HDD overzetten van NAS naar PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Hoi,

Ik heb op het moment een D-link Nas pricewatch: D-Link ShareCenter DNS-320L (Zwart) met daarin één 2 TB HDD.
Ik wil deze graag overzetten in mijn HTPC. Nu ben ik bang dat ik de bestanden die op de HDD staan kwijt ben als ik deze in mijn HTPC installeer.
Weet iemand of er een manier is om de HDD in de HTPC te plaatsen zonder mijn documenten kwijt te raken?

Groet,
Han

Beste antwoord (via hanvandijk op 24-02-2016 23:17)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je hem gewoon overzet is er niks verloren.
Echter, afhankelijk van het besturingssysteem op je HTPC is er de kans dat je het niet kan lezen.
NAS apparaten werken meestal met een variant van Linux en daarbij behorende bestandssystemen. Dus geen FAT of NTFS, maar b.v. XFS, EXT4 of iets dergelijks.

Er zijn wel tools om zulke bestandssystemen te kunnen mounten in Windows, maar of dat raadzaam is voor permanent gebruik is een tweede.

Kortom, backup de boel, verplaats de harddisk naar de HTPC, formateer hem als NTFS en plaats je backup terug.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Als je hem gewoon overzet is er niks verloren.
Echter, afhankelijk van het besturingssysteem op je HTPC is er de kans dat je het niet kan lezen.
NAS apparaten werken meestal met een variant van Linux en daarbij behorende bestandssystemen. Dus geen FAT of NTFS, maar b.v. XFS, EXT4 of iets dergelijks.

Er zijn wel tools om zulke bestandssystemen te kunnen mounten in Windows, maar of dat raadzaam is voor permanent gebruik is een tweede.

Kortom, backup de boel, verplaats de harddisk naar de HTPC, formateer hem als NTFS en plaats je backup terug.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29

D4NG3R

kiwi

:)

Je lijkt het belangrijk te vinden dat je je data niet kwijt raakt, maar ik maak uit de TS op dat je blijkbaar geen back-up van deze data hebt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt totaal af van hoe de schijf geformatteerd is. Als het NTFS of FAT zou zijn leest Windows dit gewoon. Is dat niet het geval zal Windows de partitie niet herkennen.
Dit dus.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2016 23:14 ]

• hanvandijk
D4NG3R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:13:
Je lijkt het belangrijk te vinden dat je je data niet kwijt raakt, maar ik maak uit de TS op dat je blijkbaar geen back-up van deze data hebt?
Er staat niet echt iets belangrijks op, maar ik wilde gewoon ff checken of het mogelijk was zonder een backup te maken.
Ik heb namelijk geen andere schijven die groot genoeg zijn om alles naar te kopieren ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hanvandijk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:16:
[...]

Er staat niet echt iets belangrijks op, maar ik wilde gewoon ff checken of het mogelijk was zonder een backup te maken.
Ik heb namelijk geen andere schijven die groot genoeg zijn om alles naar te kopieren ;)
Dan doe je het in stukjes? Verdelen over meerdere kleinere schijven?
Haal eventueel een USB-SATA adapter zodat je de schijven makkelijk kan aan- en afkoppelen.

• hanvandijk
McKaamos schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:18:
[...]
Dan doe je het in stukjes? Verdelen over meerdere kleinere schijven?
Haal eventueel een USB-SATA adapter zodat je de schijven makkelijk kan aan- en afkoppelen.
Yeah.. Maar dat is zo'n gedoe... ( Ons is lui :P )
Had gehoopt op een softwarematige methode.

Ik ga denk ik eens kijken naar een 2e HDD

Thx voor de hulp
Pagina: 1