Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk stabiliteit?

Pagina: 1
Acties:

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
Hallo iedereen,

om te beginnen:
Modem A(Cisco EPC3928 wifi modem)
Router A(Cisco E1000)
Router B(TP Link TL WR841N)
Powerline A(TP Link AV500)

wat nou het probleem is is dat bij Router A de internet verbinding om de 5 minuten uitvalt en als je nou ziggo hulp vraagt komen zij met het standaard aan/uit verhaal wat iniedergeval hier niet helpt.
zou het kunnen zijn dat Router B en Powerline A de oorzaak zijn van dit probleem?

de routers en powerline zijn zo opgesteld: Modem A is verbonden met de kabel van ziggo- Router A is verbonden met Modem A- Powerline A is verbonden met Modem A en gaat naar boven- Router B is boven verbonden met Powerline A.

Modem A is in de meterkast - Router A is in de meterkast-Router B staat boven in mijn kamer - Powerline spreekt voor zich denk ik. ook zijn Router A en Router B ingesteld op 2 verschillende channels

Modem A:
DHCP Enabled
Channel 11
Router A:
Netwerk IP:192.168.178.1
DHCP Enabled
Channel: 6
Router B:
Netwerk IP: 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Bruikbare IP range: 192.168.0.100 - 192.168.0.199
DHCP Enabled
DHCP Server: 192.168.0.1
Channel width: Auto
Channel: 11

van Modem A. en Router A heb ik bijna geen info omdat deze voor mij ontoegankelijk zijn gemaakt dankzij mijn vader die helaas deed alsof hij een expert was en lekker van alles ging zitten veranderen(nadat hij in de meterkast liep te rommelen is het probleem alleen maar erger geworden, denk hierbij aan langzamer internet, ping van 12ms naar 43ms en lagere download/upload snelheid, ik heb dit gemeten via speedtest.net). ik ben zelf ook overigens niet een expert hierin.

[ Voor 36% gewijzigd door Hardred op 24-02-2016 20:10 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
3 routers in een thuisnetwerk. Dat is vragen om problemen. De epc3928 is ook een router. Vertel eens hoe de boel is aangesloten, wat je dhcp server is etc.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vreemd hè dat Ziggo niets zinnigs zegt over 2 x vreemde routers en powerline meuk, die achter haar eigen modem is geknoopt 8)7

Kom maar eerst met een netwerktekening,wel/niet bridged, IP ranges en DHCP en alle andere informatie, anders is dit bij voorbaat al een kansloze poging

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hardred schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:48:
...
wat nou het probleem is is dat Router B constant blijft uitvallen om de 5 minuten(geen grap)
...
het is zo dat Router A constant blijft uitvallen maar Modem A,router B en powerline blijven normaal functioneren.
Als je er een leesbaar en nuttig verhaal van maakt, kunnen we meedenken. Maar ik lees nu echt dat er 3 van de 4 onderdelen zomaar uitvallen.

Wat jij verstaat onder "uitval" weet ik niet; over het algemeen noemt men dat namelijk gewoon defect. Dat zijn ze niet want later werken ze weer. Ga dus eerst maar eens in de logs/tracert/ping etc kijken wat de melding is op alles als er iets niet goed gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Folkie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-11 15:02
van Modem A. en Router A heb ik bijna geen info omdat deze voor mij ontoegankelijk zijn gemaakt dankzij mijn vader die helaas deed alsof hij een expert was en lekker van alles ging zitten veranderen
Om je te kunnen helpen zal je wel toegang moeten krijgen tot modem en router A.
Het lijkt me handig als je daar vast achteraan gaat.
We hebben namelijk meer informatie nodig van modem en router A.

Verder is het handig om te doen wat Max zegt:
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:25:
[...]
Ga dus eerst maar eens in de logs/tracert/ping etc kijken wat de melding is op alles als er iets niet goed gaat.
Een van de dingen die sowieso handig zijn om te wijzigen, heeft niet veel met netwerk stabiliteit te maken, is de wifi uit te schakelen op modem A of router A. Die staan namelijk op dezelfde plek volgens jouw beschrijving, waardoor ze elkaar alleen maar verstoren.

Verder zie ik dat er twee verschillende IP-ranges zijn, dat is geen 'best practice'.
Is het mogelijk om router B als AP in te stellen?
- DHCP server uit
- Netwerk kabel in een LAN poort in plaats van WAN poort
- Voor meer info zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Dan zit namelijk alles in 1 IP-range :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Folkie op 25-02-2016 13:01 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Modem A:
DHCP Enabled
Channel 11
Router A:
Netwerk IP:192.168.178.1
DHCP Enabled
Channel: 6
Router B:
Netwerk IP: 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Bruikbare IP range: 192.168.0.100 - 192.168.0.199
DHCP Enabled
DHCP Server: 192.168.0.1
Channel width: Auto
Channel: 11
Even een aanname dat je dus de Ziggo modem in brdige modus hebt laten zetten door Ziggo en router A dus je DHCP rouyter is geworden:

Laat gewoon je DHCP aan op router A en de rest daarachter DHCP op router B etc uit, nu zit je met dubbel NAT en dat kan voor voldoende problemen zorgen.

Als je toegang wilt tot router A, dan druk je op de resetbutton achter op de router en dan staat alles weer zoals fabrieksinstellingen en kan je deze weer "normaal "instellen.

Je kunt ook vragen aan Ziggo om de bridged modus weer uit te zetten en de Ziggo modem/router als DHCP in te stellen en de andere routers als Access Point in te stellen

Afbeeldingslocatie: http://vpnfor.us/wp-content/uploads/2013/03/vpn-cisco-linksys-e1000-rear-panel.jpgg

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:37
Tip om te beginnen, vrijwel alle apparatuur reset je naar de fabrieksinstellingen door de resetknop +- 10 seconden ingedrukt te houden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1