Ik heb momenteel de hardware beschikbaar voor de volgende situatie:

In bovenstaande situatie maak ik gebruik van de volgende hardware:
Switch : pricewatch: Netgear GS208,
Netwerkkaart 1 en 2 in zowel pc als nas : pricewatch: TP-Link TG-3468
Netwerkkaart pc onboard op : pricewatch: Asus X99-A
Netwerkkaart nas onboard op : pricewatch: Asus P5P43TD Pro
Nu wil ik graag een 2Gbit verbinding opzetten tussen de pc en de nas, zodat ik veel sneller bestanden kan uitwisselen tussen deze twee apparaten. Hoe gaat dit precies in z'n werk? Ik heb wel het één en het ander gegoogled en het enige wat je blijkbaar moet doen is de twee netwerkkaarten in ieder apparaat samenvoegen (bridged connection).
Maar is dat alles? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Als je twee netwerkkaarten in een pc 'bridged', moet je dan 1 kaart selecteren onder netwerk, of beide?
^^ In zowel de pc als de nas zijn de opslagmedia snel genoeg om de theoretische 2Gbit snelheid van 250MB/s te halen

In bovenstaande situatie maak ik gebruik van de volgende hardware:
Switch : pricewatch: Netgear GS208,
Netwerkkaart 1 en 2 in zowel pc als nas : pricewatch: TP-Link TG-3468
Netwerkkaart pc onboard op : pricewatch: Asus X99-A
Netwerkkaart nas onboard op : pricewatch: Asus P5P43TD Pro
Nu wil ik graag een 2Gbit verbinding opzetten tussen de pc en de nas, zodat ik veel sneller bestanden kan uitwisselen tussen deze twee apparaten. Hoe gaat dit precies in z'n werk? Ik heb wel het één en het ander gegoogled en het enige wat je blijkbaar moet doen is de twee netwerkkaarten in ieder apparaat samenvoegen (bridged connection).
Maar is dat alles? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Als je twee netwerkkaarten in een pc 'bridged', moet je dan 1 kaart selecteren onder netwerk, of beide?
^^ In zowel de pc als de nas zijn de opslagmedia snel genoeg om de theoretische 2Gbit snelheid van 250MB/s te halen