Toon posts:

Windows Explorer internet acces?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vlak nadat ik in Windows 98 ben opgestart vraagt Zonealarm of "Windows Explorer" het internet op mag? Terwijl ik nog helemaal niks gedaan heb? Zeg ik NEE dan gaat windows erg traag doen en hapert de muis. Ik snap er helemaal niks van! :(
Dit staat in mijn Zonealarm log;

PE,2001/06/22,01:01:59 +2:00 GMT,Windows Explorer,62.108.1.65:53,N/A

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is? Virus? Trojan?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Hoicks

Techno!

Volgens mij is het een virus.

explorer hoeft niet te connecten msimn.exe (outlook wel dus)

Verwijderd

Topicstarter
Yep klopt! Kep net een 1 year subscription op McAfee.com online genomen, en heb ff mijn hele HDD gescanned. Ik was infected met het W32/Magistr@MM virus. Heeft ook een Worm in zich die e-mail adressen gebruikt om zich te verspreiden. Vandaar dat Windows Explorer kort na het opstarten internet acces wil. Het scijnt dat heel veel computers infected zijn met die virus...better run a scan on your HDD everyone!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is een vrij aggressief virus, er zijn zelfs al nieuwsbrieven besmet geraakt, dwz. dat de abbonees een virus toegestuurd kregen van de nieuwsbrief. Da's toch aardig he :)

Windows zelf hoeft nooit, maar dan ook echt nooit verbinding met het internet te maken, ook niet voor bijv. windows-update want dat is een andere exe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus als je firewall vraagt of Windows Explorer internet acces wil, is het dus zeker een virus! :(