Vanwege het succes van de vorige inkoopactie, ga ik er weer voor: ik wil die versie zonder scsi ook wel hebben draaien, en start dus deze inkoopactie: laat je email adress achter als je geinteresseerd bent: hij kost maximaal 1100 piek (we zijn al met zijn drieen) en bij de tien man zitten we op 1000 en een beetje. Vorige keer kwamen we tot de zes man, maar toen was het wel ook dat dure board met scsi dus ik hoop dat er nu wat meer enthousiasme is, en we dus voor de betere prijzen kunnen gaan. Overigens ben ik vorige keer met een board blijven zitten vanwege een schandalig late afhaker: die vond dat hji nog best kon afzeggen toen de boards al in de lucht waren. Lul, daar hetb ik dus geen zin meer in: dit keer wordt het dus vooraf betalen.
Verwijderd
Aan de ene kant branden mijn vingers om dit Dual bordje aan te schaffen, maar aan de andere kant, als ik alle reviews erop na lees, vind ik de prestaties van een Dual systeem ten opzichte van een single processor systeem eigenlijk best wel tegenvallen.
Zeker als je er geen AthlonMP's (palomino) in stopt.
Als ik bijvoorbeeld uitspraken lees als :
Ik ben er dus nog niet uit
Zeker als je er geen AthlonMP's (palomino) in stopt.
Als ik bijvoorbeeld uitspraken lees als :
Dan begin ik weer hevig te twijfelenDeze CPUs werken wel in samenwerking met de 760MP chipset maar kunnen problemen geven. Dit kun je ook terug vinden in de benchmarks. Enkele keren is de Dual Thunderbird sneller dan de single 1.4 GHz maar in diverse gevallen ook weer langzamer. Ook was de reviewer niet echt tevreden over de stabiliteit wanneer er twee Thunderbirds werden gebruikt:
Ik ben er dus nog niet uit
iemand enig idee wat die MP procs moeten kosten?
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
Verwijderd
Gevonden op pricewatch.comOp vrijdag 22 juni 2001 09:18 schreef D-RiSe het volgende:
iemand enig idee wat die MP procs moeten kosten?
$229 - AMD 1.2GHz Athlon MP
$189 - AMD 1GHz Athlon MP
En welke vage power supply heb ik
nodig voor dit board ?
En als ik mee doe waar moet ik het board
dan komen halen ?
Las ik niet dat voor $100 meer je
meteen scsi had ?
nodig voor dit board ?
En als ik mee doe waar moet ik het board
dan komen halen ?
Las ik niet dat voor $100 meer je
meteen scsi had ?
Je hebt wel een speciale PSU nodig, kost USD 100. Je kunt kiezen tussen Delta (=herrie, voor serverkast) en NMB (stil, past ook in je ATX kast). Met twee mensen die aan de inkoop actie voor het scsiboard meededen gaan we waarschijnlijk MP's inkopen, met zes stuks hebben we al wat meer koopkracht. Maar we wachten nog op de 1.4 versie, ook omdat de gewone versie het in tegenstelling tot de review van gamepc prima doet: stabiel en -benchmarks my ass- retesnel. Ik heb echt nog niet eerder 700 meg aan newsgroup threads in een paar seconden gesorteerd terwijl je ondertussen een dvd tje ript en ook nog een
laat grazen. Gewoon alle mp3 nieuwsgroepen in een map pleuren, nachtje threads downloaden, en m'n tyan kan er gewoon mee overweg. Niet normaal. Anyway, genoeg lofzang, ik zit dus nog met een scsi versie K7 in mijn maag, en ben benieuwd wie er meedoet voor de scsi loze versie.
Hej Alo, ga je er weer voor?? 
Ik vind het eerst wel ff best met die eerste Tyan, alleen nog een stel dual proc's en dan ist klaar.....
Deze hoef ik niet, later maar weer eens zien.
Ik vind het eerst wel ff best met die eerste Tyan, alleen nog een stel dual proc's en dan ist klaar.....
Deze hoef ik niet, later maar weer eens zien.
Ik heb net de NMB voeding besteld voor $100 bij NMB UK, en 1GB ddr bij micron.
