• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Situatie: ben vaak op de weg (zakelijk / woon-werk / anders), maar heb dan geen tijd om foto's te maken. Soms schrijf ik in een notitieboekje of in Evernote op als ik iets gaafs tegenkom (object, lichtval, landschap) om er ooit nog eens met meer tijd naar terug te gaan.

Andere situatie: ik zie op Flickr, Facebook, GoT, Instagram een te gekke fotokans. Wederom: ik wil vastleggen; als ik daar nog eens in de buurt komt dan moet ik daar even langs.

Nu zoek ik daar een slimme manier voor. Liefst iets op Google Maps achtige wijze met POI's eroverheen die ik zelf aangemaakt heb. Met in die POI's ook mogelijkheid voor notitie, foto en links. En dan ook nog liefst mobiel ontsloten.

Ik heb al zitten kijken:
- Google Maps kan je kaarten aanmaken
- Zeemaps zou wat kunnen zijn
- net als BatchGEO
- en ScribbleMaps
- en nog zooi andere tools.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoopte met googlen handige blogs tegen te komen met titels als "5 manieren om gescoute fotolocaties te herinneren", maar helaas.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 10:17
Kan je dit niet met de app 'Keep' van google zelf doen :)?

Daar kan je een reminder in stellen op de plaats van de locatie. Als je dan Keep opent nadat je die reminder hebt in gesteld zie je onder je 'post-it' staan waar die reminder is :)

Ik weet alleen niet of die ook een huidige locatie pakt :P

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 14:01
Je kan bij de google maps je duim op een plek houden en dan die dropped pin saven. Eventueel kun je hem ook nog sharen (met jezelf) via mail, google drive, of add to evernote bijvoorbeeld. Bij evernote lijkt hij dan leeg, maar als je op info drukt (de i knop) dan zie je de url naar de locatie staan. En in Evernote kun je dan natuurlijk alsnog wat aantekeningen erbij zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesserr op 25-02-2016 12:01 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Coole tips, maar andersom werkt het dan ook? Dat je naar Google Maps gaat of in Evernote ergens en dan een map ziet met alle foto's.

Ik zie voor me als ik van locatie A naar B moet én tijd over heb dat ik dan snel kan scannen of ik niet even een ommetje kan maken voor gave foto's? Een maps achtige interface is dan perfect. Nu heb ik in Evernote per regio of stad paar losse bullets met opgespaarde suggesties.

edit: ik heb nu meer gevonden. Truc was om location scouting achtige zoektermen te gebruiken. Kandidaten zoals:
- MapAPic (veelbelovend)
- Photographers Ephemeris (inclusief hoe de zon valt!)
- ShotHotspot (niet helemaal)
- ShootLocal (erg op social gericht, ik niet haha)
- Scoutt.com nog gefeatured op fstoppers als komend social platform
- Location Scout app

to be continued! het woord is trouwens making a library of indexing (in jargon kennelijk)

[ Voor 35% gewijzigd door Jazzper op 25-02-2016 12:44 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl