Bestandsoverdracht netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo allemaal,

Sindskort heb ik in mijn huis 2 pc's, 1 in de huiskamer en 1 op zolder beide bekabeld op de router.
De pc in de huiskamer gebruik ik voornamelijk als Media Center en de PC op zolder gebruik ik voor andere zaken.

Nou wil ik zo nu en dan bestanden gaan overzetten van de PC op zolder naar de Media center doormiddel van mijn netwerk. Dit draait nu al enigzins dmv de thuisgroep van windows.

Toch vraag ik mij af of er iets van een software is dat ik op beide pc's kan installeren en daarin de HDD's selecteer waarin ik de bestandsoverdracht van wil realiseren, dit om een duidelijk overzicht te creeren. Ik heb al een beetje lopen zoeken op Freenas en Openmediavault maar weet dus niet of dit het gene is wat ik zoek ofwel bedoel.

Heeft iemand suggesties?

Hoor graag :D

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap niet wat je wil... Hoe zet je nu bestanden over; ik neem aan met Windows Explorer?

Wat wil je precies gaan doen; automatisch zaken synchroniseren van PC A naar PC B en terug? Dan moet/kan je iets http://www.dirsyncpro.org/ gaan inzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Inderdaad het is onduidelijk wat je wil.

Synchroniseren, back-uppen, beide schijven toegankelijk maken?

Dit laatste is makkelijk als de schijven gewoon shared zijn.

• xavi2503
Oke sorry voor de onduidelijkheid,

Ik doe dit inderdaad via windows explorer echter moet ik de mappen wel delen gezien hij niet mijn gehele HDD deelt op een of andere manier.

Als ik achter mijn pc A zit kan ik idd een map selecteren die ik gedeeld heb op pc B en daar in droppen.
Maar wat ik zoek is eigenlijk een software die mijn HDD's laat zien op pc A & B en daarin bestanden kan kopieren naar welke HDD dan ook.

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
xavi2503 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:48:

Ik doe dit inderdaad via windows explorer echter moet ik de mappen wel delen gezien hij niet mijn gehele HDD deelt op een of andere manier.

Als ik achter mijn pc A zit kan ik idd een map selecteren die ik gedeeld heb op pc B en daar in droppen.
Maar wat ik zoek is eigenlijk een software die mijn HDD's laat zien op pc A & B en daarin bestanden kan kopieren naar welke HDD dan ook.
Welke versie van Windows draait er. Volgens mij kun je dit gewoon onder windows regelen.

http://blog.pcwebplus.nl/bestanden-delen-via-een-netwerk/

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Wat gaat er dan mis? Wat dat is wat je wilt begrijp ik uit je verhaal. Aparte software is niet nodig.
Verborgen share? (\\computernaam\c$ bijvoorbeeld)

• MAX3400

MAX3400

Nee, dat moet je apart instellen; de zogenaamde "administrative shares". Wel moet ik opmerken dat dit geen goed idee is.
Windows Explorer + share-mappings.

Of ik begrijp je echt nog steeds niet; zelfs met 1 Windows-machine kan je 25 andere HDD's volledig zien op het netwerk als je ze allemaal een drive-letter zou geven.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je gaat naar mijn computer, dan klik je met de rechtermuisknop op share with, dan advanced sharing, daar kan je vervolgens de hele schijf delen met de pc's die zich in een thuis netwerk bevinden (geen work of public network)
Op de andere pc ga je naar mijn netwerk locations, dan komt de andere computer hier tevoorschijn en kan je deze aanklikken, inloggen geschied met dezelfde gegeven als waarmee je inlogt op die pc.

Dit?

• xavi2503
Hallo allemaal

de overdracht via windows in mijn netwerk is mij duidelijk echter zocht ik een alternatief wat visueel wat mooier en duidelijker zou zijn

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vrees dat je lang moet zoeken naar een programma dat dit voor je realiseert. Hoewel misschien dat onderstaande reactie je verder kan helpen. Maar ik heb nagenoeg dezelfde opstelling van twee PC's met op beide gedeelde mappen. Ik heb zonet wat ik in mijn hoofd had met succes even uitgeprobeerd, bedenkende dat mocht een programma dit voor je zou kunnen doen, dit net zo goed zou betekenen dat dit plaats vindt met twee afbeeldingen naast elkaar op het scherm, de gewenste mappen in A resp. die in B.
Welnu, als je dat alleen maar bedoelt, daar is helemaal geen apart programma voor nodig. Gewoon in de verkenner van computer A de gewenste map in computer B openen, afbeelding verkleinen tot halve breedte en vervolgens met shift nogmaals de verkenner openen en (eveneens met verkleinde afmetingen) de bewuste map van A er naast zetten.
Zoals ik het zie is dit precies wat je bedoelt, mooier kan ik het niet maken en ook niet gemakkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 25-02-2016 18:20 ]

• MAX3400

MAX3400

xavi2503 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:27:
Hallo allemaal

de overdracht via windows in mijn netwerk is mij duidelijk echter zocht ik een alternatief wat visueel wat mooier en duidelijker zou zijn
Total Commander?
FreeCommander?
CuteFTP?
Windows Explorer (side by side using Taskbar)?

Zoals ik eerder probeerde te duiden; je vraagstelling blijft me onduidelijk. Er zijn misschien wel 1000 pakketten die, al dan niet stand-alone of met aanvullende componenten, data kunnen kopieren van de ene naar de andere plek. Ik ga niet raden wat "visueel mooier" is; de ene persoon werkt het liefst in zwart-wit en de andere persoon wil dat MP3-bestanden geel worden weergegeven en dat plaatjes automatisch worden weergegeven in Photoshop ofzo.

Pagina: 1