Alleskunner rond de 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil deze laptop gaan gebruiken voor mijn studie HBO ICT maar ik wil er ook veel op gaan gamen. spellen zoals gta5 op medium settings is een must.

Wat is je budget?
rond de 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal wel redelijk vaak mee naar school moeten. maar hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden in de keuze van laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan, ben er achter gekomen dat ik een i7 en een 960m nodig heb.aangezien het feit dat een ssd in een laptop vaak te duur is ben ik van plan om deze zelf toe te voegen in een SSD caddy. ik heb zelf 3 laptops gezien waarvan ik denk dat ze goed bij me gaan passen
1. ASUS GL552VW-CN108T. 899 euro
2. ASUS ROG GL552VW-CN471T. 999 euro
3. Dell inspiron 7559. 999 euro
de eerste 2 zijn redelijk gelijk aan elkaar. het prijsverschil hiertussen snap ik niet. nummer 3 heeft als voordeel dat het 4gb vram heeft in plaats van 2gb. maar heeft het nadeel dat het maar 5400rpm hdd heeft.

Graag hoor ik jullie adviezen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragez
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-08 10:42
De Dell Inspiron 7559 schijnt een hele goeie optie te zijn. De HDD van 5400rpm kun je erg makkelijk vervangen, of er heel simpel een SSD'tje in te zetten.

YouTube: Dell Inspiron 7559 Review - A Budget 15" Gaming Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Op de Dell Inspspiron kun je nog een korting krijgen van 10/15% als student. Gezien het Dell is gaat dit niet makkelijk, maar het kan.
(Om het in gaming-termen uit te drukken: voor het bemachtigen van de kortingscode zul je de Dell klantenservice moeten farmen tot een medewerker bereid is de kortingscode te droppen, ik had na 8 pogingen geluk)

Je kan dit meenemen in je beslissing. Ik adviseer je dan de korting (100 euro bij 10%) in te zetten voor een M2-SSD (120/256 GB). Deze kan je letterlijk met twee schroeven bijplaatsen zonder de HDD te vervangen. Dit is fijn, want ik ben zelf laatstejaarsstudent HBO-ICT (oude stroming) en die opslagruimte ga je nodig hebben voor virtualisatie.

Ik zie persoonlijk de Dell dan ook als de beste kandidaat. Argumenten die ik hiervoor voer zijn het wat sobere uiterlijk, de 4gb 960m (2gb is standaard op deze kaart) en de studentenkorting.
Mocht je bereid zijn om concessies te doen op de videokaart voor een betere bouwkwaliteit is de Asus n552 series een goed alternatief.

Een algemene opmerking die ik nog wil plaatsen is dat alle laptops die jij voorstelt geleverd worden met één (1) strip geheugen (8GB) en dus één lege slot. Dit maakt het upgraden van geheugen gemakkelijker, maar out of the box heb je dus geen dual-channel geheugen.
De genoemde Dell draait op DDR3, de ander genoemde modellen draaien op DDR4. Het prestatieverschil is voorlopig nog te verwaarlozen.

Kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik denk dat ik inderdaad voor de dell ga, 100% zeker ben ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Voor wie geïnteresseerd is in de Dell,
De studentenkorting is komen te vervallen een tijdje terug. Je kunt tot 6 Maart nog wel 70 euro korting krijgen met de code: SAVE7000

Ik heb het systeem besteld (de i7 versie zonder 4k display) voor 929 euro. Vol verwachting klopt mijn hart.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dell imspiron 7559 gisteren op mijn verjaardag besteld. Met de 70 euro korting, ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
bjvdven schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:06:
Voor wie geïnteresseerd is in de Dell,
De studentenkorting is komen te vervallen een tijdje terug. Je kunt tot 6 Maart nog wel 70 euro korting krijgen met de code: SAVE7000

Ik heb het systeem besteld (de i7 versie zonder 4k display) voor 929 euro. Vol verwachting klopt mijn hart.
Dit is foutief. Ik heb vandaag nog een code ontvangen die overigens stapelt met de SAFe7000 code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Misschien aardig om die code te delen?

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
bjvdven schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:20:
Misschien aardig om die code te delen?
Daar is het hier niet de plek voor, raadpleeg dan dit topic. Ik heb de code accountsgebonden gemaakt door een proefbestelling uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
nvm :(

[ Voor 97% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-03-2016 19:22 ]

Pagina: 1