• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 14:37
Hoi,
Ik ben opzoek naar een tablet voor mijn oma. Allereerst dacht ik aan een Ipad, maar dat is best veel geld voor hun. Nu zie ik dat deze Medion tablet uitkomt volgende week: https://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_0203_5_20387.html.

32 gig, 2 gig ram, full hd. Allemaal prima lijkt mij toch ben ik huiverig voor zo'n Android tablet. Tot nu toe ken ik alleen maar ouderen met een Ipad. Is een Android tablet goed genoeg? Er moet op worden geskypet, wordfeud, nieuws, radio/kerkomroep beluisteren. Dit lijkt me allemaal prima te doen en toch twijfels. Virus kans niet groot op een Android? Doet zo'n ding het een jaar of 4? Is zo'n ding wel simpel genoeg voor een oudere?

Wie heeft ouderen in de buurt met een Androidtablet en kan vertellen hoe dat bevalt?

Dank!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:33
Ik ken iemand die alles behalve handig is (ergens begin 60) en die werkt al jaren zonder problemen met een samsung tablet.
Virussen is vooral afhankelijk of je applicatie security uitzet en rare app stores gebruikt. Ik zou me wel even druk maken over het patchbeleid van Medion. (en uitzoeken)

[ Voor 41% gewijzigd door m3gA op 25-02-2016 13:50 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt ook Android tablets zo simpel houden als je zelf wilt. Zeker als je alle applicaties alvast installeert en rangschikt.

Of de tablet 4 jaar mee gaat? Tja, wie zal het zeggen? Vergeet niet dat deze nog niet de helft kost van een iPad, dus als de levensduur iets korter is, betekent dat niet per def. dat het geen betere optie is.

Full HD IPS is prima, Skype, Wordfeud, nieuws apps en radio apps genoeg beschikbaar.

Vergeet ook niet: als het hun eerste tablet is: Dan moeten ze sowieso dingen leren en met de huidige androidversies is dat voor zowel iOS als Android prima te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 25-02-2016 13:51 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:33
Volgens mij is dit een review http://www.consumentenbond.nl/tablet/medion-lifetab-s10345/
Al twijfel ik meestal wel aan de kundigheid van de consumentenbond.

Anoniem: 472287

Ik kan uit ervaring vertellen dat het een prima en eenvoudig te bedienen apparaat is - ik heb exact diezelfde voor mijn vriendin gekocht. Hij is een tijdje geleden ook al in de aanbieding geweest bij de Aldi :)

Het scherm is super - erg scherp, reageert uitstekend. Processor en geheugen zijn overbemeten voor de eenvoudige taken die je ermee beschrijft, dat gaat echt uitstekend. Hij ontvangt regelmatig patches/updates over-the-air (automatisch dus), ook daar geen klagen, en hij is en voelt erg stevig aan door het gebruik van de aluminium achterkant.

In het geval van mijn vriendin ligt hij in haar kapsalon en wordt hij dus door het algemene verbond van techniekvernietigende vrouwen gebruikt, maar er is nog niets op fout gegaan (tot nu toe). Ik vertrouw het dus best toe aan je grootouders - dat gaat echt wel goedkomen.

Tevens prettig, er zat bij mij een soort standaardje in waar hij in gezet kan worden. Prettig voor filmpjes kijken enzo, maar ook erg prettig omdat hij dus nooit ergens ligt rond te slingeren en gaat krassen, als je dat standaardje maar gebruikt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.computerbild.d...Tablet-Test-15062773.html komt er toch niet zo positief over uit.

Het ligt er een beetje aan wat het allemaal mag kosten, denk ik... Medion komt over 3 maanden met een nieuwe nieuws: Medion brengt 10,1"-tablet met Atom Z8300-quadcore uit maar je zou ook even hier kunnen kijken wat er aan alternatieven rond de 200 Euro bestaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

MAX3400 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:37:
http://www.computerbild.d...Tablet-Test-15062773.html komt er toch niet zo positief over uit.

