mobo stuk? (Soltek SL-54U5)

Pagina: 1
Acties:

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 01:18

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Hm.

Ik probeerde net een dimm van 128mb bovenop de 2x32mb simmetjes die er reeds in zaten... alleen, toen ik die dimm erin had gestoken deed de compu niks meer. Geen piep, geen beeld. Alles kreeg wel spanning.. maar verder gebeurde er niks. Toen ik dat dimmetje er weer uithaalde, gebeurde er nog steeds niks. Toen ik de simmetjes ook eruit haalde kreeg ik een regelmatige pieptoon, zoals verwacht.
Alleen dimm en geen simm geeft geen piep en geen beeld.

En dat pc'tje deed het prima voordat hij uitging :(((..

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 13:11
je kan DIMMetjes en SIMMetjes niet samen doen... de een heeft 3.3 v (DIMM) nodig en de andere 5 volt (SIMM)...ergo je hebt je mobo nu denk ik gefrituurd...
dat onderwerp is hier de laatste tijd al hel erg vaak langs gewaaid....
[url="http:///search.php?order=relevant&on=extended&search=+dimm+simm"]Zoeken naar ' dimm simm'[/url]
dit ligt trouwens ook aan je mobo...maar jouw mobo kan het schijnbaar niet... :P

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 08:41
Dan zou je toch alleen maar die DIMM van 3,3V verneuken? Stop je simmetjes er eens terug in, reset je bios, kruis je vingers en start hem eens op.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 13:11
dat kun je inderdaad doen ja... op goed geluk dan maar! ik dacht dat er ook iets op je moederbord kapot kan gaan, maar ja, het is vrijdag en dan bennik niet zo scherp meer...
Greetz

• gday
  • Laatst online: 08-02 01:18

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 08:51 schreef jurjen13 het volgende:
je kan DIMMetjes en SIMMetjes niet samen doen... de een heeft 3.3 v (DIMM) nodig en de andere 5 volt (SIMM)...ergo je hebt je mobo nu denk ik gefrituurd...
Hmhm :(. Ik dacht: laat ik eerst in het boekje van mijn mobo loeren of het gaat of niet. Het enige wat het boekje zegt, is dat het systeem er instabiel van zou kunnen worden(!). Hmpf. Lekker duidelijk weer dan :(.

ingen vill veta var du köpt din tröja