Mijn vraag:
Sinds een viertal dagen heb ik last van zeer instabiel internet. De periodes dat ik wel verbinding kan maken met het net is het erg traag (google.nl laden duurt circa 40 seconden). Hiervoor nooit ergens last van gehad. Dit is zowel via WiFi als via de kabel. Ik heb al met de webcare service van ziggo gebeld, maar de miep aan de telefoon wist mij niets nieuws te vertellen en stelde uiteindelijk voor om een monteur te sturen
Waarom is mij een raadsel. Monteur is alleen pas over twee (!) weken beschikbaar. In de tussentijd zit ik dus zonder degelijk internet.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Provider: Ziggo, 120mbit/s abbo
modem: Cisco EPC3928AD
problemen doen zich voor op alle apparaten. Zowel windows als apple
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Modem herstart
- frequentie (zowel 2.4ghz als 5ghz ondervinden zelfde probleem)
- DNS server gewijzigd
- DOCSIS waarden zijn normaal
- speed test geeft zeer wisselende resultaten (zowel aan kabel als wifi)
Kan het liggen aan een defect of in de modem of iets dergelijks. Of lijkt dit meer op een softwarematig probleem?
Alvast bedankt!
Sinds een viertal dagen heb ik last van zeer instabiel internet. De periodes dat ik wel verbinding kan maken met het net is het erg traag (google.nl laden duurt circa 40 seconden). Hiervoor nooit ergens last van gehad. Dit is zowel via WiFi als via de kabel. Ik heb al met de webcare service van ziggo gebeld, maar de miep aan de telefoon wist mij niets nieuws te vertellen en stelde uiteindelijk voor om een monteur te sturen
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Provider: Ziggo, 120mbit/s abbo
modem: Cisco EPC3928AD
problemen doen zich voor op alle apparaten. Zowel windows als apple
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Modem herstart
- frequentie (zowel 2.4ghz als 5ghz ondervinden zelfde probleem)
- DNS server gewijzigd
- DOCSIS waarden zijn normaal
- speed test geeft zeer wisselende resultaten (zowel aan kabel als wifi)
Kan het liggen aan een defect of in de modem of iets dergelijks. Of lijkt dit meer op een softwarematig probleem?
Alvast bedankt!