Het ligt er een beetje aan wat het allemaal mag kosten, denk ik... Medion komt over 3 maanden met een nieuwe nieuws: Medion brengt 10,1"-tablet met Atom Z8300-quadcore uit maar je zou ook even hier kunnen kijken wat er aan alternatieven rond de 200 Euro bestaat.
niet positief?

Ik vind het eigenlijk erg positief, alleen wat zwaar en een verouderde wlan versie, matige kamera's. Ik vind de plussen toch meer aanwezig, goede accuduur, snel, en bruikbaar als afstandsbediening voor de TV,

Eindoordeel: "Bevredigend"

Ik moet wel zeggen dat ik er slechts 125euro voor betaald heb, via een tweaker die een restpartij had opgekocht. Dan is het helemaal value-for-money. Je zou eens in de V&A kunnen kijken of ze er nog staan.

• Joel22
Super dank voor alle reacties! Ga ff rondneuzen. Ik vind zelf xiaomi wel nice, maar dat is meer iets voor mij dan mijn oma denk. Zal de reviews en alternatieven eens bekijken!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Als ik je een ander advies mag geven. Dan zou ik niet voor een Andriod device gaan.

Over het algemeen werken ouderen makkelijker met een Apple dan een Andriod tablet. Is stabieler en je wordt niet gek van de updates die android continu vraagt. Ik zie dat dit verwarrend kan werken..

• Hann1BaL

Hann1BaL

G-bird schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:37:
Als ik je een ander advies mag geven. Dan zou ik niet voor een Andriod device gaan.

Over het algemeen werken ouderen makkelijker met een Apple dan een Andriod tablet. Is stabieler en je wordt niet gek van de updates die android continu vraagt. Ik zie dat dit verwarrend kan werken..
Dit laatste is niet zo erg waar meer. Sinds iOS 8 komen de updates je continu lastig vallen. Dat iis waar het bij apple toch wel downhill is gegaan.
Ik denk dat we sinds iOS9 al weer 5 updates hebben gehad.

Verder waren er vooral eerst ipads als tablets en dan is overstappen voor ouderen misschien lastig. Als eerste tablet is het echt lood om oud ijzer.

Je installeert wat apps en je zet de icoontjes op het home screen. Klaar.

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Hann1BaL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:40:
[...]
Sinds iOS 8 komen de updates je continu lastig vallen. Dat iis waar het bij apple toch wel downhill is gegaan.
Ik denk dat we sinds iOS9 al weer 5 updates hebben gehad.
O dit wist ik niet. Weer wat geleerd. Ben ook geen Apple fan (eigenlijk meer het tegenovergestelde) maar ik zie wel dat Apple bij ouderen erg goed werkt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

G-bird schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:43:
[...]

O dit wist ik niet. Weer wat geleerd. Ben ook geen Apple fan (eigenlijk meer het tegenovergestelde) maar ik zie wel dat Apple bij ouderen erg goed werkt.
Ik ken het.

Pak ik mijn ouders en schoonouders. Allebei niet typisch de categorie early adopters en technisch :) We kennen ze wel.

Mijn ouders hebben een iPad, meer door omstandigheden. Mijn schoonouders hebben Samsung tablets. Ik zou ze voor geen goud willen omwisselen, want dat wordt niks. Beiden zijn prima volwassen systemen. :)

• Joel22
Hann1BaL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:47:
[...]

Ik ken het.

Pak ik mijn ouders en schoonouders. Allebei niet typisch de categorie early adopters en technisch :) We kennen ze wel.

Mijn ouders hebben een iPad, meer door omstandigheden. Mijn schoonouders hebben Samsung tablets. Ik zou ze voor geen goud willen omwisselen, want dat wordt niks. Beiden zijn prima volwassen systemen. :)
Jou punt is dus dat ze vooral gewend zijn aan het besturingssysteem dat ze als eerste gebruiken?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Joel22 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:21:
[...]

