Vraag

Anoniem: 741365

Topicstarter
Ik ben van plan mijn oude desktop een upgrade te geven en heb hiervoor zitten kijken naar te mogelijkheden. Ik wil op dit moment niet te veel geld uit geven aan het systeem/computer, maar genoeg om de laatste games een beetje te kunnen laten draaien.

Momenteel heb ik:

CPU: Intel core 2 Quad Q8200 2,33ghz
MEM: 4GB ddr3 (2x2gb)
MB: MSI 7592
GPU: AMD Radeon HD 7770 Sapphire
HDD: Hitachi SATA 3gb/s 1TB
PSU: 500 watt.

Mijn plan is om mijn processor te vernieuwen en daarbij ook het moederbord en het geheugen.

Waar ik aan zat te denken is het volgende:
CPU: Intel i3 6100
MB: Asus H110M-A ,s1151
Mem: DDR4 x2 4gb (maakt niet veel uit welke zolang het type compatibel is met MB?)

Mijn vraag is of deze verandering samen gaan met de bestaande componenten in mijn desktop, en ik vroeg mij af of deze asus moederbord ok is met de processor die ik wil kopen. Ik weet dat het zeer budget is :P MB is enige waarop ik iets duurder wellicht kan gaan als dat de moeite waard is.

Alvast bedankt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 741365 op 25-02-2016 16:02 . Reden: PSU erbij gezet ]

Alle reacties

Anoniem: 263284

Anoniem: 741365 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:02:
Ik ben van plan mijn oude desktop een upgrade te geven en heb hiervoor zitten kijken naar te mogelijkheden. Ik wil op dit moment niet te veel geld uit geven aan het systeem/computer, maar genoeg om de laatste games een beetje te kunnen laten draaien.
Wat versta je daar onder? Lagere resolutie?
Welke games?
Sowieso blijft de afweging, wat gaat er in de toekomst gebeuren, wil je het systeem in de toekomst upgraden?
Misschien is een beter moederbordje dan raadzaam?
Hdd en videokaart zijn wel compatibel voeding graag merk en type vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 25-02-2016 17:24 ]

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Het moederbord bepaald vaak niet echt de prestaties, als hij maar de juiste aansluitingen heeft en het vermogen van je processor ondersteund. Verder is inderdaad de eerste logische stap een 6e generatie Intel Core processor met DDR4 ondersteuning.

Je processor is op dit moment een limiet, 2.33 GHz is namelijk niet bijster snel, ik heb zelf nog een E8400 in mijn computer.. maar die loopt inmiddels op 4.00 GHz om de snelheid er een beetje in te houden.

Je zou ook kunnen kijken of je processor iets te overclocken is, zoals ik heb gedaan. Het is namelijk wel een quad core.

Wanneer je overstapt op een Intel Core i3 processor dan is direct je videokaart de grootste bottleneck, maar misschien zou je dan een keer voor 100 euro een leuke tweedehands videokaart kunnen kopen. Op die manier is mijn E8400 systeem (met AMD 6870) ook gebouwd. Voor minder dan 100 euro met behulp van een paar oude onderdelen.

Eventueel, beschouw je een volledig tweedehands upgrade ook als een optie? Dan kan je op beide manieren vooruit gaan voor een beperkt budget. Tweedehands is uiteindelijk altijd het beste bang for buck. :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Red-Front op 25-02-2016 17:32 ]

Anoniem: 741365

Topicstarter
Game waar ik het op dit moment vooral voor doe is black desert online. Ik ben geen grote gamer, en hoef niet altijd de allerhoogste settings en beste frames. Maar het moet gewoon prima draaien. Met het systeem dat ik nu heb is inderdaad de processor gewoonweg niet goed genoeg.

Voor de toekomst (over 1,5/2 jaar) denk ik dat een compleet nieuw systeem het dan gaat worden. Dus voor nu wil ik gewoon iets dat even prima mee kan zonder te veel geld er aan kwijt te zijn.

Voeding is een corsair CX500

Overclocken van de processor is niet aan mij besteed :P en heb ik daar geen extra koeling voor nodig? en liever doe ik een vervanging aangezien de processor het oudste deel is in mijn desktop (ongeveer 6 jaar).

Is het erg als de videokaart de grootste bottleneck wordt? Voor een game als black desert online staat het onder "recommended".