Werk PC 750 tot 800eu

Pagina: 1
Acties:

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat vooral gebruikt worden voor multimedia en ander huis, tuin en keuken gebruik. Er wordt gewerkt met het complete office 2016 pakket waaronder ook Project Proffesional, ook gaat autoCAD gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
750 tot 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
monitor, toetsenbord en muis + office en windows licentie aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er worden geen games op gespeeld dus gpu is overbodig. Een erg snelle SSD en proccesor zijn nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, zolang ze maar goed aangeschreven staan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet fluisterstil zijn, het energieverbruik maakt niet zoveel uit.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

De goedkeuring van de build die ik heb gemaakt :P En een eventuele oplossing voor de card reader. Op het moment heeft de Define R5 een usb 2.0/3.0 header nodig. Nou heeft de card reader ook een usb 2.0 header nodig alleen is er maar één aanwezig op het moederbord. Is hiervoor een simpele oplossing zonder een ander moederbord te kiezen of flink wat uit te geven?
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5526#sp bij de internal io connectors staat vermeld 2x USB 2.0/1.1 headers houdt dit in dat ze allebei op 2.0 snelheden kunnen werken?

Hierbij mijn build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Gigabyte G1.Sniper B7€ 99,-€ 99,-
1Toshiba PA4292E-1HL0, 2TB€ 62,-€ 62,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 102,-€ 102,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/8€ 35,-€ 35,-
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 14,-€ 14,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 137,75€ 137,75
1Sharkoon Media Reader III€ 9,08€ 9,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,68

[ Voor 7% gewijzigd door Tonkowonko op 24-02-2016 18:36 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

vraag mij af of die nvme hier op zijn plek is, volgens mij ga je dat alleen merken als je dagelijks grote bestanden gaat lopen verslepen. en zit deze op een netwerk met een server voor de projecten? (even aanname op basis van autocad) als dadt zo is dan zou ik die 2tb weglaten. die mugen kan ook nog een evo 212 worden.

persoonlijk zou ik zo'n media reader als een los ding aanschaffen kan iedereen het op kantoor gebruiken. Verder zou ik hier wel voor een 6500 gaan, puur omdat die sneller geclockt is en daar houd autocad van.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition komt stiller uit de tests dan degene die je nu hebt gekozen.

pricewatch: Seasonic G-series 360 watt als voeding zal ook al meer dan voldoen (helaas zijn er geen betere met een heel laag wattage). Als het echt stil moet zijn zou je voor een fanless oplossing kunnen gaan die helaas wel duurder is ook pricewatch: Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless.

Waarom wil je eigenlijk een M.2 SSD? In bijna geeneen user case zal een normale kwaliteits SSD teleurstellen! Ik raad dan ook zeker pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB aan door de goede prijs waar hij nu voor te krijgen is en het feit dat het 1 van de betrouwbaarste SSD's is.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De passieve Seasonic Platinum 400W voeding is niet merkbaar stiller als de be quiet! Straight Power 10 400W.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

idd, vergeet niet dat je een goede airflow nodig heb voor die Seagate. Een passieve voeding met standaard ventilatoren is niet veel beter dan een be quiet met fan.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:35
Oké op aanraden heb ik het lijstje enigszins aangepast, NVME gekozen voor de extra snelheid. Blijkbaar is dit verschil niet echt merkbaar dus vervangen door een Samsung variant. Niet gekozen voor de mx200 omdat de Samsung beter uit de testen komt voor dezelfde prijs.

Heb expres de 400W voeding gepakt na de review van The Mask ervan, een stille voeding van goede kwaliteit. Nou houdt ik het liever bij deze 400W mocht er later nog een gpu bij komen. Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van fanless lijkt me dat hierdoor de componenten onnodig heet worden terwijl een fan met low rpm dit perfect zou kunnen koelen terwijl deze onhoorbaar blijft.

Over de goede airflow voor de Seagate, ik neem aan dat de R5 toch wel goed zit kwa airflow om een simpele HDD te koelen? De Mugen 4 laat ik er in zitten het geluidsniveau is niet zo groot terwijl het kwa temperaturen toch wel wat scheelt.

PC is grotendeels voor ZZP gebruik dus niks wordt op een server opgeslagen. De klant heeft liever een interne card reader, dus voldoe ik hier aan :P

Overigens iemand nog een antwoord op de vraag in mijn topic?
" http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5526#sp bij de internal io connectors staat vermeld 2x USB 2.0/1.1 headers houdt dit in dat ze allebei op 2.0 snelheden kunnen werken?"
Anders gaat het een beetje lastig worden met de card reader.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1Gigabyte G1.Sniper B7€ 99,-€ 99,-
1Toshiba PA4292E-1HL0, 2TB€ 62,-€ 62,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 102,-€ 102,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/8€ 37,50€ 37,50
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 14,-€ 14,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
1Sharkoon Media Reader III€ 9,08€ 9,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,33

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Betekent dat het gewoon USB 2.0 poorten zijn en die zijn backwards compatibel met USB 1.1.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Wederom hoogstwaarschijnlijk merk je oom niet het verschil tussen de bx200 en de Samsung en scheelt volgens mij iets van 20 euro.

Toch blijf ik erbij dat voor autocad een 6600 een beter keuze is. Door zijn hogere clock

Verwijderd

Waarom heeft de BX200 een 6 gekregen en de samsung een 8 als ze even goed zijn?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:12:
Waarom heeft de BX200 een 6 gekregen en de samsung een 8 als ze even goed zijn?
Hij heeft trouwens een 7...

Ik zit nu op de telefoon maar ik verwacht dat het verschil hem zit in de sesqential read/write. Dus wanneer je 100gb moet verplaatsen zal de Samsung sneller zijn

Ober het algemeen zijn gevoelsmatig alle nieuwere ssdstaat even snel IMHO. (Uit ervaring met de crucial m4 samsung Evo 840 en eentje van sandisk) alleen de een schrijft net wat sneller een bestand van 100gb weg dan de ander.

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:54:
[...]

Hij heeft trouwens een 7...

Ik zit nu op de telefoon maar ik verwacht dat het verschil hem zit in de sesqential read/write. Dus wanneer je 100gb moet verplaatsen zal de Samsung sneller zijn

Ober het algemeen zijn gevoelsmatig alle nieuwere ssdstaat even snel IMHO. (Uit ervaring met de crucial m4 samsung Evo 840 en eentje van sandisk) alleen de een schrijft net wat sneller een bestand van 100gb weg dan de ander.
Ah thanks voor de input weer iets nieuws geleerd :) . Denk dat ik hem dan bij me build ook verandert alleen de nieuwe van kingston is die ook even snel want die is ook wat goedkoper?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:58:
[...]

Ah thanks voor de input weer iets nieuws geleerd :) . Denk dat ik hem dan bij me build ook verandert alleen de nieuwe van kingston is die ook even snel want die is ook wat goedkoper?
Weet niet welke kingston je bedoelt, ik weet wel dat je weg moet blijven bij de V300 i.v.m. een switch naar ander nand geheugen.

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Weet niet welke kingston je bedoelt, ik weet wel dat je weg moet blijven bij de V300 i.v.m. een switch naar ander nand geheugen.
Sorry bedoelde de sandisk pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 240GB deze.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

oh die kan er vast en zeker ook in, zou wel even rond kijken op internet als er geen rare dingen naar voren komen in reviews. hier op tweakers zijn er maar 2 beknopte reviews.
Pagina: 1