Jou punt is dus dat ze vooral gewend zijn aan het besturingssysteem dat ze als eerste gebruiken?
Inderdaad :) Maar geldt vooral voor de recente versies van Android, die echt een stuk gebruiksvriendelijker zijn en beter geschikt voor tablets.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
ik raad de technisch minder onderlegde onder ons ook liever apple/iOS aan. Maar dat wil niet zeggen dat android lastig is.. mijn zoontjes van 3 en 5 kunnen prima overweg met mijn Nexus 7, die weten inmiddels hoe ze de helderheid moeten aanpassen, hoe je bij immersive mode de home button/navbar weer tevoorschijn haalt, maar dat laatste is bv iets waar sommige mensen misschien best moeite mee kunnen hebben. Dan is een home button toch wel een handig redmiddel om weer "opnieuw/vooraan" te beginnen.

Verder is het allemaal niet zo spannend.. omdat er nooit echt controle is geweest op app design bij android zijn er van oudsher vrij vage en inconsistente interfaces bij apps, terwijl bij apple eigenlijk altijd een back optie links boven zit bijvoorbeeld. Op dit moment zijn de meeste grote/populaire/bekende apps op android ook fatsoenlijk geprogrammeerd en google doet ook zijn best om het developers makkelijker te maken door duidelijke guidelines voor "Material Design" met vaste plekken voor een + knopje, menu's etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Prulleman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:27:
ik raad de technisch minder onderlegde onder ons ook liever apple/iOS aan. Maar dat wil niet zeggen dat android lastig is.. mijn zoontjes van 3 en 5 kunnen prima overweg met mijn Nexus 7, die weten inmiddels hoe ze de helderheid moeten aanpassen, hoe je bij immersive mode de home button/navbar weer tevoorschijn haalt, maar dat laatste is bv iets waar sommige mensen misschien best moeite mee kunnen hebben. Dan is een home button toch wel een handig redmiddel om weer "opnieuw/vooraan" te beginnen.

Verder is het allemaal niet zo spannend.. omdat er nooit echt controle is geweest op app design bij android zijn er van oudsher vrij vage en inconsistente interfaces bij apps, terwijl bij apple eigenlijk altijd een back optie links boven zit bijvoorbeeld. Op dit moment zijn de meeste grote/populaire/bekende apps op android ook fatsoenlijk geprogrammeerd en google doet ook zijn best om het developers makkelijker te maken door duidelijke guidelines voor "Material Design" met vaste plekken voor een + knopje, menu's etc.
Dat laatste is dus waar en dat resulteert dan in de vraag: Waarom raad je nog steeds iOS aan? Is dat uit gewoonte/verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

We hebben de opa van mijn vrouw (nu: 87 - de opa dan hè) twee jaar geleden een Android-tablet (Samsung) en Emailadres gegeven. Daarvoor was zijn techniek-ervaring letterlijk niet veel meer dan een draadloze huistelefoon, een Nokia uit 2002 en een flatscreen TV.
Hij had geen enkel probleem met de tablet nadat hij wat eerste uitleg heeft gekregen; hij stuurt inmiddels mails bij het leven, Skypt met familie uit de VS en is behoorlijk zelfstandig met het ding aan de gang, hetzij alleen met de apps die we voor 'm geïnstalleerd hebben. Een internetabonnement hebben zij niet; hij mag het netwerk van de buren daarvoor gebruiken en dat volstaat prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 26-02-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
Hann1BaL schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:14:
[...]

