Wat is nu het grote voordeel van Imap

Pagina: 1
Acties:

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 06:52
Ik heb inmiddels het een en ander over Imap gelezen maar ik snap nog niet helemaal wat er nu precies de bedoeling van is.
Dat je overal je mail kan lezen.. oke.. maar haalt tie nou eerst alleen de headers binnen.?
En het is op zich lastig dat je eerst een account aan moet maken op een pc in outlook/express voordat het werkt.
Valt dit te combineren met Webmail?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Imap valt veel beter te combineren met pop3, omdat het allemaal (grotendeels iig) serverside werkt. Je stuurt alleen de commando's naar je server.

Ikzelf gebruik het verder niet, dus veel weet ik er ook niet van ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 09:26

pistole

Frutter

Ik gebruik IMAP om mijn werk-mailbox thuis te lezen. Is namelijk een Exchange server met subfolders (subfolders worden niet ondersteund door POP3)

Het grootste voordeel vind ik dat bij IMAP al je berichten op de server blijven staan. Bij een eventuele crash of reinstall van je client(s) hoef je je dan geen zorgen te maken of het verlies van je e-mail

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Je hoeft niet al je mail naar je eigen HDD te halen, het blijft remote op een server staan. Dus als je in een bedrijf zit ofzo dan kun je op meerdere plekken je mailbox openen. Kan met POP ook wel, maar dan moet je weer instellen dat ie het achterlaat op de server.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
Op m'n werk wordt imap gebruikt omdat het erg flexibel is en omdat imap veel meer kan dan pop3..

Je kan bijvoorbeeld een nieuwsgroep in een imap map zetten. Dat is erg handig. En alles staat op de server dus je kan overal je mail lezen..

Kortom, ik ben erg tevreden over imap.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.