aansluiten van iiyama en comp reboot??

Pagina: 1
Acties:

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Topicstarter
hallo

Ik heb een probleem met iiyama visionmaster pro411 17" Als ik die monitor op m'n computer hang dan gaat die rebooten, of slaat gewoon uit er zit een jaton geforce 2 mx in deze computer. Als ik de monitor op m'n oude ati128 zet dan is het goed ik vind dit erg vaag heb ook nog nooit zoiets gezien het is toch belachelijk dat het gebeurt. Ik heb het volgende geprobeerd nieuwe detonator drivers, heb de monitor uit het apparaat beheer gegooid. In veilige modes gebeurt het ook ik draai winme heeft iemand hier ervaring mee of is it just me??

is dit een bekend probleem of ben ik het probleem? :( :?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Waarschijnlijk krijgt je videokaart (AGP poort) niet genoeg spanning.. check of je ergens PCI i/o voltage ietsje omhoog kan krikken op je mobo .. kan ook zijn dat je een sterkere voeding (300 Watt?) nodig hebt..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

Topicstarter
Ja ik heb er al een 300 watt voeding en waarom doet die monitor het wel op ati 128
en in die comp zit 250 watt voeding?>??

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

Topicstarter
weetje ik zet er wel een nieuwe videocard in en dan zie ik wel wat er gebeurt, andere monitor doet het wel maar anders gooi ik die iiyama de deur uit :(

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Op vrijdag 22 juni 2001 11:34 schreef vanderwal het volgende:
weetje ik zet er wel een nieuwe videocard in en dan zie ik wel wat er gebeurt, andere monitor doet het wel maar anders gooi ik die iiyama de deur uit :(
Gooi um dan zover dat ie bij mijn deur weer naar binnen valt >:)

Good goan

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00
ik heb de vision master pro 410 ook 17" en die doet het perfect op me gainward geforce 2MX. Misschien krijgt hij niet genoeg stroom.
Heb je misschien je fsb geklockt??? als dat zo is zet hem es terug, kijk wat er dan gebeurt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• violator_
Op vrijdag 22 juni 2001 11:07 schreef vanderwal het volgende:
Ja ik heb er al een 300 watt voeding en waarom doet die monitor het wel op ati 128
en in die comp zit 250 watt voeding?>??
NVidia-based kaarten vreten veel meet stroom. Probeer je I/O Voltage ns 0,1 Volt hoger te zetten .. dat kan geen kwaad maar wel het probleem oplossn 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

Topicstarter
Ik ga het wel proberen en mijn systeem is nie overgeclocked. Is toch een PIII 1 ghz B-)
dus nie nodig. maar ik zal het voltage wel wat omhoog zetten dan horen jullie het nog wel of het gelukt is

bedankt voor de tips tot zover.

• violator_
Ik bedoel niet het Core Voltage van je CPU maar de Vio van je PCI bus !!

Verwijderd

Jij hebt last van een aardlus, vermoedelijk veroorzaakt door de voeding van de IIyama monitor. Dit is geen defect of slechte qual van de monitor maar kan overal aan liggen. Ergens in jouw systeem ontstaat een potentiaalverschil die tot uiting komt bij het aansluiten van deze monitor. Oplossen is niet zo heel makkelijk, maar begin eens heel eenvoudig door de steker van t scherm andersom in de contactdoos in de muur te doen (fase en nul omkeren). Als dit niet werkt zou ik eens proberen om de aardedraad in je voedingssnoer (groen gele draad) door te knippen, of anders een verlengdoosje er tussen te hangen waar GEEN randaarde aan zit. Goeie kans dat t over is.

De oorzaken zijn vrij technisch, zal k je besparen...
Pagina: 1