Goedeavond, ik heb een oud moederbord nl. een Intel SE-440 BX met een 333mhz, is het mogelijk om deze te upgraden naar +\- P3 700 Slot1. BVD. A de knutselaar
Verwijderd
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/se440bx/procsupp.htm
Samenvatting:
Alle katmai pentiums moeten er op kunnen, dus PII/III tot 450 Mhz.
Samenvatting:
Als je een goeie BIOS update kan vinden, dan kun je er in theorie wel een FCPGA processor in gooien, mits de FSB daarvan 100MHz is. De 440BX wil 133MHz nog niet echt lekker trekken.
Gebruik dan een slot1 FCPGA processor of een socket370 FCPGA processor met een FCPGA -> slot1 converter (slotket).
Gebruik dan een slot1 FCPGA processor of een socket370 FCPGA processor met een FCPGA -> slot1 converter (slotket).
Mijn 440BX draait anders megasoepel op 133 hoor: PIII-600@800. Is een ABIT BX6r2
Klein beetje offtopic maar toch wel handige tip denk ik...Op vrijdag 22 juni 2001 08:21 schreef BalusC het volgende:
Als je zo`n proccesor zoekt, koop em dan snel.. de 100 MHz pIII`s gaan er uit ze worden niet meer gemaakt!
Verwijderd
Het gaat hier niet om de FSB maar om het voltage wat de CPU nodig heeft. De BX kan in principe alle PIII's wel aan (zij het overclocked in het geval van een 133Mhz FSB versie) maar de coppermines vragen een andere voedingspanning en dat kan dit moederbord niet leveren.
Wat betreft de voltage, het is inderdaad correct. Maar het is ook afhankelijk van je moederbord, mijn BP6 (ook BX) kan 1,30 tot 2,30 leveren, ruim voldoende dus.
En wat betreft BX op 133MHz, de oudere BX borden (rond 1999) willen dat niet altijd trekken. De laatste BX borden (van rond 2000) hebben een ietwat gewijzigd ontwerp om FCPGA beter te kunnen ondersteunen.
En wat betreft BX op 133MHz, de oudere BX borden (rond 1999) willen dat niet altijd trekken. De laatste BX borden (van rond 2000) hebben een ietwat gewijzigd ontwerp om FCPGA beter te kunnen ondersteunen.
Dat ligt maar net aan het moederbord.. Soms kun je via een bios-update wel het goede voltage instellen..
Voltage wordt gewoon bepaald door een voltage-regulator die vanuit de bios geregeld wordt..
Dus als je een goede bios kunt aankomen, met de P-III microcode erin, en de goede voltage-settings kun je er gewoon een P-III op zetten!
Voltage wordt gewoon bepaald door een voltage-regulator die vanuit de bios geregeld wordt..
Dus als je een goede bios kunt aankomen, met de P-III microcode erin, en de goede voltage-settings kun je er gewoon een P-III op zetten!
edit:
Hmmzz.. BaltusC was eerder, maar inderdaad hetzelfde antwoord
Hmmzz.. BaltusC was eerder, maar inderdaad hetzelfde antwoord
Verwijderd
Als jullie die link van mij gevolgd zouden hebben dan had je gelezen dat er idd een bios-update is voor de PIII, maar dat dit bord de benodigde voltages niet kan leveren.
Oftewel, helaas pindakaas, zonder soldeerbout zal er nooit een coppermine op kunnen.
Oftewel, helaas pindakaas, zonder soldeerbout zal er nooit een coppermine op kunnen.
Misschien zo'n slot1 -> fpga converter met voltage regulator dan??
Verwijderd
oftewel zo'n convertor zou dan de spanning moeten _verhogen_. Bij mijn weten bestaan dergelijke convertors niet?Intel® Pentium III processors that run internally faster than 450 MHz are not supported because the maximum Icc current required is greater than what can be supplied by the motherboard's on-board voltage regulator
Hmz mischien begrijp ik het niet helemaalOp vrijdag 22 juni 2001 14:18 schreef hezik het volgende:
[..]
oftewel zo'n convertor zou dan de spanning moeten _verhogen_. Bij mijn weten bestaan dergelijke convertors niet?
Under Construction
Katmai begint pas bij P!!!-450...Op vrijdag 22 juni 2001 01:45 schreef hezik het volgende:
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/se440bx/procsupp.htm
Samenvatting:
Oke.. Het is dus niet een voltage probleem, maar een stroom probleem.. De voltage regulator zou de benodigde stroom niet kunnen leveren..Op vrijdag 22 juni 2001 14:18 schreef hezik het volgende:
[..]
oftewel zo'n convertor zou dan de spanning moeten _verhogen_. Bij mijn weten bestaan dergelijke convertors niet?
Tja.. het is een beetje duur om het zomaar te proberen, maar ik denk haast dat het toch zou moeten kunnen..
InderdaadOp vrijdag 22 juni 2001 14:18 schreef hezik het volgende:
Intel® Pentium III processors that run internally faster than 450 MHz are not supported because the maximum Icc current required is greater than what can be supplied by the motherboard's on-board voltage regulator
Wat hier staat is dat het moederbord niet genoeg Amperes kan leveren om een Katmai van >450MHz van voldoende stroom te voorzien.
Met een slotket met voltageregulator schiet je dan niet zoveel op.
Pagina: 1