Dat laatste is dus waar en dat resulteert dan in de vraag: Waarom raad je nog steeds iOS aan? Is dat uit gewoonte/verleden?
da's een goeie vraag :) waarschijnlijk speelt dan mee de laatste mensen die ik een ipad heb aangeraden al een iPhone hadden..
Een blanco persoon zou ik ook wel een android tablet aanraden nu.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik gebruik dit model medion tablet zelf inmiddels ruim een half jaar. Tot nu toe volledig naar tevredenheid. Ik heb hem alleen voor lezen van e-pubs en spelen van wat spelletjes, waaronder een aantal zwaardere spellen (oa real racing 3)
Als je er voor zorgt dat alle applicaties die gebruikt gaan worden gewoon op het eerste scherm staan, dan lijkt me dat deze tablet een prima optie is voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Bedankt voor de reacties! De familie wil waarschijnlijk toch voor een ipad gaan, terwijl ik net overtuigd was dat android ook gaat werken. Zelf wel niet de nieuwste ipad worden. Ik wacht in elk geval tot na de release van de nieuwe ipad, voordat er 1 aangeschaft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zie zojuist in de folder staan dat er 28/5 weer een Aldi tablet in de aanbieding is, de MD60036
Specs zijn gelijk aan de in dit topic genoemde Lifetab 10366, behalve de CPU.
Dat was een Atom Z3735F en wordt nu een x5-Z8300
Dus geen 802.11ac wifi, 'slechts' 32GB geheugen, geen actuele Android versie.
Desondanks volgens mij €199 waard.

Edit: Ik lees nergens iets over 5GHz wifi. Het zou toch echt een no-brainer zijn als deze alleen maar 2.4GHz zou ondersteunen..

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 19-05-2016 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:31
Er is niet veel te vinden over deze tablet MD60036. Is deze beter of slechter dan de Lifetab? Zou het iets zijn om spelletjes zoals Minecraft op te spelen?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Geen idee, ik weet wel dat de x5-z8300 een iets krachtiger GPU heeft dan de Z3735F.
Maar ik zou absoluut niet weten welke CPU/GPU performance zulke games eisen.
Feit blijft dat Intel in deze markt een vreemde eend is tussen overwegend ARM architectuur hardware.
Zoals ik eerder in dit topic heb gemeld bezit ik de Lifetab S10366 van de vorige aanbieding. Als iemand een suggestie heeft voor een gratis app waarmee ik kan benchmarken, dan wil ik dat wel doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 23-05-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antutu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo te zien is de MD60036 ook een Lifetab, volgens de omschrijving, en heeft een hoger P nr dan de 10366, of dat met versie te maken heeft weet ik niet.
Tablet-PC MEDION® LIFETAB® P10506 (MD 60036)
de x5-Z8300 is ook een Atom processor
Intel® Atom™ processor x5-Z8300 (tot 1,84 GHz)
http://ark.intel.com/nl/p...r-2M-Cache-up-to-1_84-GHz

vergelijking tussen de x5-z8300 vs Z3735F
http://cpuboss.com/cpus/I...8300-vs-Intel-Atom-Z3735F

Dit baart mij wel zorgen
Integrated Graphics
GPU GPU GPU
GPU clock speed 200 MHz 311 MHz
http://www.cpu-monkey.com...-vs-intel_atom_z3735f-450
Intel HD Graphics GPU Intel HD Graphics
0.20 GHz GPU frequency 0.31 GHz
0.50 GHz GPU (Turbo) 0.65 GHz
GPU Generation
DirectX Version
3 Max. displays 2
12 Execution units 4
Schijnbaar is de gpu frequency lager, maar heeft hij wel 3 maal zoveel execution units ? -O- whatever that may be.
YouTube: Atom x5 z8500 vs z3735f

Dat zou betekenen dat de grafische capaciteit mogelijk niet super is

[ Voor 46% gewijzigd door Viper® op 24-05-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Antutu Benchmark v6.1.4
Medion Lifetab S10366:
Total score: 55144
3D: 9863
UX: 19619
CPU: 18849
RAM: 6813
HTML5: 11350

Een snelle check in de ranking zegt dat vooral de 3d performance aan de lage kant is, maar dit ding kost €199, en een Samsung S7 Edge meer dan 3.5x zo veel (appels met peren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:16

13art

Moderator Mobile
Topic kapen is niet de bedoeling. Nieuwe vraag mag in een eigen topic

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.