maar 17".

Hier ben ik niet van gediend en meld dit dus toch maar.

Tim

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bedoelt dit: http://tweakers.net/aanbod/rating/297691/?

Als er geen deal was, dan mag je geen V&A-feedback achterlaten, dus enige zelfkritiek is wel nodig. Maar wat verwacht je nu dat er gedaan wordt? Dat jij deadlines hebt betekent toch niet dat je op V&A iets af kunt dwingen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Beste,

Tuurlijk niet, ik probeer ook niks af te dwingen, ik heb de tweaker duidelijk aangegeven dat ik een deadline en een vast maximum had (65 euro) en vroeg daarbij om een ja of een nee, echter kreeg ik berichten over "er is interesse voor 90 euro"

Als ik hierna reageer met "dat is erg fijn voor je, dan kan je je kaarten mooi voor 90 verkopen"

Krijg ik weer de reactie "interesse is geen deal"

Ik heb daarna weer aangeven dat ik dus met een deadline werk en dus graag een ja of een nee krijg want anders kon ik verder zoeken (opnieuw deadline).

Hierna heb ik echter reacties gekregen waar ik of niks mee kon of waar ik een opmerking naar mijn hoofd gesmeten kreeg waar ik weldegelijk beledigingen uit kon halen.

Hierna heb ik het gesprek geprobeerd te sluiten met "dan koop ik de kaart niet, veel succes nog met de verkoop van de kaarten"

Echter kreeg ik hier weer een reactie op waaruit bleek dat de tweaker aan de andere kant (voor wat voor reden dan ook) zwaar geërgerd was en dus deze reactie weer verkeerd opvatte, toen hierna de woorden "wat kinderachtig maar je bent ook maar 17" vielen was het voor mij de druppel en besloot ik het geheel aan te geven (want onder een bericht staat dat je het aan kan geven mocht je ergens aanstoot aan hebben (oid))

Die beoordeling is alleen voortgekomen omdat ik elk gesprek met elke tweaker beoordeel (wis niet dat dit niet mocht als je geen product overgenomen had?) echter kon ik om die redenen dit gesprek ook niet op een andere manier beoordelen dan ik gedaan heb (met onderbouwing)

Hoop dat het dan zo duidelijk is waarom ik dit schrijf?

Tim

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik begrijp je verhaal. Ik begrijp alleen niet zo goed wat je hier nu wilt bereiken?
Ik heb daarna weer aangeven dat ik dus met een deadline werk en dus graag een ja of een nee krijg want anders kon ik verder zoeken (opnieuw deadline).
Daar ben ik het niet zo mee eens. Verder zoeken kon je gewoon, daar stond deze feeler of er mogelijk een deal gemaakt kon worden niet tussen.
Als je dan reacties krijgt waar je niks mee kunt of rare opmerkingen, dan heb je daar toch gewoon lak aan ga je toch door naar de volgende?
Die deadline van jou heeft net zo goed geen enkele betekenis voor de andere partij. Dat is immers jouw probleem, niet dat van hem/haar.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Nee snap ik maar ik vind het niet erg netjes om als je nog met iemand in gesprek bent halverwege te zeggen dat je ineens niet verder gaat ofzo, tuurlijk was ik na wat rare opmerkingen sowieso wel verder gaan kijken maar gewoon stoppen met reageren ofzo vind ik ook niet helemaal netjes. Verder weet ik niet exact wat hiermee bereikt moet worden, aangezien dit onder de berichten stond ging ik er vanuit dat de mods wel zouden weten wat er mee gedaan moest worden?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Sowieso horen dit soort topics over beoordelingen in VA, move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCvR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09-2023
'Leeftijdsdiscriminatie' lijkt me in mijn ogen overdreven, maar tegenwoordig is iedereen snel op zijn teentjes getrapt wat betreft 'discriminatie'.
Hierbij gewoon een klein deel van mijn kant. Tim heeft me gevraagd om niet meer via DM te reageren. Ik denk dat Tim (een beetje) overdrijft wat betreft mijn reactie, volgens mij vindt hij het vooral niet leuk dat hij een slechte beoordeling terug heeft gekregen; ''Ik laat hem na de ticket wel door een mod verwijderen vanwege een onterechte negatieve beoordeling'' (Tim). Met 'hem' gedoeld op de beoordeling. Al zijn beide beoordelingen niet op hun plek omdat er nooit een deal is geweest, maar dat is een ander verhaal.
Daarnaast overdrijft Tim hier ook wel een beetje. Hij heeft het over meerdere opmerkingen die ik gestuurd zou hebben die niet zouden kunnen, volgens mij heeft hij de enige genoemd.
Tim reageerde geïrriteerd/geërgerd (waarschijnlijk door de deadline van zijn koper) waardoor het wat escaleerde. Ik meldde dat er interesse was voor €90 per videokaart, dit was uiteindelijk meer dan interesse. De kaarten kunnen pas in maart afgehaald worden, waarop de koper zei dat als ik ze eerder kwijt kon voor die prijs dat hij er geen problemen mee zou hebben. Dus ik gaf Tim nog een kans om een kaart te kunnen bemachtigen, hier kreeg ik weer wat geïrriteerde reacties op. Probeert in mijn ogen een reactie uit te lokken, die ik dom genoeg ook geef. Uiteindelijk nog gevraagd of hij niet meer wilde reageren. Dit werd niet gerespecteerd helaas, maar dat is niet per se een probleem. Overigens heeft Tim ook nog wel een bericht gestuurd waar ik een belediging uit zou kunnen halen, al ga ik daar geen compleet topic over maken :p

Mijn gelijk probeer ik hier niet te krijgen, maar anders staat hier maar één kant van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

timicool schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 07:09:
Nee snap ik maar ik vind het niet erg netjes om als je nog met iemand in gesprek bent halverwege te zeggen dat je ineens niet verder gaat ofzo, tuurlijk was ik na wat rare opmerkingen sowieso wel verder gaan kijken maar gewoon stoppen met reageren ofzo vind ik ook niet helemaal netjes. Verder weet ik niet exact wat hiermee bereikt moet worden, aangezien dit onder de berichten stond ging ik er vanuit dat de mods wel zouden weten wat er mee gedaan moest worden?

Tim
Welkom op het Internet, Tim.
Het is geen plek voor mensen met lange tenen.
Maar dat leer je nog wel :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
I guess ja...

Beetje jammer dat er zo weinig onderling begrip is op dit "internet".
Naja ik zal er weinig uit halen dus zal er ook niet erg veel woorden aan vuil maken.

Wat mij betreft heb ik geen probleem met het verwijderen van beide negatieve beoordelingen, verder vind ik het dan inderdaad geen enkel probleem nooit meer een bericht te sturen of te ontvangen van deze beste mede tweaker, als dat zijn wens is.
Pagina: 1