Wat nog ontbreekt is het mobo, scsi versie en 2 procs... (de inkoop actie van de scsi versie is dus net te vroeg gestopt)
Wat nog ontbreekt is het mobo, scsi versie en 2 procs... (de inkoop actie van de scsi versie is dus net te vroeg gestopt)
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ja t was nogal goed bevallen: zes mensen helemaal blij met ongeveer vierhonderd piek korting, niet slecht. Helaas viel het toch weer duurder uit dan verwacht: eerst waren we met twaalf man, en dan zaten we richting de 1300 piek, maar dat ging dus mooi niet door: toen puntje bij paaltje kwam haakte de helft af "ik ben er zeker bij, wanneer kan ik m komen halen bla bla". En nu zit ik dus nog met een board over
. Maar dat komt vast wel goed, want het is gewoon nogal goed voor je
.
Hey afterburn, als jij dr nou ook nog 2x 1.4 ghz dondervogel in knalt hebben we exact hetzelfde setje!
Verwijderd
Hij heeft nog een scsi versie over 1+1=2Op vrijdag 22 juni 2001 15:53 schreef afterburn het volgende:
Ik heb net de NMB voeding besteld voor $100 bij NMB UK, en 1GB ddr bij micron.
Verwijderd
Ik bedoel dus dat hij een SCSI uitvoering zoekt en jij er nog 1 hebtOp vrijdag 22 juni 2001 17:35 schreef alo het volgende:
Ja, en tien is meer dan negen
begrijp ik ook wel, maar ik ben gewoon in een melige bui. kan toch wel of krijg jij van meel een beetje last van
?
Ik snap ook nog niet waarom als je een
board over hebt je een actie begint
om nog meer boarden te kopen maar dan
zonder scsi.
vraag me alleen af waarom die boarden
zo duur zijn, zijn dit normale prijzen
voor een dual AMD of heeft verder nog niemand zo'n board te koop en waren dat
demo boarden ?
board over hebt je een actie begint
om nog meer boarden te kopen maar dan
zonder scsi.
vraag me alleen af waarom die boarden
zo duur zijn, zijn dit normale prijzen
voor een dual AMD of heeft verder nog niemand zo'n board te koop en waren dat
demo boarden ?
Simpel: ik vind het gewoon lache om iedereen in mijn huis te voorzien van snelle boards, en iedereen heeft er die pieken voor, maar niet iedereen (alleen ik eigenlijk) hoeft scsi. Ik draai de server, ook voor spellen enzo, en dan is scsi wel aardig. Daarnaast werk ik ook nog voor een bedrijfje met een serverfarm die waarschijnlijk geheel wordt vervangen door dual amd apparaten, en we hebben daar een testopstelling. Zo kwam ik dus voor mezelf al aan drie boards, en toen kwam ik op het idee van een inkoop actie. In het verleden heb ik voor een dochter van Tyan gewerkt, dus ik heb daar een ingang, vandaar de lage prijzen.
Verwijderd
Op vrijdag 22 juni 2001 17:42 schreef alo het volgende:
begrijp ik ook wel, maar ik ben gewoon in een melige bui. kan toch wel of krijg jij van meel een beetje last van?
Die demo boarden sloeg ook meer op de andere boarden waar je wel eens testen van ziet.
Lijkt me nml zo vreemd dat al die boarden
zo "duur" zijn. Maar als het de eerste modellen zijn met dual amd dan zou het logischer zijn , vandaar.
Ik ben zelf meer gewent aan de prijzen van abit en de bp6 , maar die moet ik een keer vervangen. En ik wil ook scsi hebben.
Lijkt me nml zo vreemd dat al die boarden
zo "duur" zijn. Maar als het de eerste modellen zijn met dual amd dan zou het logischer zijn , vandaar.
Ik ben zelf meer gewent aan de prijzen van abit en de bp6 , maar die moet ik een keer vervangen. En ik wil ook scsi hebben.
Die boards van Abit en Asus worden volgens mij ook wel prima, ze hebben op de eerste foto's zelfs voedingstabilisatoren voor de procs, zoals in peperdure compaq servers enzo. Dat suggeert alleen wel dat het toch echt niet dezelfde categorie wordt als de Abit VP6 enzo, en dus echt wel een stukkie duurder, zeker niet onder de 700 piek. En hoe stabiel ze zijn moet ik toch nog maar zien: mijn tyan hesl draait nu al iets van drie weken zonder herstart (worden geen spellen op gedraaid, dat wel) en dat heb ik in een jaar VP6 toch echt never ever meegemaakt. Niks is kutter dan weer een paar honderd meg aan headers moeten downloaden door zon klote blue screen. Tis maar net wat je belangrijk vind en wat je kunt lappen. Simpel eigenlijk.
