belangrijk?

Pagina: 1
Acties:

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Hoi, waarom geeft HOTCPU tester een error in matrix, ik draai mijn Athlon dan op 1300, dit heeft vast iets met mijn geheugen snelheid te maken, maar het treed alleen op als mijn proc. 46/47 graden word, dit is trouwens de max. temp. als ik hem koeler hou zou het probleem volgens mij over moeten zijn.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
je stelt een antwoord en je geeft een antwoord aan je zelf :)

maar, als je beter zou koelen(door een case fan ofzo) of waterkoeling(duur geintje,maar dat wist je waarschijnlijk al)

kun je de temperatuur omlaag brengen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 22 juni 2001 09:01 schreef Hennie-M het volgende:

maar, als je beter zou koelen(door een case fan ofzo) of waterkoeling(duur geintje,maar dat wist je waarschijnlijk al)
Als je een beetje handig bent is waterkoeling niet zo'n duur geintje.. Gewoon een oud luchtkoelblokje ombouwen tot waterblok, (kost alleen wat lijm en wat alluminium/plexiglas/plastic/whatever), en je koopt een goedkoop pompje en een paar meter slang.. Klaar :)

Maar inderdaad, je proc beter koelen zou problemen moeten verhelpen!

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Ja, precies dat dacht ik zelf ook al
ik heb nog een papst liggen van 10 of 12cm
of zo, dus die zet ik maar als intake vooronder in de kast, zou moeten helpen. *D

• AttiX
  • Laatst online: 23-08 15:41
Op vrijdag 22 juni 2001 09:34 schreef Twynn het volgende:

Als je een beetje handig bent is waterkoeling niet zo'n duur geintje.. Gewoon een oud luchtkoelblokje ombouwen tot waterblok, (kost alleen wat lijm en wat alluminium/plexiglas/plastic/whatever), en je koopt een goedkoop pompje en een paar meter slang.. Klaar :)
Dit klinkt wel erg gemakkelijk. Ik heb nog een hele stapel van die cheap-ass Spire koelblokken, Zelfs met copper-inlay. Die moet ik dus waterdicht zien te maken? En dan een in- en output slang eraan, en dan alleen een pomp ertussen. Type aquariumpomp?
Meer niet? Geen radiatoren ofzo?

Zo'n koelblok lijkt me wel netjes om te modificeren, en zulke heb ik ook wel..:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3.gifAfbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3_2.gif

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17

Epsilon

hij is de radiator idd vergeten. Dacht je nou echt dat je je processor KOUDER kan krijgen door er water langs te laten stromen?? (heb je goed gezien dat er een radiator bij moet) Het water moet ook zijn warmte kwijt raken. Het principe van waterkoeling is gewoon een grotere heatsink gebruiken om het afzet opp te vergroten(met een radiator dus). Het water dient alleen om de warmte te vervoeren.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad, de radiator vergeten :)

Maar die haal je ook voor 25 piek bij een sloopbedrijf..
Pagina: 1