Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Netwerk] Router 2016 (Budget +- 300 euro)

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik zoek een?
Een router voor thuisgebruik.

Wij werken beide veel vanaf huis, waarbij we onze notebooks verbinden met WiFi. Daarnaast luisteren we tijdens het thuiswerken ook veel naar Spotify via de Chromecast(WiFi).

Tijdens het werken verstuur en download ik ook nog eens regelmatig grote bestanden.

De huidige router is de RT-N66U van Asus draaiend op de laatste Merlin firmware. Destijds trouwens de duurste router voor 175 € lol. Deze router heeft de laatste tijd wat kuren, waarbij het 2,4 GHz netwerk uitvalt en de router herstart moet worden. Daarnaast is het signaal van mijn buren en overburen sterker in de woonkamer dan mijn eigen 2,4GHz signaal. Ook is de signaalsterkte minimaal in de slaapkamer.

Wat is je budget?
Heb niet echt een budget, maar heb 300 euro gezegd omdat ik de prijzen zoals de 450 euro van de ASUS RT-AC5300 echt idioot vind.

300 euro wil ik wel uitgeven aan een goed en stabiel netwerk thuis.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een 'zo goed als' plug n play router. Collega van mij heeft een Mikrotik router aangeraden, maar het inregelen schijnt nogal even te duren. Door het vele thuiswerken moet de router dus snel aangesloten kunnen worden.

Zelf zit ik te kijken naar de Netgear R7800 en Asus RT-AC3100 met een voorkeur voor Netgear. De Asus is echter nog niet leverbaar in NL en van de R7800 kan ik werkelijk nergens reviews vinden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ons huis is een twee-onder-één kap(en nog hebben meerdere buren een beter WiFi signaal!) uit 1991 met drie verdiepingen en heeft een oppervlakte van 190m2. Ik heb al niet de illusie dat ik dit met één router ga halen, dus wil de RT-N66 gaan inzetten als acces point vanaf de zolder waar we ons onze thuiswerkplek hebben.

We hebben ook een tuin van 18 meter met achterin een loungedeel. 's Zomers zitten we daar regelmatig en luisteren muziek via Spotify. Zou fijn zijn dat we daar ook een WiFi signaal hebben, want doen dat nu met de databundel.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24
Zelf nog wel een review kunnen vinden. Hier raden ze de d-link dir-890 aan.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2499817,00.asp

Benieuwd naar de reviews van de andere 2016 routers van bijv smallnetbuilders.

Mocht iemand zelf ervaringen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag!