Toestelverzekeringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BuckBijlsma
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-11 16:54
Mijn vraag

Weet iemand hier een goede partij waarbij ik mijn iPhone 6s kan laten verzekeren? Om dat ding te laten maken als het glas is een keertje kapot gaat... lachwekkende prijzen. Daarom wil ik hem graag verzekeren. Ik wil dit niet via t-mobile doen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien je leeftijd ben je in staat om zelf een verzekering af te sluiten. Bel je verzekeraar eens (aangezien je waarschijnlijk al een zorgverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering hebt) en vraag of zij iets voor je kunnen betekenen.

Let wel; een verzekering trapt er niet zomaar in als je claimt dat het glas kapot is gegaan. T-Mobile niet, FBTO niet en anderen ook niet. Als de reperateur (in dit geval een officiele dealer) meldt dat er sprake is van misbruik of anderszins "vreemde schade", mag je alsnog die belachelijke prijzen ophoesten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb mijn vriendin ook een 6S cadeau gedaan en omdat ik haar al langer ken dan vandaag was ik ook opzoek naar een toestelverzekering. Voor een 6S betaal je tussen de €13 en €15 per maand.

Als ik er even vanuit ga dat ze 2 jaar met deze telefoon doet, kost dat dus €360. Een nieuw scherm kost €280. Als ze d'r telefoon dus na 18 maanden kapot laat vallen is het al niet meer interessant om te verzekeren.

Daarnaast heb ik hem met mijn creditcard gekocht die 365 dagen aankoopverzekering heeft.

Dus als ze na 12 maanden, maar binnen 18 maanden die telefoon kapot laat vallen heeft die verzekering zin, en dan is het verschil nog tientjeswerk.

Om die reden heb ik besloten het toestel van haar niet te verzekeren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
JackBol schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:08:
Ik heb mijn vriendin ook een 6S cadeau gedaan en omdat ik haar al langer ken dan vandaag was ik ook opzoek naar een toestelverzekering. Voor een 6S betaal je tussen de €13 en €15 per maand.

Als ik er even vanuit ga dat ze 2 jaar met deze telefoon doet, kost dat dus €360. Een nieuw scherm kost €280. Als ze d'r telefoon dus na 18 maanden kapot laat vallen is het al niet meer interessant om te verzekeren.

Daarnaast heb ik hem met mijn creditcard gekocht die 365 dagen aankoopverzekering heeft.

Dus als ze na 12 maanden, maar binnen 18 maanden die telefoon kapot laat vallen heeft die verzekering zin, en dan is het verschil nog tientjeswerk.

Om die reden heb ik besloten het toestel van haar niet te verzekeren.
Een aankoopverzekering is niet hetzelfde als een schadeverzekering hoor. De verzekering bij je CC vergoed alleen wanneer je aankoop niet aankomt tenminste dat is zo bij mij dan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xepos schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:13:
[...]

Een aankoopverzekering is niet hetzelfde als een schadeverzekering hoor. De verzekering bij je CC vergoed alleen wanneer je aankoop niet aankomt tenminste dat is zo bij mij dan.
AankoopVerzekering

Dankzij de AankoopVerzekering is vrijwel iedere aankoop met uw MasterCard creditcard automatisch verzekerd tegen diefstal, schade en verlies. Daar hoeft u niets voor te doen of voor te betalen. Heeft u vragen, of wilt u meer weten over de voorwaarden van uw MasterCard creditcard? Dan kunt u altijd terecht bij uw bank of kaartuitgevende instantie.
Dit geldt voor de Mastercard Silver. Mijn Gold card geeft zelfs tot 3 jaar bepaalde garanties op de produkten die ermee betaald zijn. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Check ook eerst je inboedelverzekering. Ik heb mijn mobiel een keer laten vallen thuis met als gevolg het glas kapot. Maar de reparatie (200 euro) werd volledig vergoed door de inboedelverzekering. Ik had daarna wel een eigen risico van 100 euro voor een jaar, maar dat is ook te overzien.
Ik was mijn mobiel ook niet kwijt. Kon hem zelf naar een reparateur brengen en daarna de verzekering bellen om het bedrag door te geven. 3 dagen later stond het op mijn rekening. Hoefde geen bonnetjes te sturen of moelijke dingen te doen.
Voor mij geen aparte verzekering meer.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:15:
[...]

[...]

Dit geldt voor de Mastercard Silver. Mijn Gold card geeft zelfs tot 3 jaar bepaalde garanties op de produkten die ermee betaald zijn. :)
Yep, ik heb een paar jaar geleden mijn 1-week oude iPhone 5 kapot laten vallen en buiten €25 eigen risico heeft mijn creditcard verzekering alles betaald.

