Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio Ebay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 06:30
Mijn vraag

Hoi,
Ik vraag me af of iemand hier al wel eens ervaring heeft gehad met de volgende radio via Ebay:

Link Ebay

Deze radio komt bijna de gehele eerste pagina voor op Ebay. Maar ze hebben wel allemaal een vrij karige uitleg. Ik ben vrij bekend met het importeren van spullen uit China, echter niet met autoradio's.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Toyota Yaris uit 2003. Het inbouwen laat ik over aan iemand anders.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op Tweakers al een forum gezien dat hierover gaat. Hier gaat het echter alleen om het inbouwen en niet over de radio zelf.
...

Alle reacties

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Zelf geen ervaring mee, maar wat ik op meerdere fora lees van die chinese touch screen radios is dat ze allemaal kut zijn, en hoe lager de prijs hoe erger. Dit ding is 99% zeker weggegooid geld.

Verwijderd

ik zou het gewoon proberen. chinees of niet, ook europees of amerikaans kan bar slecht zijn.
Dat het een onbekend merk is is voor het westen al meteen slecht. terwijl er voor weinig ook heel goede (waardig) producten in omloop zijn.
Zelf heb ik al sinds 5 jaar alweer één en dezelfde autoradio (single din) via ebay voor $80 dollar. Haiwan is het merk. CD-Loos systeem en USB werkt aardig superieur.
Display begint nu alleen een beetje wazig te worden maar geluid is gewoon netjes met standaard speakers.

dit model dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.jfsound.it/18495/AUTORADIO-1-DIN-NAVIGATORE-WINDOWS-8-USB-SD-BLUETOOTH-7-POLLICI-EONON.jpg

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 15:19
De radio van jouw link maakt alleen geen gebruik van een slede/ inbouwframe. Dus monteren in je dashboard word lastiger

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Guusz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:43:
De radio van jouw link maakt alleen geen gebruik van een slede/ inbouwframe. Dus monteren in je dashboard word lastiger
Er zal wel iets bijzitten om deze te monteren zeker gezien de 2 grote en 2 kleine gaten op de zijkant.

Trouwens ik heb zelf een EONON double din en speelt verrekt goed alleen het scherm is niet goed en de verf begint te lossen. Ook de software (ding draait op win ce 6.0) heeft wat nukkingen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 00:57
Zelf heb ik een Android dubbel din uit China in mijn auto. Niets anders dan lof!

Voorheen had ik zowel een Kenwood als Pioneer, beide uit de 9000 lijn maar ik wil nu echt niets anders!

De radio uit jouw link zou ik gewoon afraden, koop gelijk 1x goed.
Koop wel een goede dubbel din, mijne was rond de 370 euro incl.
Niet dat de prijs alles zegt..

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

ictinteresse schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:36:
Koop wel een goede dubbel din, mijne was rond de 370 euro incl.
Niet dat de prijs alles zegt..
Ik ben bang dat bij een radio die nog geen € 60 kost prijs wél alles zegt. Jij trekt conclusies op basis van een radio die zes keer zoveel kost, dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Van een radio die bijna niets kost moet je natuurlijk geen hoge verwachtingen hebben - zelfs in China zijn de onderdelen waar een goede radio mee wordt gebouwd niet gratis.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 18:55
M'n vriendin had in haar vorige auto een dubbeldin radio van +- 150 euro.
Het was een "Windows 8 media player" wat dus neer kwam op Windows CE met een andere touch overlay allemaal in een behuizing die weg heeft van de VW RNS systemen.
Voorzien van DVD speler, USB, iPod, SD,GPS en WiFi(super handig als je in je woonkamer geparkeerd bent).

Op zich had ik er niets op aan te merken, geluid en beeldkwaliteit waren beter dan ik had verwacht en het systeem reageerde redelijk snel op input.
Alleen was het standaard opties menu wat karig, dus moest je via systeem instellingen van alles veranderen. Dat was Dan wel weer lastig omdat alles in het Chinees was, teminste voordat je van taal verandert.

Dus die Chinese radio's zijn inderdaad een gok, maar als je een goede hebt dan is het zeker de moeite waard.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tomatoman schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Ik ben bang dat bij een radio die nog geen € 60 kost prijs wél alles zegt. Jij trekt conclusies op basis van een radio die zes keer zoveel kost, dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Van een radio die bijna niets kost moet je natuurlijk geen hoge verwachtingen hebben - zelfs in China zijn de onderdelen waar een goede radio mee wordt gebouwd niet gratis.
Hij bedoelt dat een dure niet wil zeggen dat die beter is, ik heb jaren geleden ook eens zo'n dubbeldin hd chinees gekocht en na een paar maanden in de kliko gegooid. Die was 300€, en zag ik een paar maanden later ergens anders in china voor 100$ liggen.

