Goedemiddag! Ik ben ook weer aan de beurt om een nieuw systeem uit te zoeken
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor m'n werk
Photoshop, Lightroom, Premiere Pro en in de toekomst wellicht After Effects.
Voor m'n studie
Autocad, Rhino, Revit en in de toekomst Maya.
En verder?
Niet heel veel, aangezien ik met mijn studie bouwkunde en werk als fotograaf het al druk genoeg heb, zal ik er niet echt op gaan gamen (wellicht dat het wel kan met m'n build en zal dat in de vakanties af en toe een spelletje zijn).
Verder naast het modeleren voor m'n studie ga ik er ook renders mee draaien ( in het programma Keyshot, Revit renders gaan in de cloud). Tevens zullen de filmpjes die ik in Premiere Pro maak ook gerenderd worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet bijster hoog voor mijn eisen... Ik zat te denken aan de 800 E, een klein beetje erboven is niet heel erg, maar het liefst eronder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jup
Zie hier:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het moment werk ik op dit beestje:
Echter merk ik dat het renderen lang duurt, lightroom m'n pc niet altijd even lief vindt en het zaakje van mij dus wel een tandje sneller mag
Tevens wil ik het oude beestje (zie bovenstaand) om gaan zetten naar een NAS, aangezien ik nog geen backup oplossing heb
De SSD, CPU koeler en GPU gaan ook mee naar de nieuwe build. De HDD's voor de data die er in hangen ook.
Dit is waar ik tot nu toe naar aan het kijken ben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Jup, Intel. En liever geen MSI meer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil, echter weet ik dat als ik de koeler mee neem van m'n huidige PC dat, dat nog niet heel erg stil is... Evenals de videokaart die mee gaat naar m'n nieuwe systeem. Dit is vanwege mijn budget. Merendeel van de gebruikte programma's leunt voornamelijk op de cpu. Vandaar dat een nieuwe gpu nog niet boven aan m'n verlanglijstje staat.
Als ik mijn budget weer heb aangevuld zal er een stillere koeler en nieuwe generatie gpu in komen. Alleen daar ga ik me later wel zorgen om maken
Daarnaast staat die Phanteks kast mij erg aan
Tenzij iemand me weet te overtuigen dat dat een slechte keuze is?
Ga je overklokken?
Ja, dat wel. Niet zo zeer voor de extra snelheid, maar meer voor het tweaken wat mij altijd wel aanstaat
Wat verwacht je van ons?
Naast een kritische blik op mijn build, zou ik graag willen weten of het een enorm verschil gaat maken in mijn werkzaamheden ten opzichte van m'n oude pc.
Vooral de voeding is iets waar ik niet zo in thuis ben.
Verder weet ik dat ik voor mijn werkzaamheden er extra ram in kan zetten. Echter door mijn budget is dat op het moment niet haalbaar, dit is hetzelfde voor mijn wensen wat betreft geluidsproductie...
Daarnaast ben ik op zoek naar een mooie compacte kast. Nu weet ik dat die Phanteks kast eigenlijk nog best wel groot is ( iets kleiner dan de R4 kast die ik nu heb), maar ik vind m wel erg mooi. Dus mocht iemand nog een kleinere kast in ongeveer dezelfde stijl/met charmant uiterlijk weten, dan sta ik open voor suggesties
Wellicht dat ik toch moet gaan kijken naar mini ITX? Maar dan zit ik met het uitbreiden van m'n geheugen (max 2 reepjes dacht ik...)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor m'n werk
Photoshop, Lightroom, Premiere Pro en in de toekomst wellicht After Effects.
Voor m'n studie
Autocad, Rhino, Revit en in de toekomst Maya.
En verder?
Niet heel veel, aangezien ik met mijn studie bouwkunde en werk als fotograaf het al druk genoeg heb, zal ik er niet echt op gaan gamen (wellicht dat het wel kan met m'n build en zal dat in de vakanties af en toe een spelletje zijn).
Verder naast het modeleren voor m'n studie ga ik er ook renders mee draaien ( in het programma Keyshot, Revit renders gaan in de cloud). Tevens zullen de filmpjes die ik in Premiere Pro maak ook gerenderd worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet bijster hoog voor mijn eisen... Ik zat te denken aan de 800 E, een klein beetje erboven is niet heel erg, maar het liefst eronder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jup
Zie hier:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell P2415Q Zwart | € 442,95 | € 442,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 52,98 | € 52,98 |
| 1 | Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard QWERTY | € 84,11 | € 84,11 |
| 1 | Logitech Performance Mouse MX | € 81,34 | € 81,34 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 661,38 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het moment werk ik op dit beestje:
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Corsair Hydro H80i | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Corsair Builder CX500 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 Pro 256GB | € 259,95 | € 259,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,89 | |
Echter merk ik dat het renderen lang duurt, lightroom m'n pc niet altijd even lief vindt en het zaakje van mij dus wel een tandje sneller mag
De SSD, CPU koeler en GPU gaan ook mee naar de nieuwe build. De HDD's voor de data die er in hangen ook.
Dit is waar ik tot nu toe naar aan het kijken ben:
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 368,80 | € 368,80 |
| 1 | ASRock Z170M Extreme4 | € 130,50 | € 130,50 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv Wit | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 | € 91,- | € 91,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 59,50 | € 59,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 766,30 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Jup, Intel. En liever geen MSI meer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil, echter weet ik dat als ik de koeler mee neem van m'n huidige PC dat, dat nog niet heel erg stil is... Evenals de videokaart die mee gaat naar m'n nieuwe systeem. Dit is vanwege mijn budget. Merendeel van de gebruikte programma's leunt voornamelijk op de cpu. Vandaar dat een nieuwe gpu nog niet boven aan m'n verlanglijstje staat.
Als ik mijn budget weer heb aangevuld zal er een stillere koeler en nieuwe generatie gpu in komen. Alleen daar ga ik me later wel zorgen om maken
Daarnaast staat die Phanteks kast mij erg aan
Ga je overklokken?
Ja, dat wel. Niet zo zeer voor de extra snelheid, maar meer voor het tweaken wat mij altijd wel aanstaat
Wat verwacht je van ons?
Naast een kritische blik op mijn build, zou ik graag willen weten of het een enorm verschil gaat maken in mijn werkzaamheden ten opzichte van m'n oude pc.
Vooral de voeding is iets waar ik niet zo in thuis ben.
Verder weet ik dat ik voor mijn werkzaamheden er extra ram in kan zetten. Echter door mijn budget is dat op het moment niet haalbaar, dit is hetzelfde voor mijn wensen wat betreft geluidsproductie...
Daarnaast ben ik op zoek naar een mooie compacte kast. Nu weet ik dat die Phanteks kast eigenlijk nog best wel groot is ( iets kleiner dan de R4 kast die ik nu heb), maar ik vind m wel erg mooi. Dus mocht iemand nog een kleinere kast in ongeveer dezelfde stijl/met charmant uiterlijk weten, dan sta ik open voor suggesties