Toon posts:

Werken met Mendix of Java

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Weet iemand wat het verschil is tussen werken in Mendix of Java?

Tijdens een gesprek met een recruiter is mij gevraagd of ik zou willen werken in/met Mendix. Ik wist niet wat ik moest zeggen, aangezien ik alleen bekend ben met Java.

Ik hoor graag van jullie.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

We gaan er hier vanuit dat zelf in eerste instantie actief opzoek gaat naar informatie. Dus wat heb je al gevonden over Mendix? Wat is dat dan? Want dan kan je zeer waarschijnlijk daarna ook zelf bepalen wat het verschil is met Java. Googlen op mendix levert in elk geval een hoop informatie op ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Beste Creepy,

Ik heb inderdaad al gezocht via google en meerdere sites gelezen met betrekking tot mendix. Het klopt inderdaad dat er veel informatie is te vinden over Mendix. Wat ik liever had gezien is een vergelijking tussen Java en Mendix?
Slotvraag is dan ook: waar zit meer toekomst in en meer werk. Ik denk Java op dit moment. Maar dat is ook niet meer dan logisch aangezien Java al een tijdje meegaat en Mendix, best nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkoff
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 16:45

Birkoff

Pim

Hoi Farid,
Het verschil tussen applicaties ontwikkelen in java en Mendix is het verschil dat je met java code schrijft en met Mendix een applicatie visueel modelleert en sneller software oplevert aan je klant. Met beide skills kun je momenteel goed werk vinden als je het onder de knie hebt. Dus de vraag is ben je hard-core programmeur dan moet java gaan coderen. Ben je minder technisch aangelegd of wil je zoals ik gewoon 6-7x sneller werken en leveren dan moet je een (online) cursus Mendix volgen en ervaring op gaan doen.

Mendix expert www.appronto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mendix en Java zijn niet te vergelijken, het heeft gewoon totaal andere doelgroepen.

Vergelijk het met Duplo vs Lego.

Wil je aan de lopende band standaard apps produceren (is niets mis mee) dan valt dit idd beter te doen met Mendix.
Wil je echter zelf iets gaan maken dan ben je weer beter af met Java, want met Mendix ga je om de beperkingen heen moeten werken.

Simplistisch gezegd zit er in beiden een toekomst, want Mendix is wellicht met Java gemaakt (geen idee) maar pak eens een willekeurige app erbij, dat is (met uitzondering van games) bijna allemaal eenheidsworst die perfect met Mendix te maken is. Terwijl bijv de backend met je proprietaire algoritmes weer in java kan werken.

Wat je steeds meer en meer ziet is een scheiding tussen UI en data processing. Voor UI is er Mendix en co (je hebt ook nog windev etc) of je kan voor UI ook de kant van een wordpress of wat dieper een bootstrap gaan. Maar voor de data zal het veelal geen Mendix en co zijn.