vastzetten CPU bracket 4790K erg strak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Momenteel probeer ik de CPU bracket vast te klemmen maar dat gaat erg strak. En ik wil niet de processor kapot drukken of iets dergelijks. Is er iets speciaals waar ik op moet letten of kan ik gewoon hard doordrukken?

Ik heb een foto maar Windows Phone is nogal beperkt en kan niet naar Imgur uploaden helaas.

https://www.dropbox.com/s.../WP_20160225_003.jpg?dl=0

[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 25-02-2016 15:13 ]

...

Beste antwoord (via Luxicon op 25-02-2016 16:37)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De CPU lijkt goed in de socket te liggen gezien de 2 notches; het is lastig om vanaf hier te beoordelen hoe hard hard is voor jou. Maar ja, de foto lijkt correct en je zou dus "officieel" gewoon het hendeltje moeten doorduwen en vastzetten.

Off-topic: verwijzen naar inventaris is niet handig; dat is vervelend lezen in een topic en komt niet als resultaat in Google naar voren ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Iets meer info zou handig zijn?

- type moederbord ?
- type cooler ?
- fotootje van hoe het nu (half) gemonteerd is ?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik kan de eerste keer het monteren van mijn mugen 2 nog herinneren, daarvoor moest ik ook veel meer kracht zetten dan ik dacht dat goed was voor de PC. Dit bleek wel normaal te zijn. Het is alleen erg lastig om uit te leggen wat veel en teveel kracht is.

• Luxicon
Het gaat puur om het klemmetje van de processor. Het moederbord is een MSI Z97 Krait Edition (zie inventaris @ profiel). De link naar de foto heb ik de openingspost toegevoegd.

...

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

De CPU lijkt goed in de socket te liggen gezien de 2 notches; het is lastig om vanaf hier te beoordelen hoe hard hard is voor jou. Maar ja, de foto lijkt correct en je zou dus "officieel" gewoon het hendeltje moeten doorduwen en vastzetten.

Off-topic: verwijzen naar inventaris is niet handig; dat is vervelend lezen in een topic en komt niet als resultaat in Google naar voren ;)

• Luxicon
MAX3400 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:25:

Oke bedankt. Dat over het inventaris snap ik niet helemaal, maar de volgende keer zal ik linken naar bijvoorbeeld de Pricewatch pagina.

Dan ga ik maar proberen het klemmetje aan te drukken. Het lijkt wel alsof die de processor platdrukt en ben bang dat de pinnetjes dan verbuigen.

Edit: Ik vertrouw het niet echt, want het klemmetje is zoals op de foto strak. Vanaf daar tot aan beneden voelt dus geforceerd aan. Het klemmetje zit op z'n plaats met wat 'gekraak' maar niet een geluid alsof er wat geknapt is. :P

Edit2: Ter bevestiging dat de processor nog prima werkt::

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/73PNE5k.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ohqc90Z.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 25-02-2016 18:12 ]

...

Pagina: 1