Verdere relatie op een koppeltabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben een database aan het ontwikkelen voor een enquête applicatie. In deze applicatie kan men vragen opstellen. Deze vragen kan men gebruiken in vragenlijsten. (De vragen kan men hergebruiken in vragenlijsten)

Momenteel heb ik een veel op veel relatie tussen de vragen en vragenlijsten. Hiertussen maak ik een koppeltabel vragen_vragenlijsten.

Nu is de vraag: Voor het creëren van een antwoord tabel moet ik volgens mij een verdere relatie maken vanaf de koppeltabel vragen_vragen lijsten.

Is dit nu correct? Is het een goed idee om verdere relaties te leggen op een koppeltabel. Ik heb me al suf gegoogeld maar kan geen documentatie over: 'verdere relaties op een koppeltabel' vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/v6kx1v.png

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 17:02 . Reden: Typo ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
Je geeft die Vragen_Vragenlijsten zelf een ID. Dus die kan je inderdaad gebruiken in andere tabellen om de koppeling naar een specifieke vraag in een vragenlijst.
Dit dwingt ook af dat die vraag in de vragenlijst bestaat.
De andere manier zou zijn om diezelfde relatie (VraagId + VragenlijstId) in de tabel Antwoorden te gebruiken. Maar dan kun je antwoorden krijgen op vragen die niet in je vragenlijst staan. ;)

En een koppeltabel/relatietabel is niets meer dan een tabel die puur wordt gebruikt om een relatie tussen 2 (of meer) tabellen vast te leggen. Maar dat is niets meer dan een tabel. In grotere databases heb je vaak tabellen die een spil in het web zijn en waar dus tientallen relaties op zijn.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt SPee voor je reactie!
Hierbij zijn mijn twijfels weg en kan ik verder gaan met het ontwikkelen van de applicatie.
Bedankt!