Dus ja heul goedkoop is heul kut, heul duur is soms ook heul kut. :)

En garantie reken er maar niet op, ik heb die toko (chinavasion) toen 2 x een mailtje gestuurd om hem onder garantie terug te sturen vanwege een beeld wat constant gespiegeld werd. (Bedient erg lastig :)) en kreeg 2x een mailtje terug dat ze blij ware dat ik zo tevreden was. 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 18:55
Flagg schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:46:
[...]
En garantie reken er maar niet op, ik heb die toko (chinavasion) toen 2 x een mailtje gestuurd om hem onder garantie terug te sturen vanwege een beeld wat constant gespiegeld werd. (Bedient erg lastig :)) en kreeg 2x een mailtje terug dat ze blij ware dat ik zo tevreden was. 8)7
Daar hebben we tegenwoordig Paypal voor toch 😅

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 00:57
Tomatoman schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Lees mijn post eens goed en aandachtig door!
Ik zeg heel duidelijk dat ik de radio uit zijn link zou afraden.

Wie trekt er een conclusie?
Mijn advies is dan ook een goede dubbel din te zoeken (staat ook in mijn eerste bericht!)
De prijs die ik daarin hebgenoemd is wat ik kwijt was, nergens zeg ik dat alle radios uit die prijsklasse goed zijn!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

stefspee schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:11:
[...]

Daar hebben we tegenwoordig Paypal voor toch 😅
Nadat paypal tig jaar geleden 300 euro van mij gekaapt heeft gebruik ik dat zo min mogelijk, helaas kom ik er soms niet onderuit, maar met die mafkezen doe ik geen zaken als het niet echt nodig is. Ik zet sowieso geen cent op mijn (nieuwe) account.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb bijna al een jaar een pumkin in mn auto zitten, 2din met android, is geen superspul maar draait wel gewoon netjes voor dacht 300 dollar. 4x50w is natuurlijk geen pioneer, maar werkt wel zonder problemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Als er Android op draait kun je volgens mij wel een aardig eind komen als je het ding root en dan zelf wat dingen aanpast toch? Overbodige meuk eruit strippen, launcher wellicht vervangen door wat anders etc?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Flagg schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:10:
[...]

Nadat paypal tig jaar geleden 300 euro van mij gekaapt heeft gebruik ik dat zo min mogelijk, helaas kom ik er soms niet onderuit, maar met die mafkezen doe ik geen zaken als het niet echt nodig is. Ik zet sowieso geen cent op mijn (nieuwe) account.
Paypal kun je koppelen aan CC en/of je rekening, als er een betaling is geweest en die komt op je e-banking kun je die terug vorderen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ThinkPadd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:31:
Als er Android op draait kun je volgens mij wel een aardig eind komen als je het ding root en dan zelf wat dingen aanpast toch? Overbodige meuk eruit strippen, launcher wellicht vervangen door wat anders etc?
Mijn geval draaide er al een aangepaste versie op (om de controlbuttons te laten werken), maar verder wel gewoon playstore etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Damic schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:00:
[...]

Paypal kun je koppelen aan CC en/of je rekening, als er een betaling is geweest en die komt op je e-banking kun je die terug vorderen.
Ik had ooit 300 euro op mijn account gezet (gelukkig via incasso) toen vonden zij dat er een probleem was met mijn cc (terwijl er geen probleem was) waarna zij besloten om alles te bevriezen, kon het geld zelfs niet meer naar mijn eigen rekening overmaken, waar het in eerste instantie vanaf was gehaald.

En ik kon er alleen nog bijkomen wanneer ik een kopie van mijn ID, bankrekening en cc opstuurde!! Een kopie van mijn ID, als ze denken dat ik echt gek ben... en ze kunnen dan wel denken wel dat ze een bank zijn maar dat zijn ze niet dus het is ze bij wet verboden om om een kopie te vragen. Mochten ze het nog een keertje proberen te vragen dan ga ik er serieus werk van maken en een klacht indienen bij eender welke organisatie dan ook die daar wat mee kan.

Gelukkig kon ik storneren, maar het blijft een verrot bedrijf wat denkt (net doet) alsof ze een financiele instelling zijn terwijl ze dat niet zijn en onder geen enkel toezicht vallen daardoor.

Vandaar dat ik ze voor geen meter vertrouw en zo min mogelijk zaken met ze wil doen. Het kan wel makkelijk zijn maar dat is voor mij niet voldoende om alles maar te accepteren en al mijn persoonsgegevens maar willekeurig uit te gaan delen.

Pagina: 1