Het grappige was dat de (perfecte) afhandeling van de verzekering voor Mastercard gedaan werd door ACE, terwijl het bedrijf ook de verzekering voor T-Mobile doet, maar daar niet al te best voor bekend staat.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:15:
[...]

[...]

Oke! Aan de telefoon heeft de medewerker wat anders gezegd maar als dit in voorwaarden staat geen probleem dan.

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:06
Dit is toch maar tot 250 euro? Bij de ING iig wel.
11.5 Nationale-Nederlanden vergoedt voor schade aan mobiele telefoons en smartphones en dergelijke maximaal € 250. Nationale-Nederlanden vergoedt voor schade aan computers, laptops, tablets en toebehoren zoals scanners en printers en dergelijke maximaal € 2.500..

Toch maar is bij MasterCard gaan kijken dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter36 op 24-02-2016 20:23 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35

page404

Website says no

Volgens mij kost glas vervangen bij de Genius bar niet meer dan 110€. Blijkbaar kan je ook je hele iPhone omruilen, dat kost dan wel bijna 300€.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:59
Ik heb zelf een iPhone 6 plus met een toestel verzekering bij de ANWB. Betaalde voor eerste jaar 93 euro, omgerekend €7.70,- per maand. Hele jaar betaal je vooruit, zit een automatische verlenging achter. Dus als je maar een jaar wil, voortijdig aangeven.

Ben je in principe all risk verzekerd. En zoals de persoon boven mij al aangaf ben je voor een scherm vervanging bij een Apple store niet zo heel gek veel kwijt. Moet je er natuurlijk zelf geen vage deuken in hebben gemaakt dat een scherm vervanging niet mogelijk maakt.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kijk eens naar klikzeker.nl. Daar kost het verzekeren van een 500 tot 750 euro kostend toestel 90 euro voor twee jaar. Met code AM1011NL45 gaat er 10% af. Dat is dus 3,37 euro per maand.
En via cashbackxl.nl ontvang je nog 6 tot 14 euro cashback.
Zoals de meeste verzekeringen wel een eigen risico van 50 euro.

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-12 23:32
page404 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Volgens mij kost glas vervangen bij de Genius bar niet meer dan 110€. Blijkbaar kan je ook je hele iPhone omruilen, dat kost dan wel bijna 300€.
Dit kost iets meer, afhankelijk van het model iPhone:
"Reparatie van iPhone-scherm

De kosten voor het repareren en vervangen zijn afhankelijk van het iPhone-model en uw AppleCare-productdekking. Onopzettelijke schade wordt niet gedekt door Apple's 1-jarige Beperkte Garantie.

Model Servicekosten schermreparatie
iPhone 6 € 127,10
iPhone 6s, iPhone 6 Plus,
iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 5 € 147,10
iPhone 6s Plus € 167,10
De verzendkosten van € 12,10 zijn al inbegrepen bij de servicekosten voor schermreparatie. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw. De prijzen voor de schermreparatieservice via een erkende Apple-serviceprovider kunnen uiteenlopen."

Heb je AppleCare+ al in overweging genomen? Kost voor de 6s 149 Euro voor 2 jaar, daarna per ongelukje 99 Euro voor de 6s. Ik heb dat op mijn iPhone 6+ (was toen nog iets goedkoper geprijsd, 99 Euro voor 2 jaar en 69 euro per ongelukje). Je kunt maximaal 2 ongelukjes hebben in die 2 jaar, daarbij is eigenlijk alles inbegrepen (vallen, stoot, waterschade etc) zolang (volgens de verkoper) het nog herkenbaar is als iPhone en niet doormidden is gebroken. Voordeel vond ik verder dat je gewoon naar de fabrikant zelf voor service ipv third party verzekeraar/reparatiepunt, wordt altijd prettig geholpen in de Apple Store.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:04
Martijn-HK schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Dit kost iets meer, afhankelijk van het model iPhone:
"Reparatie van iPhone-scherm

De kosten voor het repareren en vervangen zijn afhankelijk van het iPhone-model en uw AppleCare-productdekking. Onopzettelijke schade wordt niet gedekt door Apple's 1-jarige Beperkte Garantie.

Model Servicekosten schermreparatie
iPhone 6 € 127,10
iPhone 6s, iPhone 6 Plus,
iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 5 € 147,10
iPhone 6s Plus € 167,10
De verzendkosten van € 12,10 zijn al inbegrepen bij de servicekosten voor schermreparatie. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw. De prijzen voor de schermreparatieservice via een erkende Apple-serviceprovider kunnen uiteenlopen."

