Getchar en Putchar in C voor STM32 nucleo

Pagina: 1
Acties:

• sandeerius
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo iedereen,

Ik volg momenteel een opleiding HBO5 die zich voornamelijk toespitst naar het programmeren van zowel computer programma's en microcontrollers.
Nu heb ik al mijn 2de les achter de rug voor het programmeren van microcontrollers en ik vind het eerlijk gezegd echt moeilijk.

De opdracht bestaat er uit om een karakter in te geven en dan het karakter terug af te drukken maar dan met 1 verhoogd (bv: als je A ingeeft wordt B afgeprint) De code hiervoor heb ik al gevonden en uitgetest in visual studio het programma werk er correct.

Als ik dit wil uitvoeren via mijn microcontroller dan werkt dit niet , het programma stopt niet om mij een karakter te laten in voeren , de printf wordt wel uitgevoerd.

Bedankt voor de hulp op voorhand ;) 8)7

*snip*

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 25-02-2016 20:48 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:49
Waarschijnlijk is de functie non-blocking en moet je controleren of er iets aanwezig is voor je getchar aanroept *of* controleren of getchar terugkomt met iets dat EOF betekent.
Blocken is iets wat je normaal gesproken niet wilt in de meeste van dit soort embedded apparaten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 01:19
En hoe doe je dat dan?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Voeg aub de code en het resultaat even als daadwerkelijke tekst in, dan kan iedereen het gewoon zien en blijft het topic ook bruikbaar als om wat voor reden dan ook de afbeeldingen niet meer online staan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:49
Weet niet precies waar je op doelt, maar ikzelf zou beginnen met de documentatie van je library er bij te pakken en te beginnen met lezen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.