Verwijderd
Wat gaat nou een hele set kosten eigenlijk?
Dus het bord, de PSU, en twee Athlon MP's?
Ik ben wel geinteresseerd om mee te doen, maar ik moet even het plaatje compleet hebben. Misschien dat ik nog meer mensen mee kan trekken.
Dus het bord, de PSU, en twee Athlon MP's?
Ik ben wel geinteresseerd om mee te doen, maar ik moet even het plaatje compleet hebben. Misschien dat ik nog meer mensen mee kan trekken.
PSU is rond de 300 piek, processors hangt er natuurlijk vanaf: tussen de 1000 en 1500 piek max, en het board met scsi is dus rond de 1300, 1100 zonder scsi. Zeg maar drieduizend in het slechtste geval, maar dan ook wel het allersnelste geval......
Verwijderd
Voor een scsi loze versie met 2x 1.4 Palomino's (incl koelers) de geschikte PSU en 512Mb DDR....
Hoeveel zou dat komen. En hoe zit het met garanties enzo?
Hoeveel zou dat komen. En hoe zit het met garanties enzo?
Garantie = fabrieks garantie...
dat setje van jou schat ik op rond de drie mille
dat setje van jou schat ik op rond de drie mille
Verwijderd
Inderdaad..er rust een vloek op alle aankopen die ik doe. Ik moet altijd terug naar de winkel. Nou valt dat binnen Nederland nog te doen...maar ik stel me voor dat je de zooi weken kwijt bent als er iets mis mee is. MmmOp zaterdag 23 juni 2001 22:16 schreef Vossie het volgende:
En hoe zit het met garanties enzo?
Tyan heeft een service center in Duitsland, dus dat valt wel mee. Twee weken ben je 't wel kwijt ja, maar kom daar maar eens om bij een normale dealer: duurt meestal een maand ofzo. Mijn ervaring is dat als je de spullen zelf opstuurt je een stuk sneller klaar bent dan als je dat via je dealer doet. Kost zeg maar even 25 piek, maar als je daarmee twee extra weken geen computer uitspaart.....
Verwijderd
Al ik in amerika beste kost de hele mik met voeding 2 x athlon 1.2 incl transport en ivoer gedoe zo'n 2500 piek
Das wat anders dan zo'n 3 mille
en dan hekut over met scsi NATUURLIJK
Wat zou mijn baas denken van mijn pc prive voorstel ?
Das wat anders dan zo'n 3 mille
en dan hekut over met scsi NATUURLIJK
Wat zou mijn baas denken van mijn pc prive voorstel ?
vergeet je wel even 19% invoer rechten, maar verder zit je wel in de richting ja. In de pricewatch staat ie voor USD 480 ofzo. Dat x 2.55 x 1.19 (invoer) is dus 1485. En dan heb je nog geen verzendkosten gerekend. Ik heb we nog eentje over van de inkoopactie voor 1300 piek.
Voor de mensen die interesse hebben:
Je hebt een speciale voeding nodig EN
JE MOET REGISTERED DDR-RAM GEBRUIKEN, dit geheugen is vrij schaars en dus duur, kosten ongeveer 750,- PER 256 MB
JE MOET REGISTERED DDR-RAM GEBRUIKEN, dit geheugen is vrij schaars en dus duur, kosten ongeveer 750,- PER 256 MB
Let op: dit is NIET waar! De prijzen van registered DDR-RAM liggen niet echt veel hoger dan die van normaal DDR SDRAM. Crucial verkoopt 256MB registered ECC voor £41,39 (zie link). Inclusief 19% BTW en met £10 verzendkosten komt dat op £59,25, oftewel Fl. 216,75. Dan heb je ook nog eens een hoge kwaliteit geheugen.Op dinsdag 10 juli 2001 23:22 schreef GraveR het volgende:
Voor de mensen die interesse hebben:
Dussuh... Nooit iets zeggen dat niet waar is, daar heeft niemand wat aan
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Verwijderd
Alo, ik zou graag meedoen, maar ik heb de poen niet. Ik ben echter op zoek naar een Dual Slot 1 / 133MHz FSB moederbord (waarvan er ongeveer drie gemaakt zijn ofzo, ik ben niet zo handig geweest in mijn processorkeus
)
Zou jij voor mij willen kijken of jij via je kanaal nog aan een Tiger 133 (s1834D of s1834D-i) of aan een Thunder 2400 (S2257DAN) kan komen, en zo ja, hoeveel dat dan zou moeten kosten?