Heb je AppleCare+ al in overweging genomen? Kost voor de 6s 149 Euro voor 2 jaar, daarna per ongelukje 99 Euro voor de 6s. Ik heb dat op mijn iPhone 6+ (was toen nog iets goedkoper geprijsd, 99 Euro voor 2 jaar en 69 euro per ongelukje). Je kunt maximaal 2 ongelukjes hebben in die 2 jaar, daarbij is eigenlijk alles inbegrepen (vallen, stoot, waterschade etc) zolang (volgens de verkoper) het nog herkenbaar is als iPhone en niet doormidden is gebroken. Voordeel vond ik verder dat je gewoon naar de fabrikant zelf voor service ipv third party verzekeraar/reparatiepunt, wordt altijd prettig geholpen in de Apple Store.
Ik vind AppleCare+ tegenwoordig écht niet meer aantrekkelijk geprijsd. Meest voorkomende ongelukje is toch wel kapot scherm, stel je hebt een 6s Plus en dat komt 1x voor in de 2 jaar kost je dat totaal €149 + €99 = €248. Scherm los laten repareren koost je €167,10. Mocht je het ding 2x in twee jaar uit je handen laten donderen kost het €149 + €99 + €99 = €347. Terwijl 2x je scherm laten repareren €334,20 kost.

Andere defecten heb ik dan niet mee genomen maar ik meen me te herinneren dat mocht je toestel beyond repair zijn en je wilt het laten vervangen dan kost je dat iets van €340 en krijg je een refurbished.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:14
Bij Apple care+ Heb je echter 2 jaar lang (voor €79 in mijn tijd) een verzekering tegen ernstige ongelukken met je toestel. Oftewel een auto kan er overheen rijden of laat hem in de wasteil vallen en je krijgt gewoon een nieuwe zonder vragen.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zou niet kijken naar een telefoon verzekering maar naar een goede inboedelverzekering.

Ik heb zelf eentje met een all risk buitenshuisdekking. Is meteen alles verzekerd wat je bij je draagt en niet alleen je telefoon. Zo heel veel duurder dan een telefoon verzekering zijn die niet.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35

page404

Website says no

EJPostema schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:54:
Ik zou niet kijken naar een telefoon verzekering maar naar een goede inboedelverzekering.

Ik heb zelf eentje met een all risk buitenshuisdekking. Is meteen alles verzekerd wat je bij je draagt en niet alleen je telefoon. Zo heel veel duurder dan een telefoon verzekering zijn die niet.
Dat werkt vaak beter. O.a. Interpolis en Centraal Beheer hebben zogenaamde "waardevolle spullen buitenshuis", waarmee je voor een paar tientjes per jaar je camera, tennisracket, leren jas en smartphone verzekert tegen diefstal en schade.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07
supersnathan94 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:49:
Bij Apple care+ Heb je echter 2 jaar lang (voor €79 in mijn tijd) een verzekering tegen ernstige ongelukken met je toestel. Oftewel een auto kan er overheen rijden of laat hem in de wasteil vallen en je krijgt gewoon een nieuwe zonder vragen.
Bij een 6S is de Apple care+ €149 en per incident moet je nog eens €99 eigen risico bij betalen.
Gemiddeld over twee jaar bij maximaal 2 defecte iPhones betaal je dus €14,46 per maand.

[ Voor 8% gewijzigd door TFZ61 op 25-02-2016 14:31 ]

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Ultra | Privacy glass | Pixel LED |

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07

Let wel goed op: menig CC heeft inderdaad een aankoopverzekering van een half of heel jaar, maar bij verlies of diefstal is je telefoon tot maximaal €250 verzekerd. (zelf ervaren bij mijn VISA, kennis bij ABN CC)

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Ultra | Privacy glass | Pixel LED |

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:14
TFZ61 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Bij een 6S is de Apple care+ €149 en per incident moet je nog eens €99 eigen risico bij betalen.
Gemiddeld over twee jaar bij maximaal 2 defecte iPhones betaal je dus €14,46 per maand.
Dat is dan toch een stuk goedkoper? Het tweede jaar kost reparatie van je scherm al meer dan de waarde van je verzekering. De 6s zit nu nog rustig op zo'n €250 en dat zal volgend jaar best een stuk lager zijn, maar je hebt het er met 1 schade geval al direct uit.
Pagina: 1