Ik ben van plan mijn oude desktop een upgrade te geven en heb hiervoor zitten kijken naar te mogelijkheden. Ik wil op dit moment niet te veel geld uit geven aan het systeem/computer, maar genoeg om de laatste games een beetje te kunnen laten draaien.
Momenteel heb ik:
CPU: Intel core 2 Quad Q8200 2,33ghz
MEM: 4GB ddr3 (2x2gb)
MB: MSI 7592
GPU: AMD Radeon HD 7770 Sapphire
HDD: Hitachi SATA 3gb/s 1TB
PSU: 500 watt.
Mijn plan is om mijn processor te vernieuwen en daarbij ook het moederbord en het geheugen.
Waar ik aan zat te denken is het volgende:
CPU: Intel i3 6100
MB: Asus H110M-A ,s1151
Mem: DDR4 x2 4gb (maakt niet veel uit welke zolang het type compatibel is met MB?)
Mijn vraag is of deze verandering samen gaan met de bestaande componenten in mijn desktop, en ik vroeg mij af of deze asus moederbord ok is met de processor die ik wil kopen. Ik weet dat het zeer budget is
MB is enige waarop ik iets duurder wellicht kan gaan als dat de moeite waard is.
Alvast bedankt
Momenteel heb ik:
CPU: Intel core 2 Quad Q8200 2,33ghz
MEM: 4GB ddr3 (2x2gb)
MB: MSI 7592
GPU: AMD Radeon HD 7770 Sapphire
HDD: Hitachi SATA 3gb/s 1TB
PSU: 500 watt.
Mijn plan is om mijn processor te vernieuwen en daarbij ook het moederbord en het geheugen.
Waar ik aan zat te denken is het volgende:
CPU: Intel i3 6100
MB: Asus H110M-A ,s1151
Mem: DDR4 x2 4gb (maakt niet veel uit welke zolang het type compatibel is met MB?)
Mijn vraag is of deze verandering samen gaan met de bestaande componenten in mijn desktop, en ik vroeg mij af of deze asus moederbord ok is met de processor die ik wil kopen. Ik weet dat het zeer budget is
Alvast bedankt
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 741365 op 25-02-2016 16:02 . Reden: PSU erbij gezet ]