Die laatste zal waarschijnlijk wel niet lukken vanwege het i840/SDRAM debacle, maar die Tiger 133 kan misschien wel.
Mijn email adres staat in me profile, als je dat nodig hebt.
Bij voorbaat dank!
P.S.: als je nog veel van dit soort topics start is het misschien stiekem toch geen gek idee om je email adres public te maken.
Zou jij voor mij willen kijken of jij via je kanaal nog aan een Tiger 133 (s1834D of s1834D-i) of aan een Thunder 2400 (S2257DAN) kan komen, en zo ja, hoeveel dat dan zou moeten kosten?
Die laatste zal waarschijnlijk wel niet lukken vanwege het i840/SDRAM debacle, maar die Tiger 133 kan misschien wel.
Mijn email adres staat in me profile, als je dat nodig hebt.
Bij voorbaat dank!
P.S.: als je nog veel van dit soort topics start is het misschien stiekem toch geen gek idee om je email adres public te maken.
Ik wil wel meedoen aan de actie. Ik ben goed voor 1 S2462NG-tje. Weet je toevallig waar ik het geheugen en de PSU het goedkoopst kan krijgen(in de pricewatch staat de NMB PSU voor 475 piek en registered pc2100 staat er helemaal niet)?
Op woensdag 11 juli 2001 19:39 schreef paulu013 het volgende:
Weet je toevallig waar ik het geheugen [...] goedkoopst kan krijgen(in de pricewatch staat de NMB PSU voor 475 piek en registered pc2100 staat er helemaal niet)?
Op dinsdag 10 juli 2001 23:39 schreef AVL het volgende:
Crucial verkoopt 256MB registered ECC voor £41,39 (zie link). Inclusief 19% BTW en met £10 verzendkosten komt dat op £59,25, oftewel Fl. 216,75.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Verwijderd
Okee, bedankt.
Kan ook niet echt meer uit om nu nog een nieuw moederbord te kopen voor die PIII 533B's. Ik draai ze maar gewoon op 4x100 op een BX, zoals ik ze nu heb...
Kan ook niet echt meer uit om nu nog een nieuw moederbord te kopen voor die PIII 533B's. Ik draai ze maar gewoon op 4x100 op een BX, zoals ik ze nu heb...
Verwijderd
YO H-ALO Hoe zit dat nu ik ben echt wel geintresseerd in deat bordje van you, maar ik kan niet ontdekken hoe ik met je in contact kan komen. ? ben ik nu gek?
Moet dan wel ff weten of je er ook een bon van kan regelen? ;-)
Ga vandaag weg, 2 weken op vakantie, daarna weer aanwezig, ben dus serieus ..... so komop met je iemeel ofzo
Moet dan wel ff weten of je er ook een bon van kan regelen? ;-)
Ga vandaag weg, 2 weken op vakantie, daarna weer aanwezig, ben dus serieus ..... so komop met je iemeel ofzo
Verwijderd
Hoi Alo,
Ik wil wel mee doen met de inkoop actie. Ik heb belangstelling voor de versie met of zonder scsi.
Verder ben ik op zoek naar 2*265mb, 2*TB's (of mp's) op minimaal 1.13GHz, 2*(of 4*) een 60GB hd (snelheid maakt niet uit) en een ATI Radeon 64mb vivo retail. Is het goedkopen om een hiervan of meerdere ook uit amerika te bestellen?
gr,
Wes
wes@marquenie.demon.nl
Ik wil wel mee doen met de inkoop actie. Ik heb belangstelling voor de versie met of zonder scsi.
Verder ben ik op zoek naar 2*265mb, 2*TB's (of mp's) op minimaal 1.13GHz, 2*(of 4*) een 60GB hd (snelheid maakt niet uit) en een ATI Radeon 64mb vivo retail. Is het goedkopen om een hiervan of meerdere ook uit amerika te bestellen?
gr,
Wes
wes@marquenie.demon.nl
Verwijderd
Zekers, hoe dacht jij dan hoe ik aan al mijn hardware kwamOp vrijdag 20 juli 2001 13:09 schreef Marq het volgende:
Hoi Alo,
gr,
Wes
wes@marquenie.demon.nl
Pagina: 1