Situatie: ben vaak op de weg (zakelijk / woon-werk / anders), maar heb dan geen tijd om foto's te maken. Soms schrijf ik in een notitieboekje of in Evernote op als ik iets gaafs tegenkom (object, lichtval, landschap) om er ooit nog eens met meer tijd naar terug te gaan.
Andere situatie: ik zie op Flickr, Facebook, GoT, Instagram een te gekke fotokans. Wederom: ik wil vastleggen; als ik daar nog eens in de buurt komt dan moet ik daar even langs.
Nu zoek ik daar een slimme manier voor. Liefst iets op Google Maps achtige wijze met POI's eroverheen die ik zelf aangemaakt heb. Met in die POI's ook mogelijkheid voor notitie, foto en links. En dan ook nog liefst mobiel ontsloten.
Ik heb al zitten kijken:
- Google Maps kan je kaarten aanmaken
- Zeemaps zou wat kunnen zijn
- net als BatchGEO
- en ScribbleMaps
- en nog zooi andere tools.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoopte met googlen handige blogs tegen te komen met titels als "5 manieren om gescoute fotolocaties te herinneren", maar helaas.
Andere situatie: ik zie op Flickr, Facebook, GoT, Instagram een te gekke fotokans. Wederom: ik wil vastleggen; als ik daar nog eens in de buurt komt dan moet ik daar even langs.
Nu zoek ik daar een slimme manier voor. Liefst iets op Google Maps achtige wijze met POI's eroverheen die ik zelf aangemaakt heb. Met in die POI's ook mogelijkheid voor notitie, foto en links. En dan ook nog liefst mobiel ontsloten.
Ik heb al zitten kijken:
- Google Maps kan je kaarten aanmaken
- Zeemaps zou wat kunnen zijn
- net als BatchGEO
- en ScribbleMaps
- en nog zooi andere tools.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoopte met googlen handige blogs tegen te komen met titels als "5 manieren om gescoute fotolocaties te herinneren", maar helaas.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl